Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
prev
next

koppenhagaElképzelhető, hogy megszűnik a "közösségi" biciklizés a kerékpározás egyik Paradicsomának számító Koppenhágában.

Az ingyenesen használható kétkerekűeket ugyanis az üzemeltető még novemberben összegyűjti, és talán véglegesen kivonja őket a forgalomból.

Az 1995-ben indult program, amely Európa több városa számára jelentett mintát, azon feneklett meg, hogy az üzemeltető nem tudott megállapodásra jutni a városvezetéssel a szerződés meghosszabbításáról, többek közt a bicikliken szereplő reklámok ügye miatt. A jövőre vonatkozó tervek egyelőre nincsenek. "Reméljük, hogy mégiscsak egyezségre jutunk" - fogalmazott a projekt részéről Johannes Bjerum.

A dán fővárosban 350 kilométer jól kiépített kerékpárút van, de még kerékpáros "sztrádákat" is kialakítottak, amelyen a bicikliseknek zöld hulláma van. Koppenhága a biciklisek városaként hirdeti magát, hogy több turistát vonzzon.

Ayfer Baykal polgármester a kialakult helyzettel kapcsolatban dühösen nyilatkozott arról a Politiken című lapban, hogy mindenféle megoldás nélkül megszűnni látszik a közösségi kerékpározás.

A belvárosban a nyári idényben 2500-re rúg a kerékpárok száma, a járműveket egy közhasznú társaság adja és tartja karban, a költségeket a kerékpárokon elhelyezett reklámbevételek fedezik. Az emberek - mint ahogy az a bevásárlókocsikkal szokás - "betéti díj" ellenében használhatják a "drótszamarakat".

Forrás: MTI