Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
prev
next

Progear 2WD - Joebikes.com4

Igen! Hazánkban ilyen érdekesség is fellelhető!

Sokat nem tudok róla mondani. Ausztrál cég, ma is létezik bár már átfordult a tucat bringák felé. Ezt a darabot 95"-ben készítették, a Subaru Impreza megjelenésének tiszteletére. Hatalmas bukás volt, mert a közönség nem nagyon volt vevő az ilyen újdonságokra. A bringából összesen 180 db-ot adtak el. Érdekessége, hogy az összkerékhajtás kapcsolható, tehát nem mindig hajt direktbe.

Ez ugye azt is jelenti, hogy szó szerint olyan mint a fehér holló. Akkoriban több cég is kísérletezett hasonló megoldásokkal, de szerintem ez az ami igazán működik.

Progear 2WD - Joebikes.com2

A gép hátsó része szokványosnak tűnik, de...

Progear 2WD - Joebikes.com3

a homlokcső alatt már elég izgalmas dolgok láthatóak

Progear 2WD - Joebikes.com4

Az elsőkerékhajtás

Progear 2WD - Joebikes.com5

Nézzük csak azt a homlokcsövet közelebbről

Progear 2WD - Joebikes.com6

Az erőátvitelt bordásszíj végzi

Progear 2WD - Joebikes.com7

Féktárcsa helyett...

Progear 2WD - Joebikes.com8

De térjünk vissza előre! A kormány forgatásával csak a baloldali egység mozdul el.

Progear 2WD - Joebikes.com9

Kicsit közelebbről

Menetközben:

Meglepő, de a fogasszíjak nem zavarnak tekerés közben, viszont nem véletlen az, hogy nem aratott a bringáknál az elsőkerékhajtás. Egyszerűen iszonyat nehéz tekerni ha bekapcsolom, mivel megoszlik az erő. Legalábbis ezt gondolná az ember.

A valóság azonban kicsit más. A bringán onnantól kezdve az első kerékre is megy a súly amit a pedálon eddig a hátsó kerékre adtunk le. Olyan érzés mintha valaki hirtelen ráült volna a kormányra, és a sarkával belevágott volna a betonba .

Mondjuk ha lendületben vagyunk, akkor nagyon jó már menni vele. A kormányzás viszont akkor is furcsa. Ha lassan megyünk nagyon emberes uralni. Összefoglalva: Nem a legjobb választás hosszú túrákra, de villogni tuti lehet.

Keveset teszteltem, max 20 km-t mentem csak vele, de nem győzött meg.

Mindenesetre az biztos, hogy ez is egyszer egy mérnök fejében született, sokat dolgoztak rajta. Megtervezték, elkészítették és én úgy gondolom megérdemli, hogy ne vesszen el a süllyesztőben. Ezért is tartogatom és vigyázok rá.

Progear 2WD - Joebikes.com1

  • Név: Progear Dual Power 2wd
  • Gyártmány: Progear
  • Évjárat: 1995
  • Származási hely: Ausztrália ? Ebben nem vagyok 100% biztos de más adatot nem találtam, a cég most is ott létezik.
  • Váz anyaga: Ti, CrMo
  • Villa: Progear
  • Kormányszár: Grip Shift 600
  • Kormány: 
  • Nyereg cső: 
  • Váltókar: Grip Shift 600
  • Fékkar: Dia-Compe PC 7
  • Hajtómű: STX-RC
  • Sebesség fokozat: 24
  • Első váltó: STX RC
  • Hátsó váltó: Deore Lx
  • Fékek: Dia-CompeNyereg: 
  • Agyak: első: Progear, hátsó: Deore Lx
  • Súlya: 12 kg
  • Gyűjtő: Kovács Zoltán

Kedves olvasónk!

Ebben a rovatban retro (2000 előtt készült) kerékpárokat mutatunk be. Ha van egy régebbi kerékpárod  és szeretnéd, ha bemutatnánk, kérlek írj nekünk egy mailt (info@holkerekparozzak.hu). Minden régebbi márkás kerékpár izgalmas lehet.