Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
prev
next

 a sram asvanyi olajjal mukodo feket dob piacra 01

Az új DB8 féke már ásványi olajos lesz.

A SRAM egy új fékkel állt elő, amely DOT-folyadék helyett ásványi olajat használ. A DB8 fék kezdetben komplett kerékpárokon fog megjelenni, arról azonban még nincs hír, hogy mikortól lehet külön alkatrészként is megvásárolni.

A DOT és az ásványi olaj közötti különbségről nem régiben cikkeztünk. A SRAM a kezdetektől fogva a DOT-ot használja, és régóta hirdetik annak előnyeit. Most mégis egy ásványi olajos fékkel jönnek elő. Mi lehet ennek az oka?

A DB8 fékekkel az volt a céljuk, hogy egy nagyon alacsony karbantartási igényű féket hozzanak létre, amelyet több mint egy szezonon keresztül lehet használni anélkül, hogy olajat kellene benne cserélni. A DOT esetében ez nem megy. Ott a SRAM is azt javasolja, hogy legalább évente egyszer ki kell azt cserélni. Az új DB8 fékek esetében ez az ajánlás két évre módosul. Ez jó hír a bringásoknak, hiszen kevesebb karbantartással jár a fék üzemeltetése. (Ráadásul a SRAM fékek légtelenítése nem olyan egyszerű, mint a SHIMANO-é.)

a sram asvanyi olajjal mukodo feket dob piacra 02

Ez egy kicsit bonyolítja a szervizek dolgát, hiszen jobban kell majd figyelni a fék típusra (nem csak a márkára). A DOT és az ásványi olajos fékekben a fékfolyadék nem felcserélhető. Erről bővebben olvashatsz a fentebb emlegetett másik cikkünkben. Ezért a DB8 fékek karbantartásához teljesen más légtelenítő készletet hoztak forgalomba, valamint a Maxima ásványi olaját használják, amely zöld színű, a megszokott sárga DOT folyadékkal szemben.

A DB8 fék a SRAM Code fékjeihez hasonló féknyereg kialakítással rendelkezik, és szintén Code fékbetéteket használnak. A karérzet állítólag hasonló, bár a DB8 fékek kb. 10%-kal kisebb teljesítményűek, mint a Code fékek. A Code fékeket az erősebb fékhatást keresőknek ajánlják, mivel a DOT folyadék használata kisebb tömítési súrlódást és magasabb üzemi hőmérséklet-tartományt biztosít.

 

 Fotó: SRAM