Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Nógrád vármegye
  Nógrád megyei kerékpártúra ajánló.
Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
prev
next

 cms molbubi kozlekedesimuzeum9

Nyolc éve indult a szolgáltatás

A Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) és a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumnak köszönhetően a legelső Bubi kerékpár is bevonult a halhatatlan járművek panteonjába. Az első, jellegzetes zöld színű bicikli még 2014-ben jelent meg a főváros útjain, utolsó kilométereit pedig 2020 végén futotta, amikor a rendszer megújulásával bevonták a régi kerékpárokat.

A fővárosi kerékpáros közlekedés szimbólumának számító MOL Bubi bicikliket Dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója adta át Vitézy Dávidnak a Közlekedési Múzeum főigazgatójának az Északi Járműjavító Dízelcsarnokban tartott sajtóeseményen.

cms molbubi kozlekedesimuzeum2

A most átadott kerékpárok mindegyikének különleges története van – árulta el Dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója. - Volt, amelyiket mágneshorgászok fogtak ki a Dunából a Boráros térnél. Van köztük olyan, amelyik fújt gumis prototípus volt 2014-ben, azonban akkor nem került ki az utcára. Ma viszont már tudjuk, hogy a fújt guminak köszönhetően jelentősen jobb a kerékpárok használhatósága. Számos történetet és rengeteg kilométert hagynak maguk mögött a múzeumi életre készülő biciklik, de hiszünk abban, hogy a jövőt is megváltoztatták egy kicsit. Ezek az eszközök új korszakot nyitottak Budapest közösségi közlekedésében, amelyet utódaik, a 2021 májusában megújult, most is utcákon lévő kerékpárok csak tovább erősítenek.

Az első Bubit már 8 éve adtuk át, jó látni, hogy a rendszer sikeres, sőt egyre sikeresebb, és a legelső darabokat már a Közlekedési Múzeumban fogadhatjuk. A kerékpáros közlekedés és a megosztott közlekedési megoldások előtt nagy jövő áll, amelynek a Bubi az egyik első hírnöke volt Magyarországon. Nem véletlen, hogy ezek a kerékpárok majd a Múzeum új állandó kiállításban is láthatóak lesznek. Addig is egy hatalmas időszaki kiállítással várjuk a látogatóinkat leendő otthonunkban, az egykori Északi Járműjavítóban, Kőbányán. Május 28-tól legendás mozdonyokat, híres Ikarusokat, ikonikus járműveket mutatunk be újra megnyíló kiállításunkban, a tavalyinál kétszer nagyobb területen, rengeteg újdonsággal. A gyereknapi hétvégén számos programmal is készülünk, a kiállítás pedig szeptember 30-ig lesz megtekinthető – mondta az ünnepélyes átadón Vitézy Dávid.

Az első MOL Bubi kerékpár történeteA budapesti közbringaszolgáltatás

2014. szeptember 8-án indult, a fővárosiak ekkor ülhettek fel először az első Bubi biciklikre. Az új eszközök jól vizsgáztak bemutatkozásuk napján, a fővárosiak összesen 38 ezer percet utaztak a kerékpárokkal első, hivatalos munkanapjukon.

A most múzeumba kerülő bicikliket a magyar Csepel Zrt. szerelte össze. Teljesen zárt fékrendszerrel, folyamatosan működő, megállás után egy ideig még világító – dinamóval hajtott – lámpákkal rendelkeztek a biciklik. A tervezők a biztonságára is gondoltak: mindegyik kerékpár rendelkezett lopás ellen védő GPS-modullal.

Az eszközök a megszokottnál jóval nagyobb teher- és strapabírásra voltak tervezve, amelynek egyik eleme volt a defektmentes abroncs. Ez utóbbi volt az egyik olyan tulajdonság, amelyen aztán az ügyfelek visszajelzéseit is figyelembe véve változtatott a BKK a rendszer 2021-ben történt megújításakor. A szolgáltatás újjászületésével az első generációs kerékpárokat kivonták a forgalomból, többségük nehéz sorsú családok mindennapjait teszik könnyebbé.

Forrás: BKK