Progear 2WD - Joebikes.com4Igen! Hazánkban ilyen érdekesség is fellelhető!

 Progear 2WD - Joebikes.com1

Név: Progear Dual Power 2wd
Gyártmány: Progear
Évjárat: 1995
Származási hely: Ausztrália ? Ebben nem vagyok 100% biztos de más adatot nem találtam, a cég most is ott létezik.
Váz anyaga: Ti, CrMo
Villa: Progear
Kormányszár: Grip Shift 600
Kormány: 
Nyereg cső: 
Váltókar: Grip Shift 600
Fékkar: Dia-Compe PC 7
Hajtómű: STX-RC
Sebesség fokozat: 24
Első váltó: STX RC
Hátsó váltó: Deore Lx
Fékek: Dia-CompeNyereg: 
Agyak: első: Progear, hátsó: Deore Lx
Súlya: 12 kg
Gyűjtő: Kovács Zoltán

Sokat nem tudok róla mondani. Ausztrál cég, ma is létezik bár már átfordult a tucat bringák felé. Ezt a darabot 95"-ben készítették, a Subaru Impreza megjelenésének tiszteletére. Hatalmas bukás is volt, mert a közönség nem nagyon volt vevő az ilyen újdonságokra. A bringából összesen 180 db-ot adtak el.

Ez ugye azt is jelenti, hogy szó szerint olyan mint a fehér holló. Akkoriban több cég is kísérletezett hasonló megoldásokkal, de szerintem ez az ami igazán működik.

Az összkerékhajtás kapcsolható, tehát nem mindig hajt direktbe.

 Progear 2WD - Joebikes.com2

A gép hátsó része szokványosnak tűnik, de...

Progear 2WD - Joebikes.com3

a homlokcső alatt már elég izgalmas dolgok láthatóak

 Progear 2WD - Joebikes.com4

Az elsőkerékhajtás

 Progear 2WD - Joebikes.com5

Nézzük csak azt a homlokcsövet közelebbről

Progear 2WD - Joebikes.com6

Az erőátvitelt bordásszíj végzi

Progear 2WD - Joebikes.com7

Féktárcsa helyett...

Progear 2WD - Joebikes.com8

De térjünk vissza előre! A kormány forgatásával csak a baloldali egység mozdul el.

Progear 2WD - Joebikes.com9

Kicsit közelebbről

   

Menetközben:

Meglepő, de a fogasszíjak nem zavarnak tekerés közben, viszont nem véletlen az, hogy nem aratott a bringáknál az elsőkerékhajtás. Egyszerűen iszonyat nehéz tekerni ha bekapcsolom, mivel megoszlik az erő. Legalábbis ezt gondolná az ember.

A valóság azonban kicsit más. A bringán onnantól kezdve az első kerékre is megy a súly amit a pedálon eddig a hátsó kerékre adtunk le. Olyan érzés mintha valaki hirtelen ráült volna a kormányra, és a sarkával belevágott volna a betonba .

Mondjuk ha lendületben vagyunk, akkor nagyon jó már menni vele. A kormányzás viszont akkor is furcsa. Ha lassan megyünk nagyon emberes uralni. Összefoglalva: Nem a legjobb választás hosszú túrákra, de villogni tuti lehet.

Keveset teszteltem, max 20 km-t mentem csak vele, de nem győzött meg.

Mindenesetre az biztos, hogy ez is egyszer egy mérnök fejében született, sokat dolgoztak rajta. Megtervezték, elkészítették és én úgy gondolom megérdemli, hogy ne vesszen el a süllyesztőben. Ezért is tartogatom és vigyázok rá.

Kedves olvasónk!

Ebben a rovatban retro (2000 előtt készült) kerékpárokat mutatunk be. Ha van egy régebbi kerékpárod  és szeretnéd, ha bemutatnánk, kérlek írj nekünk egy mailt (info@holkerekparozzak.hu). Minden régebbi márkás kerékpár izgalmas lehet.