A hónap megyéje: Nógrád vármegye
  Nógrád megyei kerékpártúra ajánló.

P5040107Avagy hogyan csökkentsük a szentendrei rendőrség bevételét

Szentendre, mint tudjuk nem éppen kerékpáros barát település. Építettek ugyan kerékpár utakat, de ezek többsége inkább kerékpárút címszó alatt épített járda. Ami rajtunk nem segít, ráadásul a környékbeli kerekesek többsége a Pilist venné célba, amire a város nincs felkészülve.

Sokunk azért, hogy haladjon és ne a gyalogosokat kerülgesse a 11-es utat használja, amit a rendőrök 5000 Ft-tal díjaznak. Ez pedig keserűvé teheti a legjobban sikerült tekerést is. A helyi tisztég viselők szűklátókörűségén nem tudunk segíteni, így inkább bemutatunk egy útvonalat nektek, amelyen haladva mindez elkerülhető.

A budakalászi híd előtt

A 11-es út Hadrianus út kereszteződésétől (Buda széle) a Skanzen után a Pilisszentlászlóra vezető út 13 km hosszú (Lajos-forrás felé vezető T elágazás.)

Az általunk javasolt út a fentebb említett két pont között 17 km. Ez a 4, oda vissza 8 km többlet véleményem szerint nem növeli meg oly mértékben a túra hosszát, hogy ne foglalkozzunk vele, ráadásul ez még kicsit rövidíthető is, amit viszont már mindenki saját fantáziájára bízok.

Az útvonalat országúti bringával jártam be, és ezzel is élvezhető és használható. A kíváncsiságotok felcsigázása után íme az útvonal.

Látod az alagút végén a fényt? Na ott balra!

A fentebb említett kiindulóponttól az Omszki-tó mellett átgurulunk a budakalászi út aluljáróján, majd balra kanyarodva tekerünk be a településre.

Tarts Pomáz felé!

A HÉV vonalán átkelve jobbra fordulunk Pomáz felé. Ez egy viszonylag forgalmasabb, de jó minőségű, széles út amelyen kényelmes tekerés esik.

A templom előtt jobbra a kis utcába

Pomáz közepén az út balra kanyarodik Dobogókő felé, ahogy mi is, de szinte azonnal jobbra el is hagyjuk a templom előtt. Egy egyirányú úton folytatjuk utunkat. Ezen át érjük el Szentendre peremét. Útjelzőt ne keressetek, mert nincs ilyen ki rakva.

Ahol ezt látod ott érdemes egy kicsit megálni nézelődni.

Pomázt ezen a kacskaringózó úton hagyjuk el. (Onnan tudhatod, hogy jó felé jársz, hogy végig ez a védett út.) A temető után jobb kéz felől még látnivaló is akad, amit aki először jár erre érdemes megnézni. Itt található ugyanis Luppa Vidor mauzóleuma, egy kápolna és mellesleg a panoráma gyönyörű.

Y-keresztezds

Itt jobbra tarts!

Tovább haladva lejtőzve egy „Y” elágazáshoz érünk. Itt jobbra tartva Szentendrére fogunk érkezni. Ezt az utat követve az út egy STOP táblával ér véget. Felismered, mert ki van rakva egy balra kanyarodva tilos tábla is. Nekünk természetesen balra kell tovább menni 8Radnóti M utca). Ezt lehetőleg mindenki szabályosan oldja meg.

Itt kell majd balra kanyarodnod.

Egyenesen tovább a Damjanich útra

ŐŐŐ izé! Országútival inkább a járdán!

Az út jobbra kanyarodik, majd egy kereszteződéshez érünk, amin egyenesen áthajtunk (Damjanich u). Innen végül is le kell jutnunk a patakhoz. (Kis bal a József A utcára, majd jobb a Jobbágy utcára és száguldás le a patakhoz.)

Itt van végre a patak.

A patakhídján átkelve már mászhatunk is fel a Szentlászlói úthoz. Montisok a híd után közvetlen fordulhatnak balra a sárgabirnga jelzésre. (Megéri!) Elérve azt balra fordulunk. Ez az út most már el vezet minket a Skanzen, vagy Pilisszentlászló felé vezető országúthoz.

Itt egy balos a Pilisszentlászlói útra!

Ez már biztos ismerős! Balra le Lajos-forrás illetve Dömör-kapu.

Innen tiéd a pálya. Jó bringázást.