Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
prev
next

Defekt01

Az nem is igazi bicajos, aki nem kap defektet (évente többször is). De hogy is kell javítani?

 Talán a legbosszantóbb hiba útközben a defekt. Ez sajnos sokszor bekövetkezik, ezért nem árt, ha van nálunk egy pótbelső. A következő képsorokon végighaladva megmutatom, hogyan kell belsőgumit cserélni.


A féket kapcsoljuk ki, ha nem tárcsaféked van. Először is vegyük ki a sérült kereket! Ehhez ajánlatos felfordítani a biciklit. Ha valami van a kormányodon, pl. csengő, akkor óvatosan helyezd az útra, nehogy letörd vagy öszekarcold. A csavarokat (ha ilyen megoldású) általában 15-ös villáskulccsal, az óramutató járásával ellentétes irányban kell lelazítani. A gyorszárnál pedig egyértelmű a helyzet.

Defekt02Defekt03Defekt04Defekt05

A kereket ezután ki kell venni, hátsó keréknél kicsit trükközni kell a váltónál, ha nem akarunk (nagyon) olajosak lenni.

Ha ez megvan, gumileszedővel a gumit kifelé le kell feszíteni a felniről, vigyázva, nehogy a belsőt és a felnit tönkretegyük. Célszerű a szeleppel ellentétes oldalon kezdve.

Ezután könnyedén kivehetjük a sérült tömlőt.

Ha ezzel megvagyunk, keressük meg a lyukat. Ehhez fújjunk levegőt a belsőbe (jó sokat, hogy nagy legyen benne a nyomás, és erősen szökjön a levegő a lyukon át), majd keressük meg a kifújás helyét. (Ha nem megy szemmel és füllel, csücsörítsünk a szánkkal és úgy forgassuk a gumit körbe szánk nyálkahártyája igen érzékeny és biztos érzékeli a levegő szökésének a helyét.)

Defekt06Defekt07Defekt08Defekt09

Ha meg van a lyuk, a belsőt mérjük rá a külsőre, és keressük meg a külsőben, hogy mi okozhatta a defektet. Ha megvan, akkor szedjük ki, nehogy újra bajt okozzon.

Ezután rakjuk össze a kereket a pótbelsőnkkel, a kereket (ha belefújunk egy kis levegőt, akkor könnyebben megy az összeszerelés és csökken az esélye, hogy kiszúrjuk a belsőt). A külső felrakását a felnire a szelepnél kell kezdeni, majd haladni a másik irányba.

Ha kész vagyunk fújjuk fel a kereket félig, igazgassuk meg a gumit a felnin, majd rakjuk vissza a kereket a bringába. Figyelem! A FÉKET ELLENŐRIZZÜK? HOGY MŰKÖDIK_E!!! 

Defekt10Defekt11Defekt12

Kész vagyunk! Folytatódhat a túra. Otthon ne felejtsük el a guminyomást ellenőrizni és be állítani. Menetközben, ahogy az előző részben említettem könnyen megbecsülheted a keréknyomást.

Ha ragasztani kell!

Vegyük elő a foltjavító készletünket.A lyuk körül, a mellékelt kis dörzspapírral jól megdörgöljük.. A megdörzsölt felületet bekenjük (nem túl bőven) vulkanizációs ragasztóval. Ezt hagyni kell állni amíg meg nem szárad a felülete. Ezután rárakjuk a foltjavító tapaszt (előtte levesszük a védő alufóliát), és jó erősen rányomkodjuk, és rá dörzsöljük a foltot.

Ezt még úgy 5 percig kell hagyni kötni. Majd a fent leírt módon összerakjuk a bringát.

Hasonló cikkeket találsz a Bringadoki oldalán.