Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Látni és látszani. Nappal is!
  Az hogy te látsz, nem jelenti azt, hogy téged is látnak.
Okostelefon a balszerencsés bringás védelmében
   Ha egyedül tekersz, ott az esély egy olyan balesetre, amikor senki nem tudja rólad, hol és milyen állapotban fekszel.
Nyugati Bástya kerékpártúra 3/1
   Korán keltünk, hogy az augusztusi forróságot és a budapesti forgalmat minél jobban elkerüljük.
Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb 27-es lista.
prev
next

kerekparutKaposvár önkormányzata összességében hét kilométer utat jelöl ki kerékpárosoknak a belvárosban uniós támogatással - jelentette be a város fideszes polgármestere szerdán egy jelzéssel már ellátott helyszínen tartott sajtótájékoztatón.

Szita Károly hangsúlyozta: a fejlesztés nem új bicikliút kiépítését jelenti, hanem azt, hogy az eddig csak autósok által használt útvonalakon a kerékpárosoknak védett sávokat jelölnek ki, illetve az autósokat a kerékpáros-forgalomra figyelmeztető jeleket festenek fel. Erre megfelelő jelzésekkel, táblákkal figyelmeztetik majd a gépjárművezetőket - tette hozzá.

A kerékpárút kijelölése 58 millió forintba kerül, ehhez 85 százalékos uniós támogatást nyertek el.

A polgármester közlése szerint négy csomópontot átalakítanak a biztonságos kerékpáros közlekedéshez, négy másikban áthangolják a közlekedési jelzőlámpákat, továbbá 200 biciklitárolót helyeznek el a város különböző pontjain. A tervezésnél egyeztettek a Kaposváron naponta kerékpározókkal, köztük a Zöldpont Életmódklub elnökével - emelte ki Szita Károly.

Tóth István alpolgármester elmondta: a kivitelezés már elkezdődött, a tervek szerint egy hónap múlva elkészülnek a felfestésekkel és a csomópontok átalakításával. Lesz, ahol az útra felfestett kerékpár figyelmezteti az autósokat, máshol szaggatott vonal jelzi a kerékpárosok elsőbbségét.

Az alpolgármester szerint autósok és kerékpárosok toleranciájára egyaránt szükség lesz. Bizonyára tapasztalhatók majd feszültségek, amíg a közlekedők megszokják az új rendet - jegyezte meg, hozzátéve: ennyi pénzből csak egy-két kilométernyi kerékpárutat tudtak volna építeni, ráadásul ahhoz, hogy külön utat kapjanak a kerékpárosok, nincs hely a belvárosban, "így ezen a közlekedési felületen kell megoldanunk, hogy mindenki elférjen".

Forrás:MTI