Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Zefal Z Sealant defektgátló folyadék.
  Ha nem akarsz sokat foglalkozni a defekttel, kell valami védelem. Nálam ez az idén bizonyított!
Két táska túrázáshoz a New Looxstól
  Ha kicsit ki akarsz tűnni a tömegből.
Keresztül a Dunántúl dombjain és hegyein
  Hungarian (half)Divide élménybeszámoló (2022)
Schwalbe Hurricane tartós teszt
Már több mint 3 000 km a gumiban.
Bikepacking táskák
  Szerkesztőségünkben landolt egy hatalmas csomag, amelyet kibontva bikepacking táskák tömkelege bukkant elő. Most ezeket mutatjuk be nektek.
prev
next

Defekt01

Az nem is igazi bicajos, aki nem kap defektet (évente többször is). De hogy is kell javítani?

 Talán a legbosszantóbb hiba útközben a defekt. Ez sajnos sokszor bekövetkezik, ezért nem árt, ha van nálunk egy pótbelső. A következő képsorokon végighaladva megmutatom, hogyan kell belsőgumit cserélni.


A féket kapcsoljuk ki, ha nem tárcsaféked van. Először is vegyük ki a sérült kereket! Ehhez ajánlatos felfordítani a biciklit. Ha valami van a kormányodon, pl. csengő, akkor óvatosan helyezd az útra, nehogy letörd vagy öszekarcold. A csavarokat (ha ilyen megoldású) általában 15-ös villáskulccsal, az óramutató járásával ellentétes irányban kell lelazítani. A gyorszárnál pedig egyértelmű a helyzet.

Defekt02Defekt03Defekt04Defekt05

A kereket ezután ki kell venni, hátsó keréknél kicsit trükközni kell a váltónál, ha nem akarunk (nagyon) olajosak lenni.

Ha ez megvan, gumileszedővel a gumit kifelé le kell feszíteni a felniről, vigyázva, nehogy a belsőt és a felnit tönkretegyük. Célszerű a szeleppel ellentétes oldalon kezdve.

Ezután könnyedén kivehetjük a sérült tömlőt.

Ha ezzel megvagyunk, keressük meg a lyukat. Ehhez fújjunk levegőt a belsőbe (jó sokat, hogy nagy legyen benne a nyomás, és erősen szökjön a levegő a lyukon át), majd keressük meg a kifújás helyét. (Ha nem megy szemmel és füllel, csücsörítsünk a szánkkal és úgy forgassuk a gumit körbe szánk nyálkahártyája igen érzékeny és biztos érzékeli a levegő szökésének a helyét.)

Defekt06Defekt07Defekt08Defekt09

Ha meg van a lyuk, a belsőt mérjük rá a külsőre, és keressük meg a külsőben, hogy mi okozhatta a defektet. Ha megvan, akkor szedjük ki, nehogy újra bajt okozzon.

Ezután rakjuk össze a kereket a pótbelsőnkkel, a kereket (ha belefújunk egy kis levegőt, akkor könnyebben megy az összeszerelés és csökken az esélye, hogy kiszúrjuk a belsőt). A külső felrakását a felnire a szelepnél kell kezdeni, majd haladni a másik irányba.

Ha kész vagyunk fújjuk fel a kereket félig, igazgassuk meg a gumit a felnin, majd rakjuk vissza a kereket a bringába. Figyelem! A FÉKET ELLENŐRIZZÜK? HOGY MŰKÖDIK_E!!! 

Defekt10Defekt11Defekt12

Kész vagyunk! Folytatódhat a túra. Otthon ne felejtsük el a guminyomást ellenőrizni és be állítani. Menetközben, ahogy az előző részben említettem könnyen megbecsülheted a keréknyomást.

Ha ragasztani kell!

Vegyük elő a foltjavító készletünket.A lyuk körül, a mellékelt kis dörzspapírral jól megdörgöljük.. A megdörzsölt felületet bekenjük (nem túl bőven) vulkanizációs ragasztóval. Ezt hagyni kell állni amíg meg nem szárad a felülete. Ezután rárakjuk a foltjavító tapaszt (előtte levesszük a védő alufóliát), és jó erősen rányomkodjuk, és rá dörzsöljük a foltot.

Ezt még úgy 5 percig kell hagyni kötni. Majd a fent leírt módon összerakjuk a bringát.

Hasonló cikkeket találsz a Bringadoki oldalán.