Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

kerekpar unneples

ProSeries-verseny lett a viadal.

Röviden:
A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) kihirdette 2023-as versenynaptárát, melyben május 10. és 14. között már a ProSeries-sorozat eseményeként szerepel az ötnapos Tour de Hongrie országúti körverseny.

A viadal honlapjának beszámolója kiemelte: a magyar körverseny az elmúlt években sorra teljesítette az ehhez szükséges kritériumokat, a résztvevő profi csapatok száma, az egész világot elérő médiamegjelenés, a biztonságos lebonyolítás vagy épp a szálláshelyek terén. Idén már a határokat feszegette a viadal, mivel első kategóriás eseményként "csupán" a mezőny fele lehetett WorldTeam, ezt pedig maximálisan kihasználták a szervezők. De nemcsak a WorldTeamek vagy a ProTeamek számában, hanem a sztárversenyzők meghívásában is elérték a lehetséges legmagasabb szintet, az idén Tour de France-szintű sprintermezőnyben ott volt többek között Elia Viviani, Dylan Groenewegen vagy Fabio Jakobsen. A szintlépéssel most "közvetlenül a legnagyobb események, a Tour de France, a Giro d'Italia és a Vuelta a Espana mögé" zárkózott a Tour de Hongrie.

"A döntéssel fokozott nemzetközi figyelemre számíthatunk, nagy mértékben növekszik a verseny eddig is jelentős reklám- és turisztikai értéke, ami egyaránt jó hír a szponzorok, a partnervárosok és ezáltal Magyarország számára" - áll a weboldalon.

A ProSeries-licenc három évre szól, ami azt jelenti, hogy a 2025-ös jubileumi Tour de Hongrie is a rangos sorozat eseménye lesz - akkor ünnepli majd százéves fennállását a magyar körverseny. Az ebben a kategóriában szereplő események száma földrészenként korlátozott, így ki kell egy versenynek esnie ahhoz, hogy új bekerüljön. 2023 és 2025 között Európában tizenhárom ország többnapos versenyei kapták meg a ProSeries-licencet, köztük Magyarország, amely mellett a régióból egyedül a horvát körverseny érdemelte ki ezt a besorolást. A sorozat versenyein csak a sportág legmagasabban jegyzett csapatai, a WorldTeamek és a ProTeamek indulhatnak. Ez alól kivételt képeznek a rendező ország csapatai, így indulhat a versenyen a magyar válogatott, valamint Magyarországon bejegyzett kontinentális csapat - ilyen jelenleg nincs -, illetve legfeljebb két külföldi kontinentális együttes.

Eisenkrammer Károly facebook oldalán az alábbi szavakkal kommentálta a nagy bejelentést:

A cégnél mindannyian nagyon vártuk ezt a napot!

Biztunk benne, hogy eljön, de az utolsó percig bizonytalanok voltunk, hogy vajon elég lesz-e az a munka amit eddig beletettünk? Tudtuk, hogy óriási a konkurencia, és azt is, hogy ha mindenki (minden eddigi ProSeries verseny) jól teljesít, akkor lehetetlen lesz bekerülni. Már csak azért is, mert az UCI a 2020-2022. közötti három évben több versenyt tett ebbe a kategóriába, mint amennyit a saját szabályai szerint lehetett volna. Vagyis egy túltöltött, és felülről zárt rendszerbe szeretnénk bejutni - ez szinte lehetetlen.

Egyedül akkor volt reményünk, ha az UCI több eddigi ProSeries versenytől megvonja ezt a státuszt. De vajon meglépik ezt? - tettük fel a kérdést magunknak. Meglépték!

Komoly "vérengzés" volt az UCI naptár készítésénél, ugyanis a 2020-2022 közötti időszakban Európában 19 többnapos ProSeries verseny volt, és ebből hét nem kapta meg ezt a státuszt a 2023-2025 közötti három évre. A hét kieső helyett pedig csupán két új jelentkezőt fogadtak el, így 14-re módosult a ProSeries versenyek száma 2023-tól.

A két új verseny közül az egyik a CRO Race a másik pedig a Tour de Hongrie! Ez nagyon komoly eredmény! Egyben gratulálok

Vladimir Miholjević kollégámnak, a CRO Race főszervezőjének is a sikerhez! (Egyébként az is megérne egy külön misét, hogy Vladimír és a versenye milyen nehézségeken ment át az elmúlt években - igazán megérdemli ezt a sikert!)

A magyar körverseny útvonalát januárban jelentik be a szervezők.