Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
prev
next

HasznltBé verzióként, pénzszűkében, vagy takarékos racionalistaként viszont vehetünk használt eszközt is, mely esetben kis odafigyeléssel és szerencsével iszonyatosan jó árut kapunk a pénzünkért. Rossz esetben viszont el is lehet bukni.

 

 

Kerékpár választásánál az új kerékpár vásárlásánál leírt szempontok itt is mérvadóak a típus kiválasztásánál. Egy valamit mindenképp vegyél figyelembe: használt kerékpárt akarsz vásárolni, tehát ne újat várj, amin nincs festék horzsolás, vagy tökéletesen van beállítva minden.

 

Érdemes online piactereket átböngészned, valamint ismerősöket is körbekérdezni,, hátha...

 

Miután sikerült kinézni a bringát, beszélni kell az eladóval és egyeztetni vele időpontot, amikor meg lehet nézni. Érdemes rákérdezned a kerékpár állapotára, sérüléseire. Lehet, hogy megúszol egy potya kört, ha ezeket telefonon tisztázzátok.

 

Használt kerékpárt csak személyes találkozóval egybekötve szabad vásárolni. Célszerű valakivel érkezned a helyszínre (aki esetleg ért is a kerékpárokhoz), vagy legalább szóval tartja az eladót a próba kör alatt és így nyugodtabban, hosszabban kielemezheted a gép tulajdonságait. Miután megvolt a bemutatkozás és minden egyéb, jöjjön a próbakör.

 

Azaz előtte át kell nézned a biciklit. Guggolj le mellé, nézd meg a vázat, van-e rajta horpadás, nézd meg a váltókat, fékeket el van e hajolva, deformálódva valami rajta. Keress nagy esésre utaló jeleket. Ha nincs az jó jel és mindenképpen bizalomgerjesztő.

 

Célszerű vinni egy láncnyúlás mérőt, amely elárulja, hogy mennyit mentek a kerékpárral kell-e láncot, hátsósort cserélned. (Lehet, hogy mosolyogsz a láncnyúlásmérőn, de hidd el érdemes beruházni erre az 1 - 2 ezer forintos eszközre. A későbbiek során is hasznos eszköz lesz számodra a karbantartások során.)

 

Ellenőrizd fognak-e a fékei. Az első fék ellenőrzésekor a kormánycsapágy állapotát is szemügyre veheted, ha a fék behúzása mellett a bicikli hintáztatásakor kotyog, akkor vagy laza, vagy tönkrement.

 

Hasznlt01

Ezután a kerékagyakat nézd meg, ezt az első és a hátsó kerék oldalra mozgatásával lehet. Ha kotyog, akkor rosszul van beállítva a kónusz. Ez hosszú távon mindenképpen csapágygolyócseréhez vezet az agyban. A bicikli első és hátsó részét megemelve forgasd meg a kereket és hallgasd meg az agyakat, ha hangosan járnak, valószínű a kónuszokat ki kell cserélned.. Ha nehezen járnak, akkor valószínűleg a kónusz van túlhúzva.

 

A hajtókart szintén rángasd meg, a kotyogás ott is középcsapágy - vagy monoblokk cserét eredményez. Érdemes megnézned, hogy az üléscső nincs e beragadva.

 

Ezután ülj fel a gépre és már tényleg a próbakör jön. Először tekerd meg teljes erőből, megtaposva a pedált. Ha a középcsapággyal gond van, akkor valami olyasmi hang fog jönni alulról, mintha egy forgó mosógépdobot egy bottal akarnának megállítani, esetleges kattogó hangok utalhatnak a csapágyazás problémáira. Emellett a hajtókar kotyogását is pillanatok alatt észre lehet így venni.

 

Ezután váltsd végig az első és a hátsó sort. Az egyes fokozatokat váltás után taposd meg. Ha ugrik a lánc akkor fogsor csere is szükséges a gépen. Ha a váltó elsőre nem váltja jól a fokozatokat, némi állítgatással meg lehet oldani, persze ha a váltókon nem láttál sérülést deformálódást.

 

Húzd be a féket nézd meg megfelelően működik-e, vagy egyből fékpofa cserével kell kezdeni.

 

Ha van benne teleszkóp rúgóztasd. Figyeld, hogy a típusának megfelelően mozog-e. Ellenőrizd, hogy állóhelyzetben mennyire kotyog (igen, ide már tapasztalat kell).

 

Így a hibák nagy része ki szokott jönni. Ha a bringát ár/értékben jónak találod vedd meg. Ha nem érzed 100%-osnak aludj még rá egyet nézz meg más kerékpárt is. Alkudni érdemes, szinte mindenki a kb kívánt eladási ár + 10%-ra tartja a kerékpárt, szóval lehet. (Ellenben az összes eladó utálja az olyanokat, akik jönnek valamit megnézni, elsorolják jó hangosan az összes hibáját, aztán egyből a felét kínálják az eladási árnak.)