Kerüld meg Afrikát a Börzsönyben
  Ilyen nincs és mégis van!

P8020053Hamarosan újabb vendégek érkeznek, érdeklődve méregetik járgányainkat. Kis idő után meg is kérdezi az egyikük, mennyiért lehetne eladni a bringákat? Tréfásan felfogva a szitut, -nem tudsz annyit adni érte, amennyit kérnénk.

6.nap

Az új, tiszta faházban kényelmesen telt az éjszaka. Kipihenten, várva az új élményeket kerekedünk útnak. Karcag után, még a Berekfürdői elágazás előtt máris leselkedik ránk valami! Ismét kellemes élménnyel leszünk gazdagabbak, amely mély nyomot hagy bennünk.

Kihasználva a ritka hátszelet, jó tempóban megyünk el egy idős bácsi mellett aki a motorja mellett babrál, de valami megmagyarázhatatlan erő megállásra kényszerít jó száz méter múlva és vissza megyünk.

A bácsi akácfa árnyékában bütyköli nem épp fiatal motorját. Holmija a motor jobb oldalán a fűben. Viseltes hátizsák, bakancs, derékalj. A hátsó kerék mellett a bukósisak. A motor két oldalán félig megpakolt vászonzsák lóg, a zsákok alatt tartalék külső gumik, a csomagtartóra egy sárga tengerész zsák felkötve. A bácsi nagy nyugalommal töltöget valamit. Üdvözöljük, érdeklődünk tudunk-e segíteni. Angolul köszön vissza, innentől kezdve Péter lép elő a hivatalos kapcsolattartóvá.

Röviden:

Ausztráliából jött. 75 éves. A motorkerékpár 102 éves, Belgiumban gyártották. 4 hengeres, 2 ütemű ipari remekmű! Mostani útja:Nepál-India-Pakistán-Irán-Törökország-Bulgária-Románia-Magyarország és innen tovább Belgiumba a motor gyártó céghez. Éjszakai szállását egyszerűen intézi el, ahol elfárad ott megáll, pihen, alszik és folytatja az útját. A felesége most Budapesten van, segít a hivatalos papírok intézésében és körülnéz a városban.

Köpni-nyelni nem tudunk. Környezetünkben lévő hasonló korú emberek azt igyekeznek megszervezni, hogy hogyan jussanak el az orvoshoz. És most itt áll előttünk egy olyan fickó, aki már most azon gondolkodik, merre menjen legközelebb. Isten és minden ember segítse további útjain! Le a kalappal előtte. Az elmúlt pár hónapban olyan élménnyel gazdagodott, amivel emberek milliárdjai egész életük során sem.

Halihó! Figyelem! Példa arra, hogy többet is elérhetsz, mint gondolod! További jó utat, minden jót kívánva búcsúzunk egy újabb ,,példaképünktől”.

Bekanyarodunk Berekfürdőre. Szép, fiatalos város, nevezetes fürdőjének köszönhetően nagy a nyüzsgés. Mint kiderül, Karcagról is inkább ide jönnek strandolni.

Hamarosan harmadik pihenőnket tartujuk! Pusztakettős vasúti megállóhely, szinte a semmi közepén! Vonat már nem jár, de az állomás megvan. Mellette, előtte régi vasutas holmik. Mozdony (1957-es), kézi hajtány, távíró, váltó stb. A ház előtt rendszámtáblákat növesztő fa.

Az épületben kis kocsma, jelenleg mi vagyunk csak a vendégei. Hideg, citromos sört iszogatunk, közben nézegetjük a kis vasút múzeumot. Érdekes! Saját környezetében látni élvezetesebb, mint csak egy darab tárgyként kiállítva valahol. Aki erre jár nézze meg!

- Nem is így gondoltam, ti mennyiért vennétek vissza.

- Ez durva tréfa lenne. Inkább ne menjünk bele.

- Jó-jó, csak kíváncsi vagyok.

Ennyiben maradunk. Bizalmas információkat nem szivárogtatunk ki utunk céljáról, majd kihasználva az ,,ellenség” újabb sör utáni igényét, csendben távozunk.

Kunmadaras előtt balról reptér. Nem is gondolnánk, mennyi reptere van országunknak. A többsége honvédségi, illetve az ideiglenesen hazánkban tartózkodó Szovjet hadseregé volt. Most kinek jutott?

Kunmadaras után Tiszaszentimre felé tartunk. Picit gondolkodunk a merre tovább-on. Abádszalók és Kisköre felé, vagy Tiszafürednek. A Magyarország Kerékpáros Túrázója igazolófüzet Kisköre felé invitál, viszont Tiszafüreden találkozhatunk Péter ismerősével, aki évek óta hívja egy kis tiszai evezésre. Egy telefonhívás lebonyolítása után Tiszafüredet jelöljük ki a következő állomásnak. Mivel nincs messze, így kis kunkort leírva, hogy többet lássunk az ország eme szegletéből, Tiszaderzsnél megyünk fel a gátra. Sajnos nagyon kevés kerékpárossal találkozunk. Kerékpáros túrázóval pedig végképp nem. Talán csak mi fogjuk ki ezt, de a Balaton mellett nyári hónapokban tekerve, függetlenül a hétköznap, vagy hétvégétől, az elmúlt pár évben szépen megemelkedett a kerékpárosok száma, sokakat lehet látni batyuval is.

A töltés tetején elkészített útra semmi panaszunk sincs. Az ausztriai Bécs-Passau szakaszt juttatja eszünkbe. Szuper!

Tiszafüredet elérve még javában tűz a nap. Nagyon lassúra fogtuk a tempót, de így is van idő bőven megkeresni Péter ismerősét. A Horgász és Családi Kempingbe lyukadunk ki végül. Itt vezet vízi tábort.

Nyári vízparti birodalma pár faház, ezek többsége éji szállásul szolgál a vendégek részére, egyik faházban kis konyha van berendezve, de van egy nagyobb építmény is, ami rossz idő esetén az egész társaságnak elegendő helyet biztosít beszélgetésekhez, közös vacsorázáshoz. A tó közelsége miatt figyelni kell a szúnyoghálós ajtók gondos zárására, hogy éjszakai pihenésünket ércesen zümmögő társak ne zavarják meg.

Erre a 4-5 faházra árnyat ad egy tekintélyes lombkoronájú fa. A házak előtt találunk még szilvafákat is, a napsütötte oldalukról már ehető gyümölcsöt tudunk csipegetni.

Hátul a kifeszített kettős kötélen különböző méretű evezőlapátok lógnak. Két lak között van még több asztal is, kerékpárjainkat miután hátul letámasztottuk itt kezdünk komótosan falatozni.

Árnyékból szemléljük a kemping mozgását. A partra gyalogszerrel erre lehet csak kimenni, evés közben fel tudjuk mérni a kemping lakóit. A kenukat is most vesszük komolyabban szemügyre. Karbantartottak, némelyik nem olyan régen lett átfestve.

Rábukkanunk egy leponyvázott fa építésű motorcsónakra is. Gazdája nagy élvezettel meséli a történetét, felújítását. Külön élmény ahogy beszámol arról, hogy siklik egy jó test a vízen.

Találunk még pecabotokat, szákot, merítőhálót, csontit, napra kitett erjedésnek induló kukoricát. Eszünkbe jut Matula bácsi, akivel most felnőtt fejjel is eltöltenénk több napot, hetet, valahol a nádasban. Tanulnánk tőle, irigykednénk nyugodtságát, inná fülünk ízes beszédét. Kitanulnánk az igazi halászlékészítés fortélyát, kitanulnánk azt, hogy kell jól irdalni a halat sütés előtt.

Ez utóbbi két dolgot akár itt is megtanulhatjuk, igazából ez csak Tamástól a házigazdánktól függ, sikerül-e reggelre fognia valamit.

Estig még mindig van időnk, megtervezzük a következő két napot.

- Komolyabb vásárlás, két napos csónakozásra össze szedni a cuccot és fürdés.

A megtervezett feladatokat összehangoltan, precízen, törekedve a zavartalanságra, sikerül is megoldani. Vacsora után a nap zárásaként elnyúlunk a fűben, jó fajta bort kortyolgatunk, nézzük a hullócsillagokat. Kis idő múlva szúnyogok hada lendül támadásba, megunjuk és megyünk aludni.

Ma csak 61 kilométert nyomtunk le, ezzel nem döntünk rekordot!