Szilvásitúra01Szilvásváradon kerékpározott kis családunk.

Csenge lányom nap mint, nap találkozik a kerékpárral, pedig még csak két éves lesz. Tavaly augusztusban már 40 perces utakat tettünk gyerekülésben.

Az idén viszont kapott egy utánfutót. Eleinte kicsit bizalmatlanul nézegette, de a próbakör után már nem is nagyon akart belőle kijönni. Láthatóan nagyon tetszett és tetszik ma is neki az utánfutós bringázás.

Ezen felbuzdulva egy kerékpártúrát eszeltem ki a családomnak a nyári szabadságom alatt. Egy rövid, látványokban gazdag, nulla gépjármű forgalmas utat kerestem.

Az ideális útvonalat Szilvásváradon találtam. Az útvonal megtalálható a gyűjteményünkben is Szalajka-völgyi kerékpáros körtúra néven.

Az útvonal 11 km hosszú a Szalajka-völgyben vezet, felérve a Fátyol vízeséshez egy kunkort téve erdészeti úton jutunk vissza a kiindulási pontra.

Az út hemzsegett a gyalogos koca turistáktól, de azért lehetett közöttük kényelmesen haladni.

Első megállónk a vadaspark volt, ahol a dámszarvasokat tudtuk a lánykánknak megmutatni. Az állatok lent az etetőnél voltak, közel a kerítéshez. Igen nagy sikert arattunk vele.

Szilvásitúra02

A szarvas izgalmas látnivaló volt

Következő megállónk a sziklaforrás volt, ez inkább nekem tetszett, mint a gyermeknek. Mindenesetre ő is jól érezte magát, mivel egyik kedvenc időtöltésének hódolhatott: kavicsokat dobált a Szalajka-patakba.

Szilvásitúra03

A kavics hajigálás izgalmas

Hamarosan elértük a Fátyol-vízesést, ami viszont Csengét is elbűvölte, hiszen innen tovább haladva egy ideig mást sem hallottunk tőle, mint „Vízesés!"

Szilvásitúra04

Vízesés!

Szilvásitúra05

Indulunk tovább!

A Szalajka-völgy egyébként megkapta az utolsó koporsó szögét, ugyanis végig aszfaltozták az utat. Innentől kezdve ez a vadregényes csodákat rejtő völgy elvesztette minden varázsát.

Szilvásitúra06

Erdei utakon

A vízeséstől a zöld kerékpáros jelzésen továbbhaladva erdészeti útra jutottunk, eltűntek a koca gyalogosok. Itt az utánfutó is levizsgázott, mégpedig csillagos ötösre. Csenge ugyan elfáradt és kicsit nyűgös lett, de láthatóan élvezte az utazást. A csendes úton zötykölődve, kanyarogva egy pihenőt beiktatva szépen visszagurultunk a völgy bejáratához.