Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
prev
next

 az shimano uj gravel kerekeket mutatott be 01

Frissül a GRX család kerék szettje.

A Shimano frissítette gravel kerekeit, a felnit karbonra cserélte, de az agyaknál szerencsére old school maradt.

A korábbi GRX kerekek alumínium felnire épültek, amely 650b vagy 700c kivitelben, 22 mm-es felni magassággal és 21,6 mm-es belső szélességgel még mindig kaphatóak. Ezek a mai legjobb gravel kerekeket figyelembe véve kissé elavultnak tűntek, ezért történt a frissítés.

A Shimano az új kerekeihez egy sokkal modernebb felniprofilt készített; karbon alapanyagból, 30 mm mélységgel és 25 mm belső szélességgel. Ez az alkatrészgyártó szerint 32 mm és 50 mm közötti gumiabroncsok befogadására alkalmas. (Valószínűleg lehetséges lesz túllépni ezt az 50 mm-es gumi szélességi határt, de akkor elveszítjük az erre optimalizált oldalfal-támasztást.)

az shimano uj gravel kerekeket mutatott be 01

A 30 mm-es mélység a konkurenciához képest közepesnek számít. A Shimano szerint ezt azért választották, hogy jobban teljesítsen erős oldal szélben. Az, hogy nem a mély profilt választották, a súlyát is csökkentette. (636 g elöl, 822 g hátul).

Természetesen a felnik tubeless külsők fogadására is képesek. A felni méreténél nincs infó arról, hogy a 700c mellett lesze-e 650b. Úgy tűnik, hogy a Shimano ezt a szabványt nem támogatja.

az shimano uj gravel kerekeket mutatott be 02

Míg a felnit modernizálták az agyak nem változtak. A 24 küllős, center lock tárcsa felfogatás és a thru-tengelyek jellemzik, amelyek mind nagyon korszerű megoldások. A tengely csapágyazásánál viszont a Shimano szembe megy a mai trendekkel, és továbbra is a hagyományos golyós, kónuszos rendszert használja. Ez az old school megoldás valljuk be ugyan több karbantartást igényel mint a zárt csapágyas rendszerek, de a csapágyakra ható erők felvétele és elosztása, valamint a tartósság szempontjából még mindig a legjobb megoldás.

Fotó: Shimano