image002Már általános iskolásként is jó barátságban voltam a térképpel, így nem voltam rászorulva arra, hogy a felnőttek mondják meg nekem, merre induljak el. Túráimat mindig a magam ízlése szerint terveztem.

5. nap Tokaj - Kisar

Reggel 8-kor indultunk. Első megállónk Szabolcs volt, ahol a földvárat tekintettük meg és reggeliztünk.

Balsán a "majomhintázás" majomhinta hiányában elmaradt. Dombrádig meg se álltunk. Itt viszont egy órás fürdés következett, majd pedig ebédeltünk a városban.

Kisvárdán Angel pótolta mulasztását, tartalékbelsőt vett. Aranyosapátiban átkeltünk a komppal, Vásárosnaményban egy rövid városnézést tettünk, majd pedig Gergelyiugornyán fürödtünk a Tiszában.

Jándon és Gulácson megvettük a vacsinak valót, s este 7-re érkeztünk a kisari Sátorozóhelyre. Szerencse, hogy szúnyogok ellen fel voltunk szerelkezve. Elkészítettük a vacsit (sólet konzerv nekem) és ettünk. Este besétáltunk Tivadarba, majd nyugovóra tértünk.

Táv: 138,33 km

Menetidő: 9 óra 51 perc

Átlagsebesség:14,05 km/h

Max. seb.: 32,5 km/h

KerekparralMagyarorszagon5nap

6. nap Kisar - Kisar

Délelőtt 10-kor keltünk. Angelnak a gáton való áthaladáskor elszakadt a lánca, így egyedül tekertem Fehérgyarmatig, hol többek között láncot szereztem be.

Délután immár az új lánccal (kicsit hosszú volt, ugrott) tekertünk be Gyarmatra, majd Penyigén keresztül Túristvándiba, ahol megnéztük a vizimalmot, "majomhintáztunk" és fürödtünk az Öreg-Túrban.

Szatmárcsekén a Kölcsey emlékszobát és a fejfás temetőt, Nagyarban pedig a Petőfi-fát néztük meg.

A délután hátralevő részében napoztunk és fürödtünk Tivadarnál a Tiszában, ami elég hideg volt. Este paprikás krumplit készítettünk bográcsban. A késő esti órákat a tegnapihoz hasonlóan ismét Tivadarban töltöttük.

Táv: 63,55 km

Menetidő: 3óra 23 perc (holtidő nélkül)

Max. seb.: 33,0 km/h

KerekparralMagyarorszagon6nap

7. nap Kisar - Debrecen - Vekeri-tó

Reggel 1/2 9-kor indultunk. Utunkat enyhe DNY-i szél nehezítette, ennek ellenére jó ütemes tempóban haladtunk, s nem álltunk meg sehol.

Délre Nyíradonyig értünk el, tehát itt ebédeltünk, majd még egy nekirugaszkodással egy huzamban Debrecenig tekertünk.

A Nagytemplomnak felmentünk a tornyába, majd a Kollégiumot és egy bevásárlóközpontot tekintettünk meg.

Kifelé a városból vettünk egy 5 kg-os dinnyét, melyet Angel cipelt hosszú km-eken keresztül (szegény, pedig nem is szereti!).

A Dorcas kempingben telepedtünk le. Fürödtünk, napoztunk a Vekeri-tónál. Dejós tészta és dinnye volt a vacsora.

Táv: 119,03 km

Menetidő: 6 óra 55 perc

Átlagsebesség:17,21 km/h

Max. seb.: 32,0 km/h

KerekparralMagyarorszagon7nap

8. nap Vekeri-tó - Gyula

Reggel 8-kor indultunk. Az idő napos, de hideg szeles volt. Erős északi szél fújt, amely végig nagy-nagy segítségünkre volt a mai nap során.

Hosszúpályiban bőségesen megreggeliztünk, majd nyomultunk tovább Derecskéig, ahol kiszedtek pár szemet Angel láncából.

Komádiban ebédet vettünk és Nagyantéban ebédeltünk. A szél jóvoltából a délután nagy részét már a Gyula-városerdei Fekete-Kőrös szabadstrandon élvezhettük, mely egyszerűen király volt.

Este város nézni mentünk. Megnéztük a várat és a csónakázótavat és ettünk egy-egy somlói galuskát a Százéves Cukrászdában.

Sötétedésre értünk vissza a Fekete-Kőrös partjára. Fürödtünk még egyet a kellemes vízben, s a jó időre való tekintettel szabad ég alatt aludtunk közvetlenül a folyóparton. Hajnalban a tiszta idő miatt igen hideg volt, majdnem megfagytam.

Táv: 137,00 km

Menetidő: 7 óra 19 perc

Átlagsebesség:18,72 km/h

Max. seb.:34.5 km/h

KerekparralMagyarorszagon8nap

9. nap Gyula - Csongrád

Gyulán reggeliztünk, majd enyhe DK-i széllel segítve Békéscsabára hajtottunk. Rövid városnézés után a 44-es úton hajtottunk tovább.

A legunalmasabb szakasz volt ez, ugyanis hosszan egyetlen falu sem volt, csak hosszú egyenesek, melyek között a leghosszabb több mint volt.

Gádoroson ebédeltünk (lekváros kenyér), majd átléptünk Csongrád megyébe. Szentesen csak átutaztunk, inkább Csongrádon néztünk körül.

Király szállást találtunk a Tiszától nem messze a Kőrös-torokban egy GAMESZ táborban.

Tokaj után ismét tejbedara volt a vacsi, de előtte még a Tiszán strandoltunk egyet, mely eléggé meg volt áradva, elvileg tilos volt bent fürödni. Este még betekertünk Csongrádra körülnézni. Átmentünk a pontonhídon is.