Afrika1000brigaKerékpár-gyűjtő akcióba kezdett a Budapest-Bamako Rali távját autóstoppal teljesítő két fiatal. Céljuk, hogy 2011 elején ezer biciklit jutassanak el Afrika legszegényebb országaiba.



Előzmények:

Az 1000 bringa Afrikának projekt ötlete egy eritreai példából indult ki: a Föld egyik legszegényebb térségének lakóin ugyanis szamarakat adományozva segített egy nőszövetség. Ezt gondolták tovább az Adab Alapítvány tagjai: így az afrikai útjuk során kapott segítséget ezzel a kerékpár-szállítmánnyal kívánják viszonozni.

Azt, hogy pontosan mely országokba jut el a különleges segélycsomag, mások mellett Afrikai-Magyar Egyesület szakértőinek segítségével döntik el a kezdeményezők. A bicikliket egy csepeli raktárban gyűjtik.

{reklam}

 

Most úgy tűnik, egyszerűbb keresni ötszáz afrikait, aki eljön egy bicikliért Budapestre, és lábon hazaviszi, mert az adománynak szánt kerékpárok elszállítása nagy kihívás, legalább akkora, mint a kitartó adománygyűjtés.  


Könnyen összejött egy kisebb hegynyi elfogadható állapotú kerékpár az elmúlt hónapokban. Sokan ajánlották fel régi gépüket, hogy Afrikában használják tovább. Ott ugyanis egyre népszerűbb közlekedési eszköz a kerékpár, és a 30-40 éves darabok is vagyonokat érnek.

Az akció eredetileg 1000 bringa névre hallgatott, de a két szervezőnek félre kellett tenni a célkitűzést. Kecskeméti Zoltán és Fónagy Ádám egy ideje már nem gyűjt újabb bringákat, kezdeményezésükre most közel ötszáz kerékpár és még rengeteg alkatrész, váz, kormány vár arra, hogy eljutassák Afrikába. Ez azonban nem egyszerű. Jelentkező több is akadt már, de eddig egyetlen szállítmányozó csapat felajánlása sem tűnt biztosnak.

A gépek egyébként nem csak úgy, minden istápolás nélkül kerülnének át az másik kontinensre. A szervezők időnként önkéntesekből álló manufaktúrával szerelgetik a beérkezett darabokat. December 11-re terveznek egy újabb szerelős szeánszot, amikor 60-80 ember egy napi munkájával megpróbálnak 122 felnőtt biciklin fékeket, kerekeket javítani. 53 gyerekkerékpár összerakása is várat még magára, 20 gépet pedig szét kell szedni, mert azok már inkább csak alkatrésznek jók.

Forrás: Kerékagy