Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Bikepacking táskák
  Szerkesztőségünkben landolt egy hatalmas csomag, amelyet kibontva bikepacking táskák tömkelege bukkant elő. Most ezeket mutatjuk be nektek.
Bikepacking stílusról kezdőknek
  Soha nem volt még könnyebb "csak úgy elindulni", egy bringával és néhány táskával.
Thermo kulacsok
  Hőtárolós kulacsok a kellemes folyadék bevitelért.
Cateye Kinetic hátsólámpák
  Három „majdnem féklámpa” a legendás japán gyártótól.
prev
next

 cube cargo hybrid 01

Egy igazi különlegességet sikerült a tavasszal kipróbálni, amelynek a tapasztalatait megosztom most veletek.

A speciális kerékpárokat, -minő meglepő- nem általános használatra tervezik. Jellemzően a hagyományos bringákhoz képest magasabb árfekvéssel, alacsonyabb kihasználtsággal és második, vagy harmadik kerékpárként érkezik egy családba.

A tandemünkre a fenti jellemzők szintén igazak. Évi két három túrán kívül csak porosodott a garázsban, még a gyermekünk fel nem nőtt a hátsó ülésre. Innentől nyert a járgány igazi értelmet, hiszen megoldotta a gyermek suliba transzportálását, kiváltva az autót vagy a buszt az iskolaidő 90%-ában.

cube cargo hybrid 03

A fenti példát csak azért mesélem el, hogy alaposan gondoljátok át egy-egy speciális bringa vásárlását, annak kihasználhatóságára vonatkozva. Eme filozófiai fejtegetés után nézzük meg cikkünk alanyát.

Cube Cargo Hybrid

A Cube komolyan veszi ezt a kategóriát, hiszen kapásból négy típust kínál a leendő vásárlóknak. A bringához több kiegészítőt is lehet venni, amelyeket ezen a gyári videón tökéletesen szemléltetnek:

De mire is jó egy cargo, azaz teherbringa?
- Mielőtt nekiesnénk a bringa kipróbálásának nézzük meg mire is lelet ez jó. Illetve helyettesíthet-e a családban egy második autót?
- Futárcégeknek belvárosi csomagszállításra
- Saját vállalkozásodban (pl. kerékpárbolt) áruszállításra
- Családi nagy bevásárlásra
- Gyermek szállításra iskolába, különórákra

cube cargo hybrid 04

A Cube 4 teherbringája apró dolgokban tér el. Gyakorlatilag két változatban gyártják, vagy Enivolo (Nuvinchi) cargo agy-, vagy hagyományos hátsóváltóval kérheted a gépet, illetve ezeknek van a „dual” változata, amely azt jelenti, hogy 2 db 500 Wh akkumulátor került rá felszerelésre, azaz a hatótávolságot megduplázták.

A bringa váza természetesen alumínium. A tengelytávja 2 méter, a kormány előtt található egy PPE habból (mint a bukósisak ütéscsillapító anyaga) készített doboz, amely kb 165 l-es és maximálisan 60 kg tömegű rakomány szállítására alkalmas. A kerékpár első villája egy Suntour Mobie Cargo, amely 20”-os kereket fogad (ETRTO 406). Ha már a kerekeknél tartunk elárulom, hogy hátul pedig egy 26”-os (ETRTO 584) kerék található mereven rögzítve. A Gumikat a Schwalbe szállította (Big Ben és Super Moto-X). Itt jegyezném meg, hogy a gyártónak van kifejezetten teherbringákra szánt abroncsa is Pick-Up néven, amelynél 20 kg -al nagyobb a maximális terhelhetősége. (140 kg helyett 160 kg.)

cube cargo hybrid 05

A villany teherbringánkban egy Bosch motor szolgáltatja a rásegítést, amely kicsit másabb mint a hagyományos e-bike motorok. Ezt kifejezetten cargo bringákhoz fejlesztették, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy más a rásegítés karakterisztikája. (Induláskor nagyobb nyomatékot ad le mint egy szimpla villanybringába szerelt motor.)

A kerékpáron természetesen tárcsafékek biztosítják a megállást. Ezek a Magurától származnak. Elől 203-as, hátul 180-as féktárcsával, 4 dugattyús féktesttel. A váltást, ahogy fentebb említettem agyváltó látja el.

cube cargo hybrid 06

Úgy tűnik az alkatrészgyártók látnak potenciált benne, hisz ennek a váza sem egy kis szériás műhelyben készült. Ezenkívül mind a teleszkópos villája, mind a motor, mind az agyváltó kifejezetten cargokhoz lett fejlesztve. Amint említettem gumit is gyártanak kifejezetten ehhez a kerékpár kategóriához.

Menet közben

Az első métereket mindenképp szokni kell. Ha kanyarodsz a bringa elejét ne nézd, mivel nem fordul a kormánnyal, ez okozhat némi zavart. (Tudod, mint a BuBinál.) A kerékpár egyébként stabil, jól tartja az egyenest, könnyű vele kanyarodni. Apropó kanyar: a csiki-csuki 180 fokos visszafordítókat pl. vasúti átjáró, nem lehet be venni, illetve a forduló sugara is lényegesen nagyobb, mint egy hagyományos bringáé, vagy mint egy tandemé. Meglepően gyorsan lehet vele haladni. Üresen többször tekertem vele 28 km/h utazósebességgel, ami igen meglepő egy 46-47(!) kg-os kerékpártól. Így figyeltem fel rá, hogy a rásegítést 26- 27 km/h között veszi le nullára. Külön kiemelném a Suntour villa finom mozgását, amely igencsak meglepett.

A teszt közben vittem vele csomagot, és gyermeket a suliba. Ha gyerekszállításra akarod használni mindenképpen vedd meg hozza az ülés kiegészítőt, mert a padlón ülve, félig nyújtott lábbal csak néhány percig kényelmes.

cube cargo hybrid 02

A kerékpár kezelése közben csak egy zavaró tényező volt, a szabályos kanyarodás, vagyis a kanyarodási szándék kézzel történő jelzése. Még üresen is szokni kell az egykezes kormányzást, csomaggal pedig meg sem próbáltam megtenni.

A városban egyébként könnyű vele közlekedni egyedül a bringautak közepén és szélén elhelyezett oszlopok okoztak néha fejtörést, hogy átférek-e közöttük. Ha bolti bevásárlásra ezzel megyünk és van egy profi (és így természetesen nehéz) lakatunk, ez a bringa tuti megvár minket. Nem kell izgulnunk miatta. Igen kicsi esélyét látom, hogy jó lakat esetén valaki azt elvágja, illetve a súlya és mérete miatt csak teherautóval szállítható el, és kell két ember a berakásához is.

Utólagos tuning, fejlesztési ötletek

Két dolgot tudnék rajta változtatni. Egyrészt felszerelnék rá egy elektromos irányjelző rendszert, amit a kormányról lehetne vezérelni. Ezen kívül még el tudnék képzelni egy droppert is benne. Talán jobban ki lenne használva mit egy montiban. Így ugyanis piros lámpánál a nyeregcsövet leeresztve két lábbal a nyeregben ülve lehetne tartani a cargot (pláne csomaggal). Elindulva viszont másodpercek alatt a kényelmes magasságba a fenekünk alá lehetne igazítani a nyerget. E mellé hab a tortán egy visszapillantó tükör lenne. Én még tuti felszerelnék egyet rá.

Összességében sikerült egy igazán különleges bringát tesztelnem. Élveztem minden pillanatát, és nagyon örülök, hogy ilyen lehetőség adódott a pályafutásom során.

Tetszés index 5/5

bringalap teszt 5

A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.

Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.

5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett