Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Hogyan kerüljük meg a Balatont kezdőként?
Tanácsok kezdő túrakerékpárosoknak.
Vár Palócföld! 4/4
  Várnak a Mátra ösvényei.
Vár Palócföld! 4/3
  A Cserhátban jártunk.
Vár Palócföld! 4/1
 Szeretnél teljesen feltáratlan vidéket megismerni, itt a szomszédban?
Látni és látszani. Nappal is!
  Az hogy te látsz, nem jelenti azt, hogy téged is látnak.
prev
next

koppenhagaElképzelhető, hogy megszűnik a "közösségi" biciklizés a kerékpározás egyik Paradicsomának számító Koppenhágában.

Az ingyenesen használható kétkerekűeket ugyanis az üzemeltető még novemberben összegyűjti, és talán véglegesen kivonja őket a forgalomból.

Az 1995-ben indult program, amely Európa több városa számára jelentett mintát, azon feneklett meg, hogy az üzemeltető nem tudott megállapodásra jutni a városvezetéssel a szerződés meghosszabbításáról, többek közt a bicikliken szereplő reklámok ügye miatt. A jövőre vonatkozó tervek egyelőre nincsenek. "Reméljük, hogy mégiscsak egyezségre jutunk" - fogalmazott a projekt részéről Johannes Bjerum.

A dán fővárosban 350 kilométer jól kiépített kerékpárút van, de még kerékpáros "sztrádákat" is kialakítottak, amelyen a bicikliseknek zöld hulláma van. Koppenhága a biciklisek városaként hirdeti magát, hogy több turistát vonzzon.

Ayfer Baykal polgármester a kialakult helyzettel kapcsolatban dühösen nyilatkozott arról a Politiken című lapban, hogy mindenféle megoldás nélkül megszűnni látszik a közösségi kerékpározás.

A belvárosban a nyári idényben 2500-re rúg a kerékpárok száma, a járműveket egy közhasznú társaság adja és tartja karban, a költségeket a kerékpárokon elhelyezett reklámbevételek fedezik. Az emberek - mint ahogy az a bevásárlókocsikkal szokás - "betéti díj" ellenében használhatják a "drótszamarakat".

Forrás: MTI