Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Vadászat!
Mikor korlátozzák erdeink látogatását a vadászat miatt?
Keresztül az Északi-középhegységen
   Hungarian (half) Divide élménybeszámoló
Schwalbe Marathon Mondial
  Az igazi mindenes gumi.
Cateye Micro Wireless computer
  Avagy van-e hagyományos kerékpáros computerekre szükség az okostelefonok világában?
Cube Cargo Hybrid
  Egy igazi különlegességet sikerült a tavasszal kipróbálni, amelynek a tapasztalatait megosztom most veletek.
prev
next

koppenhagaElképzelhető, hogy megszűnik a "közösségi" biciklizés a kerékpározás egyik Paradicsomának számító Koppenhágában.

Az ingyenesen használható kétkerekűeket ugyanis az üzemeltető még novemberben összegyűjti, és talán véglegesen kivonja őket a forgalomból.

Az 1995-ben indult program, amely Európa több városa számára jelentett mintát, azon feneklett meg, hogy az üzemeltető nem tudott megállapodásra jutni a városvezetéssel a szerződés meghosszabbításáról, többek közt a bicikliken szereplő reklámok ügye miatt. A jövőre vonatkozó tervek egyelőre nincsenek. "Reméljük, hogy mégiscsak egyezségre jutunk" - fogalmazott a projekt részéről Johannes Bjerum.

A dán fővárosban 350 kilométer jól kiépített kerékpárút van, de még kerékpáros "sztrádákat" is kialakítottak, amelyen a bicikliseknek zöld hulláma van. Koppenhága a biciklisek városaként hirdeti magát, hogy több turistát vonzzon.

Ayfer Baykal polgármester a kialakult helyzettel kapcsolatban dühösen nyilatkozott arról a Politiken című lapban, hogy mindenféle megoldás nélkül megszűnni látszik a közösségi kerékpározás.

A belvárosban a nyári idényben 2500-re rúg a kerékpárok száma, a járműveket egy közhasznú társaság adja és tartja karban, a költségeket a kerékpárokon elhelyezett reklámbevételek fedezik. Az emberek - mint ahogy az a bevásárlókocsikkal szokás - "betéti díj" ellenében használhatják a "drótszamarakat".

Forrás: MTI