KerekparralMagyarorszagon007Már általános iskolásként is jó barátságban voltam a térképpel, így nem voltam rászorulva arra, hogy a felnőttek mondják meg nekem, merre induljak el. Túráimat mindig a magam ízlése szerint terveztem.

10. nap Csongrád - Csongrád

A második "pihenőnapon" Ópusztaszerre látogattunk el. Odafelé szembe széllel tekertünk. A történelmi emlékhely egyszerűen csodás volt. Főleg a Feszty-körkép tetszett. Kint a pusztában nagyon meleg volt.

Visszafelé átkeltünk komppal a Tiszán. Mindszenten lett meg a túra 1000. km-erje. Épphogy elértük a vonatot, mellyel Szentesig utaztunk.

Itt ebédeltünk (du. 1/2 4-kor), majd Csongrádra hajtottunk (mint az állat).

A vacsi főtt kukorica(konzerv) volt, s naplementekor fürödtünk egyet a Tiszában (utolsót). Itt Csongrádon enyhén szólva sok volt a szúnyog. Ezt az esti séta alkalmával (is) tapasztalhattuk. Időben tértünk nyugovóra.

Táv: 75,58 km
Menetidő: 3óra 21 perc (holtidő nélkül)
Max. seb.:45 km/h (egyenes országúton)

KerekparralMagyarorszagon10nap

11. nap Csongrád - Dunaföldvár

Enyhe szembe szél nehezítette utolsó "nehéz" napunkat. Bugacpusztáig csak frissítés céljából álltunk meg. A Nemzeti Parkba vezető homokos út kerékpárral csak nagyon nehezen járható, ezért párszáz méter küszködés után gyalog indultunk a puszta megtekintésére. Gyorsan elintéztük, majd képeslapokat vettünk és már indultunk is tovább. Tudniillik igen nagy hőség volt.

Orgovány előtt sikerült kifognunk egy lassú traktort, s így sok energiát spóroltunk meg. A faluban ebédeltünk egy parkban. Eztán Izsák következett, majd ismét egy unalmas szakasz Soltig a forgalmas 52. sz. főútvonalon.

Útközben a Kiskunsági Főcsatornában is megcsobbantunk. Solt után átkeltünk mindkét Duna-hídon (ti. itt sziget van), s a köves dunai strandra mentünk. A part feletti löszfalról jó kilátás nyílt a folyóra.

Igazi tábori vacsoránk volt: nyárson sütött szalonna, rántotta (bográcsban), sült hagyma, tea. Este rövid városnézésre indultunk. Elég későn kb. 11-kor szabad ég alatt tértünk nyugovóra a Duna-parton.

Táv: 131,37 km
Menetidő: 9 óra 20 perc
Átlagsebesség: 14,07 km/h
Max. seb.: 30 km/h

KerekparralMagyarorszagon11nap

12. nap Dunaföldvár - Siófok

Reggel 8.40-kor reggeli után indultunk. Az Alfölddel ellentétben itt már dombokkal is találkoztunk, na meg jó "kis" szembe széllel. Ennek ellenére szokásunk szerint nem nagyon pihentünk.

Ozora és Felsőnyék között a javított földút helyett - amire számítottunk - egy igazi poros, süppedős, döcögős mezei úton kellett majdnem 9 km-t tekerni. Már alig vártuk, hogy vége legyen. Itt a környéken dél körül minden bolt bezárt, így még ebédelni sem tudtunk.

Balatonszabadiban találtunk először nyitva egyet, s kissé pótoltuk elhasznált energiáinkat. Ezután Siófok következett.

Első dolgunk a szállás rendezése volt. Az Aranypart Kempingben telepedtünk le, amely a magyaroknak adott 20% kedvezmény ellenére is irtó drága volt (2032 Ft/2fő). Hiába, most van a szezon.

A sátorverés után újból nyeregbe pattantunk, most már cuccok nélkül és elmentünk a közeli boltba, majd megebédeltünk.

Eztán egyenesen bekerekeztünk Siófok belsejébe kicsit körülnézni. Majd visszatértünk szállásunkhoz, strandoltunk egyet a kemping strandján. Jó nagy hullámok voltak.

KerekparralMagyarorszagon006Ebéd Siófokon

Este hatkor ismét bekerekeztünk Siófok "belsejébe", s a mólón vacsoráztunk, majd a Beach House-ba mentünk egy kólára, amit az út közben összegyűjtött napocskás kupakokért "ingyen" ittunk meg. Még sokat bolyongtunk az üdülőközpontban, átmentünk az Ezüst-partra is. Este sötétedés után érkeztünk vissza kempingünkbe. Éjszakai fürdés következett, majd pedig a kempingben táborozó csoport hangulatos dobzenéjét hallgattuk. Este 11 körül aludtunk el.

Táv: 124,62 km
Menetidő: 7 óra 44 perc
Átlagsebesség: 16,11 km/h
Max. seb.: 43,5 km/h

KerekparralMagyarorszagon12nap

13. nap Siófok - Vonyarcvas-hegy

Délelőtt 9-kor keltünk, Siófokon a mólón reggeliztünk, majd útnak indultunk.

Elsőként arra lettem figyelmes, hogy a "Balatoni bringakörút" ki van táblázva. Szántód-rév volt az első megálló. Gyönyörködtünk egy kicsit a Balatonban és a Tihanyi-félszigetben. Balatonboglárig jutottunk el délig, s így a kikötőben kajáltunk, majd röviddel utána a balatonkerülő biciklitúrákról ismert szabadstrandon álltunk meg.

KerekparralMagyarorszagon007

Balatonbogláron

Fürdés után Fonyódig tekertünk az üdülőházak rengetegében, főként a bicikliutakon sétáló (főként német) gyalogosforgalom nehezítette utunkat.

Fonyódon kisétáltunk a mólóra, gyönyörködtünk a kilátásban, s újra elindultunk. Meg se álltunk Keszthelyig. Kicsit sétáltunk a sétálóutcán, Angel pedig megvette a vacsorának valót.

Vonyarcvashegyen a házunkba való bejutás jelentett egy kis gondot, de nagy nehezen megtaláltuk az elrejtett kulcsot.

Du. 4- kb. 6-ig élveztük ismét a Balaton örömeit immár a vonyarci strandon, majd felmentünk, s elmentem misére Keszthelyre, Angel pedig palacsintát sütött. Este 8-kor vacsiztunk a kissé olajosan sült palacsintából, és a sült krumpliból. Bőséges kaja volt. Este 11-ig néztük a TV-t, majd elaludtunk.

Táv: 108,11 km
Menetidő: 6 óra 41 perc
Átlagsebesség: 16,18 km/h
Max. seb.: 41,0 km/h

KerekparralMagyarorszagon13nap

14. nap Vonyarcvashegy - Szombathely

De. 1/2 11-kor indultunk. Enyhe DK-i szél segítette utunkat. Gyenesdiáson vettünk egy kis kaját, majd Kesztely és Hévíz érintésével Felsőpáhok felé tekertünk. Megállás és gond nélkül gyűrtük le a "kötelező" emelkedőket.

Zalaszentlászló után aztán a borult ég esőt hozott, azonban esőkabátjainkra a túra során is csak rövid ideig volt szükség.

Türje után kissé elkeveredtünk, de aztán megtaláltuk a nyugodt utat a Szajki-tavak felé. A tóban 100 Ft-os belépő miatt nem fürödtünk, csak kajálunk egyet a mellette lévő parkerdőben.

Eztán ismét nyeregbe pattantunk, s Rumig hajtottunk egyfolytában, ahol fürödtünk egyet a Rábában. A fürdés után fokozatosan kezdetét vette az "ünneplés".

KerekparralMagyarorszagon008

A célban

Először is Vasszécsenyben ettünk egy fagyit, majd Szombathelyre beérve a város határát jelző táblánál fényképeztettük le magunkat egy alkalmi "bicajos" fotossal. Szombathelyen aztán meglátogattuk a Pietro Pizzériát és a Mészáros Cukrászdát, majd elkísértem Angelt a gencsi templomig, s pár kisebb kör után Szombathelyen végleg hazatéretem.

Táv: 131,59 km
Menetidő: 6 óra 53 perc
Átlagsebesség: 19,08 km/h
Max. seb.: 52,0 km/h (Hévíz)