Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb 27-es lista.
Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
prev
next

milyen az uj bringas ut a tisza tonal 00

Bejártuk és elmondjuk

Mint tudjátok, június 20-án átadták V É G R E a Poroszló és Tiszafüred között épített kerékpárutat, amelyet már nagyon-nagyon vártunk. Ezzel a fejlesztéssel végre elkerülhető az itt futó 33-as út, amely ezen a szakaszon meglehetősen szűk és forgalmas. Úgy gondolom az autósok is egy hatalmas gondolatbeli pacsival üdvözölték ezt. Egyedül talán azok a horgászok bosszankodnak, akik eddig használhatták a főút melletti földutat kedvenc horgászhelyeik megközelítésére. Az az út ugyanis megszűnt, és a helyén létesült az új kerékpáros út.

Nem lehetett egyszerű ezt kivitelezni, hiszen nem elég, hogy új aszfaltozott kerékpárutat kellett építeni, de a folyamatot drágította és bonyolította 3 további híd építése is. Mindenesetre kész van és úgy gondolom sokan nagyon-nagyon örülnek. (Kivéve a korábban említett autós pecásokat.)

 milyen az uj bringas ut a tisza tonal 01

Az Eger-patak hídja

A Bringa Lap csapata a megnyitó napján, délután letesztelte az új utat, a messzebb lakóknak kedvcsinálóként kamerával felvette, hogy bemutassa, milyen is lett ez a majd 7 km hosszú (a poroszlói Tisza-tó gáttól Tiszafüred település tábláig) kerékpár út.


 Az első benyomást az Eger-patak hídja adja, amelynek közepén ível át a híd fő tartó eleme. Ez egyrészt rendkívül látványossá tesz azt, másrészt szűknek érezzük ezt a bringa utat. Ez az érzés gyakorlatilag a Tiszafüred tábláig ki is tart. Hiába a két és fél méter szélességű kerékpárút ma már nem tűnik olyan szélesnek. Sajnos erre még egy lapáttal rá is tesznek a hídon megálló bámészkodók. Igaz, a tervezők gondolva erre kialakítottak kis íveket, amelyekben bringával meg lehet állni a tavat nézni. Viszont a nagy számú bringás miatt ezek bizony beteltek, mi több túlcsordultak, rá a kerékpárútra. Emellett megjelentek a futók is akik a forgalommal szemben futva szintén lassították az áthaladási lehetőséget. A Tisza hídra pedig az annak lábánál elhelyezkedő étterem vendégei álltak ki bámészkodni, beszélgetni egy-egy „gyógy” cigit elszívni étkezés előtt, vagy után.

milyen az uj bringas ut a tisza tonal 02

Balról jobbra. bringás-, közúti-, vasúti-híd. Nekem egy szögletes híd jobban harmonizált volna...

A hidakat elhagyva marad a fentebb leírt szélesség. A bringaút egyik oldala még enyhén sáros, nem szórtak a szélére kőzúzalékot. Ez nem is baj, sőt részemről hatalmas plusz pont, hiszen így azt hamarosan benövi az aljnövényzet és nem a zúzott kő mini sivatag lesz az útpadka.

A másik oldala veszélyesebb. Közvetlen az út szélén sekély beton vízelvezető csatorna található, amely éles kb. 5 cm-es peremmel fut végig az út szélén. Itt tuti lesz sok baleset és pofára esés a kevésbé gyakorlott bringások között. Ez talán az út legnagyobb hibája.

milyen az uj bringas ut a tisza tonal 03

A fentebb említett szegély. Lehet, hogy csak én érzem veszélyesnek, hiszten ha átvették, akkor a jelenlegi szabványok szerint OK.

Összességében mi bringások kaptunk egy használható bringautat, ami nagyon jó. Viszont az az érzésem, hogy kicsit alul lett méretezve a bringás forgalom nagyságához és várható növekedéséhez képest. (Ezt számokkal nem tudom alátámasztani, csak a megérzésem.) Így ez egy lassú, de a gépjárművektől biztonságosan elválasztott kerékpárút lesz amely a Tisza-tó két oldalán lévő töltésre átvezeti az erre haladó túrázókat. Segítve a családos, kis gyermekes bringások tókerülését.