useeme 01
Ha hallanak minket, mi tehetünk még az észlelhetőség érdekében? Extrém láthatóságot!

useeme 01

Különlegességek rovatunkban volt már pár érdekes ötlet. Elég csak a tesztelésem alatt dolgozó COBI bringás fedélzeti computer&lámpára, valamint a múlt hónapban hasábjainkon debütált AirZoundXL légkürtre gondolni. De ha már hallanak minket, mi lehet a következő lépés? Naná, hogy a láthatóság!

Szerencsére az Annyira Más Bringabolt ismét elkényeztetett minket és szervírozott egy frissen elkészült, magyar startuptól érkező terméket. Ez küllemét tekintve egy karpánt, picit hasonlít arra, amit gondos bringázók szoktak a csuklóikra pattintani, láthatósági fokozóként. Node azokat fénynek kell érnie ahhoz, hogy tényleg láthatóvá váljon a karjelzésünk. Hogyan tehetnénk szert indexlámpás biztonsági szintre kétkerekű járgányunkon?

Erre talált egy megoldást a 100% magyar USEEME stábja, akik 8 évvel ezelőtt kezdtek gondolkodni az ötleten, hogy számos prototípus, zsákutca, fejlesztés után végre piacra adható termékkel rukkoljanak elő. Ahogy a COBIt, őket is segítette a közösségi finanszírozás, lássuk hát, mivé vált a lelkes támogatók pénze.

   
USEEME alapítók
EXKLUZÍV: lapzárta után lehetőségem volt az alapító ötösfogat egyik tagját, az üzleti részeket vállán vivő Balla Pétert meginterjúvolni. A napokban hasábjainkon!

See me!

A karpántok fizikai kivetülése megnyugtató, masszív, időtálló érzést kölcsönöz. M és L csuklóméretre kapható (akinek normális csuklója van, nyugodtan M-est rendeljen, aki tudja, hogy vaskos példány, annak az L-es a jó méret, mégha gorillakarjai vannak, akkor is). Ruhára is fel tudjuk tenni, illetve bőrünkön sem kellemetlen, mivel plüss-hatású bevonatot kapott a belseje. A vízhatlan, sárgásan áttetsző külső burkolat alatt a központi vezérlőegység (melyen a végleges kiadásba egy többszörösen összetett érzékelőrendszer került,egyedileg fejlesztett mozgáselemző programmal), valamint pántonként 8-8 brutálisan erős fényű leddel van felszerelve.

A töltésről microUSB csatlakozáson keresztül lehet gondoskodni, az egységcsomag a pántokon, útmutató papíroson, valamint a tároló szütyőjén felül tartalmaz egy Y-kábelt, mellyel 1 USB portról egyszerre tölthetjük fel a két pántot. Használati intenzitástól függően akár 8-10 órányi bringázásra alkalmas egy töltéssel, még kellően komfortos, nem kell mindig töltési pontra vadászni velük. A termék borítása újrahasznosítható, sajnos a benne lévő elektronika és Li-Po akkumulátor nem, mivel a vízhatlanná tétel során a műszaki egységet lézerrel forrasztják össze - véglegesen és hermetikusan. Nyilván érezhető tömeget képviselnek, de nem zavaró a karon viselve - egy átlagosan testes karórának titulálnám. (Amúgy karóra mellé csatolva is rendesen működik.)


useeme 03useeme unboxing: doboz, útmutató, tárolózsák, Y-kábel és a 2 karpánt

Use me!

A pántokon megjelölték, hogy balos v. jobbos, erre mindenképp érdemes ügyelni, nomeg arra, hogy használat előtt megnyomjuk a bekapcsoló gombot. Figyelem! Ha 2x nyomjuk meg a bekapcsolást, vészvillogó üzemmódra vált - így javasolni tudom akár esti kocogáshoz is, pl. bokapántként. (Széljegyzet: mint kiderült, nemsokára kész a futóknak szánt, egyszerűsített termékük is.)

A ki/be kapcsolást követően a megszokott karlendítéseink indítják be a mókát, tehát gyakorlatilag semmi extra manővert nem kell csinálni, nincs kapcsoló nyomogatás, nincs extra kézmozdulat, semmi extra - csak extra és extrém láthatóság. Alapvetően jól működött trekkinges, függőleges ülőpozícióban is, de országútis, koskormányos fekvőből is észlelte a jeleket. Sőt! Ha agresszíven rántasz kormányt, akár azt is be tudja jelezni (bár nyilván ezt nem ajánlom, mint életvitelszerű használatot). Ha netán szeretnénk ilyenkor magunk lekapcsolni a jelzést, elég megpaskolni a kormányt a kezünkkel, a koccanás jelzi a pántnak, hogy nyugiság van.


useeme charging
Használat előtt jól feltöltjük a kütyüket a kapott Y-kábellel
(a jövőben várható még vezeték nélkül tölthető modell is)

Test me!

Ismételten 10 napos tesztet futottam, nappali, borús és esti viszonyok között is vizslatva a terméket. Izzadtság garantált volt a nyári melegben, emellett zuhogó esővel is gazdagodott a tesztpad. A vízhatlanságáról így meggyőző kép alakult ki, noha úszni nem szabad benne, bringásnak elégséges a védelem. A nedvességet igazából nem tudja beszívni, így többek között nem büdösödik, nem is lesz szivacs, viszont ráadásként nem is irritálta a bőrömet (bár kevés dolog irritál, de talán erre nem is kell most kitérnünk). A tesztnapok alapján kijelenthető, hogy többnyire pazarul tette a dolgát, viszonylag kevés fals pozitív jelzéssel (tehát amikor elkezdett villogni "ok nélkül") és még kevesebb fals negatívval (mikor te karjelzést adsz, ő pedig alszik tovább). Az esetek 90-95%-ában jól működött, a maradékban inkább a túlérzékenység miatti többletvillogás és csak elenyésző sötétség tartozott. Valami miatt mégis ingadozott a sikerráta, mellyel kapcsolatban később sikerült némi magyarázatot lelni, lentebb kifejtem majd.

A fényhatásról kijelentem (én, a lumen és decibel megszállott), hogy elégedett vagyok. Úgy képzeljétek el, hogy nappal, a nyári direkt napsütést leszámítva minden más esetben legalábbis észlelhetően világított. Sötétben, vagy árnyékos helyzetekben pedig szerintem bátran kijelenthető, hogy a robogós indexlámpák fényét adja. Így engem a hasznosságáról megnyert. Vaskos előnynek ítélem, hogy nem kell kapcsolgatni az irányjelzéshez, igazából csak az eddig megszokott karlendítéseinket csináljuk tovább, ő pedig rásegít. E tekintetben, ha véletlenül nem jelezne, akkor is jogilag szabályosak voltunk, ha pedig jelez, akkor óriásit léptünk előre a láthatóságunk és irányváltási szándékunk jelzése érdekében.


useeme testing
A tesztelés utolsó napja - mármint az első felvonásé :)

Felhasználói útmutató és második teszteszköz

A tesztnek és cikknek folyományaként kiderült, hogy a jelenlegi felhasználói útmutató még pontosításra szorul, a netes a tuti. A karpánt felirata mindig feléd nézzen, tehát karodat lógatva fejjel lefelé lesz. Ezek után a ráfestett ikonok (bal nyíl és jobb nyíl) egyértelműsíti, melyik a bal karodra való és melyik a "másik bal" karodra helyezendő. :) Ezen felül javít a hatékonyságon, ha nyugodt kézmozdulatot használsz, tehát nem verdesel, mint vadlúd a tavon, csak normális sebességgel, kvázi nyugisan, mint ahogy sávot váltani (illik). És esetleg a ludaknál maradva: a tenyeredet nem kell mereven lefordítva tartani, nyugodtan fordítsd a csuklódat, még segít is a kütyünek az érzékelésben. Végső trükk, hogy elég viszonylag laposan kiemelni a karodat, tehát nem kötelező a "Krisztus a kereszten" megszemélyesítése a karemeléseknél.

Én feltehetőleg egy kicsit túl pörgős voltam a gépezetnek, viszont lassan összeszoktunk, elértük az elvárható hatékonysági szintet. Emellett az első teszteszköz továbbra is volt, amikor megmagyarázhatatlanul rontott egy-egy napi rutinteszten. Így döntöttünk közösen arról, hogy kapjak egy másik pánt-párt, ami remélhetőleg jobban fog muzsikálni. Ahogy vesszük, kevés az idő, de jelenleg talán már kijelenthető, hogy jobb: amikor mindkét pár egyszerre volt a karomon, akkor ugyanis a régi olykor nem jelzett be, mikor az új igen. Sajnos továbbra is maradt egy ismeretlen tényező, ami miatt vagy szuperül, vagy még egy csekély bizonytalansággal dolgozott a kütyü. Jelenleg ott tartunk, hogy ez akár a hőmérséklettel lehet összefüggésben. Szerencsére ez már a nüansznyi súlyossághoz közelít: tehát nem borítja a képet, csak árnyalja. Elismerés illeti a gyártót, hogy mindent megtett azért, hogy gyorsan áthidalja a vélelmezett problémát (2 nap alatt kezemben volt a másik).

useeme production

Rate me!

Jómagam nyáron, nap közben csak teszt miatt használtam, az a típus vagyok, aki nem szeret semmi fölösleget hordani a bőrén, hadd hűtse a motort. Viszont ettől eltekintve szívesen venném fel nap mint nap, tudva, hogy minden tőlem telhetővel eleget tettem a láthatóság oltárán. Az pl. biztos, hogy fényvisszaverős karpántot hanyagolom mostantól. Vagy ez, vagy semmi. Elvárásom volt, hogy ne én szolgáljam a terméket, hanem az engem. Az elején volt, amikor ez veszni látszott, de végül minden összeállt és sikerült.

Az ötlet tehát pazar, a megvalósítás nagyon jó, a jövő pedig ígéretes. Fejleszteni mindig van mit, jelen esetben a legfontosabb a becsomagolt felhasználói útmutató (legalábbis a netes kiadása részletesebb, használati ötletekkel és hatékonyságfokozókkal - nemsokára videós anyaggal) felbővítése, a másik pedig a használati visszajelzések alapján esetleges további csiszolgatások - szintén az érzékelési pontosság egységessége kedvéért. A termék megérett a kommersz használatra, a biztonságra pedig illendő áldozni, ha a tartóssága is beváltja a reményeket, minden a helyére került.

Osztályzatom 5/5. Ha van pénzed rá és remek ajándékot keresel magadnak vagy bármilyen bringás ismerősödnek - vegyél egyet, mert irányjelzésre ez a világ legjobb ötlete. Gyerekekre kötelező jelleggel aggatnám.

A Tetszés index a holkerékpározzak.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.

Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.

1/5 nem tetszett
2/5 (szódával) elmegy, használható
3/5 jól használható
4/5 megvenném
5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!

Utóirat: házi feladatként gondolkodj el rajta, kedves olvasó, hogy az elakadásjelzés szimulációjához vajon mennyire kell vallásosnak lenni? :) (teszteltük, viccesen néz ki, nyilván nem csinálod majd az életben, de attól még mókás.)


A terméket az AM Bringaboltól kaptuk kipróbálásra. Ha érdekel katt IDE!