Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Munkába járós bringa tuning: SHIMANO ESSA
  Hogyan korszerűsítsd régi trekking bringádat?
 A hónap megyéje: Békés vármegye
  Békés megyei kerékpártúra ajánló.
Hallottál már a HulladékRadar alkalmazásról?
  Tisztítsuk meg a természetet!
Kerékpártúra a Naplás-tóhoz
   Egy tuti túra Budapesten belül.
A Csömör körüli bringakör
  Végigjártam a Csömöri bringatúra útvonalat.
prev
next

 kerekpartura a soroksari duna partjan 01

Útvonal teszt.

A netet böngészve találtam egy hangzatos "Little Csepel" néven futó túraajánlót, ami egyben túramozgalom, azaz a teljesítők névsorát a kiíró megőrzi az utókornak (nevezési díj nincs, és emlékérem vagy jelvény sincs). Egy szép téli délelőtt úgy döntöttem bejárom ezt a szép magyar névre keresztelt útvonalat. A túraútvonal beharangozója szerint

„A természet találkozik a várossal”. Kiérve a nyüzsgő városból pillanatok alatt zöld ösvényeken találjuk magunkat. A váltás azonban nem egyszer történik meg, hanem folyamatosan velünk van. Természeti és épített környezet váltakozik folyamatosan. Ember és természet találkozik sok szép és néha kevésbé szép formában. De az biztos, hogy izgalmas köntösben.”

Nézzük!

 

Indulás a Boráros térről

kerekpartura a soroksari duna partjan 03

A Ráckevei (Soroksári) Duna-ág kezdete a Kvassay Dunaág hídról nézve. A túra gyakorlatilag a tóvá szelídített folyó két partján vezet innen az M0-ás hídig, majd vissza.

kerekpartura a soroksari duna partjan 04

A Csepelre vezető bringaút. Örök hálám az építőknek. Emlékszem még azokra az időkre, mikor ez az út nem létezett. Szörnyű volt erre eljutni Csepelre.

 kerekpartura a soroksari duna partjan 05

 Csepelre érve megkeressük a Gubacsi hidat, és onnan a Kolonics György sétányon haladunk a Duna parton. A sétány elég széles, a bringázást sem tiltják rajta, télen nem is volt rajta forgalom. Nyáron biztos tele van, így a bringázást itt óvatosan gyakoroljátok. Rengeteget evezek innen az M0-ás hídig és vissza. Érdekes volt más szemszögből nézni ezt az útvonalat. A túra legnagyobb hiányossága, hogy Csepel, útvonaltól nem messzebb lévő látványosságaiból (pl.: Tamariska domb és óvóhely) semmit nem mutat meg.

 kerekpartura a soroksari duna partjan 06

Budapest határát elhagyva meg is érkezünk Szigetszentmiklósra és a távolban már fel is tűnik az M0-ás híd. Itt egy kis forró teás pihenőt tartottam.

kerekpartura a soroksari duna partjan 07

Az M0 híd alatt

 kerekpartura a soroksari duna partjan 08

 Fordulópont, M0 híd, Soroksári Duna-ág

 kerekpartura a soroksari duna partjan 09

 Változatos minőségű kerékpározásra kijelölt úton a Gubacsi hídig.

kerekpartura a soroksari duna partjan 10

A Gubacsi híd után még rosszabb a minőség. Ja, ez elvileg az EV 6 útvonala. Mi meg csodálkozunk, hogy a külföldi bringások Pozsonynál megállnak.

kerekpartura a soroksari duna partjan 11

Ez már ismerős távolban a Pöcs torony.

kerekpartura a soroksari duna partjan 12

Feladat teljesítve, újra a Boráros-téren

Összességében egy kellemes bringázás volt, egy kellemes téli napon. Bár őszintén, nem egy nagy szám az útvonal. Legalábbis annyira nem, hogy túramozgalmat indítsanak rá és jegyezzék a teljesítők listáját. A kiíró ugyanis, ha fent vagy a Strava-n, akkor elfogadja a teljesítést és felkerülsz a dicsőség falára. (Én nem vagyok Strava tag, így az útvonalat meg sem csináltam. Ott sem voltam! :D )

Ha a Csepel-szigettel szeretnél ismerkedni válaszd inkább a Magyar Kerékpárosklub ajánlott útvonalait - akár több részletben teljesítve. Két verziót készítettek, egy országúti bringás és egy trekking (vegyes útburkolaton haladót.) Túramozgalomként nem tudom működik-e még, de az élmény szebb és jobb lesz. Tény, a táv is több.


  • Túra hossza: 29 km
  • Túra nehézsége: Könnyű
  • Túra terepe: Síkvidék
  • Szint: +120 m,-120 m
  • Átlagos meredekség: 1.3 %

Ajánlott cikkek: