400 km a balaton korul 01

• Type of tour : Hegyvidék
  • Levels : +2353 m,-2388 m
  • Average slope: 2.2 %

Ez a kerékpártúra a Hungarian Divide és a Balaton Bike Derby nyomvonalát felhasználva született. Csodálatos utakon vezet minket végig a Balaton-felvidéken. Megismertetve a balatoni régió egy egész más arcával. Izgalmas felfedezéseket tehetsz a tó partjától szinte karnyújtásnyira lévő, de mégis egész más világban. Az útvonal nincs kijelölve, követéséhez szükséged lesz a cikk alján található GPS track-re.

A túra Balatonvilágos vasútállomásáról indul és a balatoni kerékpárúton halad Balatonakarattyán és Balatonkenesén át. Kenese után végre földúton tekerve Papkeszi és Vilonya településeken haladunk át. Eme szakasz után kerékpárúton folytatjuk túránkat Királyszentistván, Litér és Szentkirályszabadja településeket érintve.

Ezután lehajtunk az aszfaltos útról és Felsőörs és Lovas érintésével Balatonfüredre hajtunk. Utunk során hétvégi telkek százai fogadnak. Ez a rész kicsit még adja a környék egykori hangulatát, amikor még nem a fürdőző turista iparszerű üdültetése volt itt az úr, hanem a kis kertek sokszínűsége uralta tájat.

Balatonfüred után végre bevetjük magunkat az erdő illetve a hétvégi házak, ültetvények változatos világába miközben Mencshely és Monoszló településeket érintjük.

A Káli-medence a következő szakasz Köveskálon, Kővágóörsön, Kékkúton és Salföldön bringázunk át. Badacsonytomajon érjük el a Badacsonyt. Amit jóval az ismert Római út fölött kerülünk meg. Badacsonytördemic, majd Nemesgulács a következő két település. Kisapáti és Raposka a következő tanúhegy a Szent György-hegy oldalán található.

Nemesvita érintésével el is jutunk a Keszthelyi-hegységbe, amin szépen átverekedjük magunkat. Utunk során csak a Keszthely és Várvölgy között haladó országút melletti homokos út okoz némi kellemetlenséget. Aki akarja itt tekerhet az aszfalton is, bár azon viszonylag erős a forgalom.

Rezit elérve elbúcsúzunk a földutaktól és aszfalton gurulunk le Keszthelyre, ahol túránk véget ér.

Támogasd a működésünket

Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?