Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
prev
next

2x2svos_kerkprt01Világújdonság lesz, ha megépül Svédország harmadik legnagyobb városa, Malmö és a közelében fekvő egyetemi város, Lund között az első négysávos biciklisztráda.

A két skandináv település nem olyan híres kerékpárforgalmáról, mint a szomszédságban található dán főváros, Koppenhága, pedig a statisztikák szerint hasonló közlekedési mentalitású polgárok lakják. Lundban a helyiek 60 százaléka kerékpározik, vagy a tömegközlekedést használja, Malmö pedig idén elvitte a legkerékpárbarátabb város címét Stockholm és Göteborg elől.

A legújabb tervek hosszú távon is bebiztosíthatják Malmö első helyét a versenyben.

A város 30 millió svéd koronás, azaz alig több mint 1 milliárd forintos beruházást tervez, amely összeköttetést teremt a húsz kilométerre lévő Lunddal. A beruházás egy kétszer két sávos kerékpáros szupersztráda lesz.

2x2svos_kerkprt02

A svéd közlekedési hatóság mát letette az asztalra a terveket és a háttértanulmányt. A nyomvonal a vasúttal párhuzamosan futna, amivel jelentősen csökkenthetőek a költségek, hiszen a terület kisajátítására már nem kell költeni. A kétszer két sávos kerékpárúton nem lesznek kereszteződések, csak az autópályákhoz hasonló lehajtók, a rosszabb időjárási viszonyok közötti gyors haladást pedig két fajta, cserjékből, fákból, illetve szilárd árnyékoló lapokból álló szélárnyékolás segíti.

A munka befejezését 2020-ra ígérik.

A tervekről beszámoló treehugger.com szerint az Észak-Európában eddig létrehozott infrastrukturális beruházásoknak köszönhetően évente 30 százalékkal nő a biciklizők aránya, és ezzel párhuzamosan 5 kilométeres táv alatt jelentősen csökken az autóhasználat.

Forrás: kerékagy.hu