Article Index

kerekparozas az alpokban 00

Élménybeszámoló a nagy kerékpáros túránkról: Franciaország, Olaszország, Svájc és Ausztria.

Bevezető

A remekül sikerült olasz Alpokban tett túránk után (élménybeszámoló erről: Kerékpározás az olasz Alpokban) a következő évben sem maradtam hegyek nélkül.

Sőt a 2016-os utunk immáron tíz naposra hízott és még több csodálatos hegyet érintett. Ebben az írásban szeretném nektek bemutatni hogy ezúttal milyen varázslatos helyekre sikerült eljutnunk.

A terv ezúttal az volt hogy három különböző szálláson megszállva minél több hegyet fel tudjunk keresni. A jármű ezúttal egy Ford Transit volt, ebben hatan viszonylag kényelmesen elfértünk a felszereléssel együtt.

Kis csapatunk (zárójelben a kerékpár márkája): Anikó (Trek), Tibor (Orbea), Ferenc (Merida), Tamás (De Rosa), Tamás (Trek) és jómagam Ferenc (Focus).

Augusztus 5-én este neki is vágtunk a nem éppen rövid útnak. Első állomásunk Bardonecchia volt ami egész Olaszország legnyugatabban fekvő városa.

Bardonecchia és a Col du Galibier

Augusztus 6-án délelőtt szerencsésen megérkeztünk Bardonecchiába. Maga a város nagyjából 3200 lakosú és 1300 méteres tengerszint feletti magasságon fekszik. Két érdekessége hogy a 2006-os torinói téli olimpia snowboard számait itt rendezték illetve a 2013-as Giro d'Italia 14. szakaszának itt volt a befutója a Jafferau hegy csúcsán ami a városból indul. Ez utóbbi emelkedőről lesz még szó később.

kerekparozas az alpokban 01

Képek Bardonecchiából

A hely fekvése csodálatos, körbeölelik a hegyek. A francia határ innen csupán 15-20 km-re van.

Miután kipakoltunk a szállásra és felkészültünk, útnak is indultunk az első híres emelkedőhöz a Col du Galibierhez.

Ez a hegy már Franciaországban található így a furgonnal átautóztunk Brianconba ahonnan az emelkedő indult. A hegyi úton sikeresen megállítottak a derék francia csendőrök de miután látták hogy bringások vagyunk kedélyesen továbbengedtek. Maga a város szintén 1300 méteres magasságon található remek panorámával. Leraktuk a kocsit egy helyen és nekivágtunk a Galibiernek.

2642 méteres csúcsával igazán impozáns hegy, többször szerepelt már a Tour de France útvonalában. Briancon felől az az érdekessége hogy először a Col du Lautaretet kell megmászni ami 2057 méter magasan fekszik és a Galibierre még innen lehet egy 8 km hosszú úton feltekerni. Kettő az egyben hegy.

Maga az emelkedő nem vészes egészen a Lautaret csúcsáig mindössze 3-6% meredekségű. Onnantól viszont a Galibierig már átlag 6,9%-ra vált és az utolsó kilométeren bizony van benne picivel 10% feletti rész is.

A csúcsról a kilátás viszont minden szenvedést megér!