• Distance of tour : 53 km
  • Type of tour : Dombvidék
  • Levels : +622 m,-399 m
  • Average slope: 1.7 %

Az őrségben jelenleg 6 kitáblázott kerékpártúra útvonal található. Ez az 5. útvonal:

Kerékpárral a tavak vonzásában

Kiindulópontunk Őriszentpéteren az Őrségi Látogatóközpont. Innen a város központjában lévő körforgalomhoz tekerünk és Nagyrákos felé vesszük az irányt. A közúton, az erdők között tekerve pár km után megérkezünk a “Völgyhídi faluba”. Itt találjuk 2000-ben épült, 1399 m hosszú vasúti viaduktot, völgyhidat. A település egyik legfontosabb nevezetessége, a zsuppfedeles tájház és kovácsműhely, mely a főút mentén található, a Szala avagy a Zala-patak mentén.

Utunkat folytatva a következő település Pankasz, mely az 1755-ben épített szoknyás haranglábról nevezetes, ez az Őrség szimbolikus építménye. A Denke-patak mentén haladva Kisrákosra érkezünk, a faluba érkezést követően jobbra, egy kavicsos útra fordulunk, és Szaknyér községbe bringázunk. A településen megnézhetjük az alpakákat.

Az Őrség 4 és 5 útvonalak Szaknyér községben válnak ketté. Utunkat a falu központjában balra fordulva folytatjuk és hamarosan megérkezünk Őrimagyarósdra.

Tovább indulva a fő utak kereszteződésébe érve Nádasd irányába, balra tartunk. Kb. 3,5 km-t megtéve balra, egy kavicsos útra térünk. Az erdők között haladunk, majd kb. 4 km múlva érjük el Felsőmarácot. A Fő utcára, jobbra fordulunk, majd legurulunk a Himfai-tó felé.

Visszatérve az aszfaltozott útra, jobbra fordulunk, majd a következő kereszteződésben balra térünk, így érkezünk meg Ivánc településre. Tovább tekerve egy Árpád-kori települést, Hegyhátszentmártont tekintjük meg, majd ugyanezen az úton visszakerekezünk Iváncra.

A körtúránkat a következő települése Viszák. A falu központjában meglátogathatjuk a tündérkertet, benne az őshonos magyar gyümölcsfa fajokkal.

Viszák után ismét egy erdészeti, kavicsos útra térünk és Ispánk felé vesszük az irányt, amelyet a helyiek a „világ közepe”-ként emlegetnek. Innen vissza tekerünk Őriszentpéterre, ahol a túránk véget ér.