2ec1

A bringázás csodákra képes: Tanulmányok egész sora bizonyítja fizikai és szellemi jótékony hatását – ami a hálószobában is tapasztalható.

Egy friss kutatás arról szól, hogy az ágyban tapasztalt teljesítménynövekedés nem csak mítosz. Az International Society for Sexual Medicine (Szexuális Orvostan Nemzetközi Társulata ) szerint a rendszeres kerékpáros edzés a női szexuális élet majdnem minden aspektusát javíthatja.

“A tanulmány igazolta, hogy a kerékpáros edzés felélénkíti a női nemi szervet” mondta annak írója, Dr. Amelia M. Stanton, aki az austin-i Texasi Egyetem Szexuálpszichológiai Laboratóriumának kutatója. „A konkrét hatás mellett áttételes hatásokat is tapasztalhatunk, amelyeket más kutatások is igazolnak, mint például vérkeringés élénkítése, általános közérzet és a testünkről alkotott összkép javulása stb.”

A kerékpározáshoz természetesen elengedhetetlen eszköz maga a kerékpár. Ha te is kivennéd a részed az ágyban tapasztalható előnyökből, vagy csak egy jó bringát keresel, kattints IDE!

De tényleg javítja a szexet???

A fizikai és szellemi változásokra különféle magyarázatok vannak. A kutatók szerint a szimpatikus idegrendszer sport általi aktiválása felelős a nemi szerv élénkségéért. Dr. Cindy Meston, aki a már fentebb említett laboratórium igazgatója, kutatócsapatával együtt egy tanulmánysorozatban megállapította, hogy a mérsékelt bicikliedzés, túrázás a legjobb az idegrendszer élénkítése szempontjából.

11

“A kulcs a szimpatikus idegrendszer mérsékelt aktiválása, amit edzéssel lehet elérni. Ugyanakkor a túledzés vagy a túl kevés edzés nem mutatkozott jelentősnek a nemi szerv élénkítése szempontjából.” – mondta Dr. Stanton. “Ha a szimpatikus idegrendszeri aktivitás túlzott – tehát túl sokat edzünk – a vérkeringés az egész test helyett specifikusan az izmokra vált irányt, hogy azok ideiglenes regenerálódását segítse.”

A kerékpározás által a hormonháztartásunk is feltöltődhet, főként az ösztrogén, ösztradiol, prolaktin, oxitocin, és tesztoszteron.

Hogy maximalizáljuk a fentebb említett jótékony hatásokat? A kutatók azt ajánlják, hogy a legjobb, ha partnerünkkel ágyba bújás előtt mozgunk egy kicsit!

“Van arra utaló bizonyítékunk, hogy a közvetlenül a szexuális aktus előtti edzés jobban növelheti a szexuális vágyat” –mondta Dr. Stanton.

A tanulmányban külön felhívják a figyelmet a következő jelenségre: 20 perc szobabiciklizés után női alanyainkkal szexfilmet nézettek. A kutatók egyértelműen a pedálozást követő 5, 15 és 30 perces idővonalaknál fedezték fel a legnagyobb nemi szervi aktivitást.

“A különböző intenzitású kerékpáros edzések közül a közepes intenzitású (plusz szexfilm) hozta a legjobb eredményt a vaginális véráramlás tekintetében” - tette hozzá Dr. Stanton.

És ezek még csak az edzés fizikai hatásai. A mozgás általi szellemi felpörgés is jótékony hatással van hálószobai életünkre. A tanulmány szerint a rendszeres testmozgás javítja testünkről alkotott képünket és érzéseinket, ami mint tudjuk, szintén kívánatosabbá tehet bennünket.

“Azok a nők, akik általánosan jobb közérzetűek és testükről alkotott önképük is pozitív, inkább hajlamosabb feloldódni és átadni magukat a szexuális aktus során” -mondta Dr. Stanton.

lucia javorcekova1

Na de a futás, vagy súlyemelés nem lenne ugyanilyen hasznos?

Kérdezhetnénk joggal. Sajnos erre a kérdésre a tanulmány nem ad választ. Erre az az egyszerű magyarázat, hogy a szobakerékpáros edzés laboratóriumi körülmények között jobban kontrollálható és egyszerűbb tanulmányozni. Így ezekre a tanulmányokra még várnunk kell.

Mindenesetre addig is igyekezzünk előnyt kovácsolni Dr. Stanton javaslataiból nemi életünk érdekében.

“Azt tanácsolnánk, tartsuk az edzést mérsékelt szinten és minél többször bringázunk szex előtt egy rövid ideig, annál jobb lesz” – fűzte hozzá Dr. Stanton.

Mindenki vágyálma, akár férfi, akár nő, egy felemelő, káprázatos együttlét! Most már tudjátok mit kell tennetek!