Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Kezdő kerékpáros túrázók kalauza 3. rész Éjszaka a természetben
Figyelj! Ebben a részben fontos dolgokat tudsz meg a táborozásról és a tábortűz gyújtás szabályairól.
Kezdő kerékpáros túrázók kalauza 1. rész A túra megtervezése
Ebben a részben adunk néhány tanácsot az első kerékpártúráid megtervezéséhez.
Az északi Tisza-tó kör
  Egy kevesek által ismert részt mutatunk be.
Az erdőtörvény bringás szemmel
Nézzük a minket, bringásokat érintő részt.
Vadászat!
Mikor korlátozzák erdeink látogatását a vadászat miatt?
prev
next

P1100266Evés, ivás, pihenés a felkészülés alatt

A fokozott fizikai terheléshez hozzátartozik a megfelelő étkezés. Ez legalább annyira fontos, mint a pihenés.

Mit egyek a kerékpártúrára történő felkészülés során?

Olyan ételeket fogyassz, amiket amúgy is javasolnak az egészséges élethez, és szeretsz is. Annak nem sok értelme van, hogy olyan ételt préselsz az arcodba, amit legszívesebben kiköpnél. Lassan felszívódó szénhidrátban, fehérjében, vitaminban, ásványianyagban, rostokban gazdag ételeket válassz!

Mit igyak a kerékpártúrára történő felkészülés során?

Az ásványvíz nagyon jó! Ha javasolhatok valamit, a szénsavas italokat próbáld elkerülni. Készíts magadnak izotóniás italt. Én a következőt csinálom:

100%-os rostos italt fele-fele arányban keverek ásványvízzel, és teszek bele tengeri sót.

Ezt viszem magammal az edzésre.

Mennyit pihenjek a kerékpártúrára történő felkészülés során?

Amennyit csak tudsz! Alvás közben szabadul fel a legtöbb növekedési hormon. Az izomsejtek alvás közben javítják ki az edzés során létrejött sérüléseket.

A felkészülés során az a cél, hogy a lehető legjobb állapotban legyünk a túra során, így a lehető legtöbb időt tudjuk azzal tölteni, hogy jól érezzük magunkat.

alt