kerekpartura a balaton nyugati partjan 07

65 km-es túra az ország egyik legszebb részén

A napokban Keszthelyen megnyílt a Balaton Bike 365 kerékpáros központ és ennek apropójából meghívtak, szemléltetve a környék kerékpáros lehetőségeit.

A környéken rengeteg kitáblázott kerékpáros túraútvonal van. Keszthelyi központtal több kijelölt túrát lehet megtenni, amelyeket 3 tematikába rendeztek. A kultúra és a történelem iránt érdeklődőknek a Festetics-örökség túrákat, a mountain-bike-osoknak a Keszthelyi-hegység erdei útjait, a természeti kincsekre kíváncsiaknak a Kis-Balatonhoz vezető kijelölt útvonalakat ajánljuk. Mi a Kis-Balaton mocsárvilágában tettünk egy nagyobb 70 km-es kört.

Az útvonal. (A Fotó ikonok jelzik a lenti képek készítésének helyeit.)

A kerékpáros központ kölcsön bringáival indultunk a Balaton parton dél felé. Ez az út része a tókerülő kerékpárútnak, amelyen az első 8 km-t megtettük. Útközben csak a Zala torkolatánál álltunk meg egy fotózás erejéig. Ha még nem jártál erre érdemes lehet beiktatni a Madártani Állomást Fenékpusztán, vagy vele szemben a római kori Valcum romjait. (Zárójelben jelzem, hogy a római romok mellett már újítják az ott lévő Festetics kastélyt, amely ha minden igaz, nyártól látogatható lesz.)

kerekpartura a balaton nyugati partjan 01

A Zala torkolat

De vissza a Zala torkolathoz! Továbbindulva elhagytuk a bringás kört és Balatonszentgyörgy érintésével Vörsig tekertünk. Itt egy fantasztikus frissítő állomás van a Fröccs terasz, amely szezonban gyakorlatig sötétedésig nyitva van. 2 éve itt remek Hot-Dogot ettem, most pedig egy isteni krumplis lángost sikerült eltüntetnem. Ha erre jársz, mindenképp térj be! A településen egyébként van egy tűzoltó múzeum is, amelyet nyári kalandozásaim során szeretnék felkeresni.

kerekpartura a balaton nyugati partjan 02

Vörs

Vörsöt elhagyva, immár kövesúton haladtunk tovább. Egy a Kis-Balaton I. víztározón keresztül vezető vízügyi töltés, amely eső után is jól tekerhető. Kétoldalt pedig ízelítőt kaphatunk a mocsárvilág életéből.

TIPP: Próbálj hajnalban, vagy alkonyat felé erre járni, amikor megtelik élettel ez a rész.

kerekpartura a balaton nyugati partjan 03

A mocsárvilág

Utunk végét egy kapu jelzi, amelyen áthaladva a Kápolnapusztai Bivalyrezervátumba érünk. Figyelj, ez egy díjköteles szakasz. Ha át akarsz rajta kelni az fizetős – szerintem megéri, ha nem akkor visszatekerhetsz Vörsre.

kerekpartura a balaton nyugati partjan 04

A bivaly rezervátum

kerekpartura a balaton nyugati partjan 05

Ilyen is volt: Kolléga gyakorlott mozdulatokkal szerel

Kápolnapuszta után közúton tekertünk tovább Balatonmagyaródon át a Kányavári szigetig. A sziget a Kis-Balaton II. víztározón fekszik, amely a térség nagyobb nyílt vizű tava. A környék fokozottan védett, egy madárparadicsom. Ezen keresztül ömlik a Zala a Kis-Balaton I. víztározóba, amely mint tapasztalhattuk egy jóval zártabb nádasos, mocsaras rész. Ez a rész szűri meg a Zala vizét, megakadályozva a Balaton eliszapolódását.

kerekpartura a balaton nyugati partjan 06

A Kis-Balaton II. mellett bringázva

A víztározó partján épített kerékpárúton jutunk el Zalavár határába, ahol rengeteg látnivalót találunk 2 km-es körzetben. Figyelj, sorolom:

• Zalavár romjai
  • Egy Karoling-kori palota romjai

kerekpartura a balaton nyugati partjan 07

Zalavár látnivalói

Innen a Zala töltésén (nem aszfaltozott) haladtunk tovább Szentgyörgyvárig, majd Alsópáhok és Hévíz érintésével vissza a kiindulópontra.

kerekpartura a balaton nyugati partjan 08

Az utolsó kilométerek: Hévíz és Keszthely között található ez a mocsári ciprusok között vezető bringás út

Szép útvonal, ajánlom mindenkinek.