klastrompuszta

• Levels : +1103 m,-869 m
  • Average slope: 4.1 %

Mielőtt elindulnál

Az erdőben történő kerékpározás jogilag szabályozva van, és ezek a szabályok bizony változhatnak is... A túra bejárása előtt tájékozódj az aktuális jogszabályokról a hatályos erdőtörvényben, és csak akkor indulj útnak, ha ez azt megengedi!

• Distance of tour : 42 km
  • Hardness of tour : Közepes
  • Type of tour : Hegyvidék
  • Levels : +1103 m,-869 m
  • Average slope: 4.1 %

Ez a kerékpártúra gyakorlatilag végig vezet hosszában a Pilisen. A Pilisborosjenő végén található parkolóból indítjuk ezt a hegyikerékpáros túrát. Innen a kékkerékpáros jelzést követve vágunk neki a hegyeknek. Rövid, majd 1 km-es bringázás után meg is állunk, hogy az alattunk elterülő Teve-sziklát megcsodálhassuk. (A szikla még az Egri csillagok című filmben is szerepelt.) A szikla közelebbi megnézését nem terveztük bele az útba, de a lehetőség adott.

Tovább haladunk a kék jelzésen, amik kb. 1 km múlva elhagyunk, majd ugyan itt vissza térünk rá. A kis kitérő oka egy vár megtekintése. Közelébe érve azonnal lebukik az építmény egy egy hamis vár. Itt forgatták az Egri csillagok ostrom jeleneteit. Ez pedig az, ami a díszletből megmaradt.

A kicsiny kitérő után tovább haladunk a kékbringás jelzésen. Az 5. km-nél keresztezünk egy aszfalt utat a Csobánkai-nyeregnél. A kék bringás jelet a 6. km-nél jobbra kanyarodva hagyjuk el és egy jól követhető murvás úton haladunk a következő aszfalt útig. Itt most gyakorlatilag a 485 m magas Hosszú-hegyet kerüljük meg. (Visszafelé majd a másik oldalát is megismerjük.)

A korábban említett aszfalt utat elérve bal kanyart veszünk és azon lejtőzünk Pilisszántóig. A település szélén egy jobbkanyarral ismét földúton és a korábban követett kékkerékpáros jelzésen tekerünk tovább. Itt meg is pihenhetünk megnézve a jobbra található Pilis keresztjét és a Boldogasszony kápolnát.

Tovább követjük a kékbringás jelzést és a 18. km-nél érjük el Klastrompusztát és az itt található kolostor romot.

Innen legurulunk Kesztlőcre, ahol is a Bányász emlékműnél eljutunk a túránk feléhez. Itt lehet frissíteni, majd vissza indulni a kiinduló pontunkhoz. Visszafelé végig a kékkerékpáros jelet kell követnünk. Pilisszántón térünk el az idefelé vezető úttól (31. km) és eddigi jelünket követve a Hosszúhegyet megkerüljük a másik oldaláról.

Utunk a 37. km-nél csatlakozik bele az idefelé vezető útba és azt követve érünk vissza kiindulópontunkra.

Ajánlott látnivalók:

Teve-szika

Az „Egri vár” romjai

Pilis keresztje és a Boldogasszony kápolna

Klastrompuszta

turakalauzok
Túrakalauzok

Támogasd a működésünket

Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?