P1100266Evés, ivás, pihenés a felkészülés alatt

A fokozott fizikai terheléshez hozzátartozik a megfelelő étkezés. Ez legalább annyira fontos, mint a pihenés.

Mit egyek a kerékpártúrára történő felkészülés során?

Olyan ételeket fogyassz, amiket amúgy is javasolnak az egészséges élethez, és szeretsz is. Annak nem sok értelme van, hogy olyan ételt préselsz az arcodba, amit legszívesebben kiköpnél. Lassan felszívódó szénhidrátban, fehérjében, vitaminban, ásványianyagban, rostokban gazdag ételeket válassz!

Mit igyak a kerékpártúrára történő felkészülés során?

Az ásványvíz nagyon jó! Ha javasolhatok valamit, a szénsavas italokat próbáld elkerülni. Készíts magadnak izotóniás italt. Én a következőt csinálom:

100%-os rostos italt fele-fele arányban keverek ásványvízzel, és teszek bele tengeri sót.

Ezt viszem magammal az edzésre.

Mennyit pihenjek a kerékpártúrára történő felkészülés során?

Amennyit csak tudsz! Alvás közben szabadul fel a legtöbb növekedési hormon. Az izomsejtek alvás közben javítják ki az edzés során létrejött sérüléseket.

A felkészülés során az a cél, hogy a lehető legjobb állapotban legyünk a túra során, így a lehető legtöbb időt tudjuk azzal tölteni, hogy jól érezzük magunkat.

alt