Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

miert

Ha belegondolunk, érdekes, hogy legtöbbször nem az első, hanem a hátsó keréken kapunk defektet. De mi ennek az oka? A magyarázat egyáltalán nem misztikus, hanem nagyon is egyszerű.

Az első kerék felfordítja az éles, lapos a tárgyakat, majd a hátsó pont felnyársalódik rajtuk. Szeg soha nem szúródik az első kerékbe. A gépjárművek gumijában található finom rozsdamentes sodronydarabok melyek az utakon fekszenek, ugyancsak gyakran okoznak hátsókerék defektet. Nem tudom, hogy kerülnek oda, de ezek lassú, nehezen fellelhető, lyukat ütnek. Az előzőekben leírtak miatt, az első gumit ezek sem fenyegetik.

htskerekdefekt02

Az első kerekre csak üvegszilánkok jelentenek veszélyt. Azok a gumihoz tapadnak. Azonnal ritkán ütnek lyukat, de mivel a gumi felületén maradnak, és az ismételt nyomások miatt (ahányszor az aszfalthoz ér a gumi azon felülete), előbb, vagy utóbb a szövetet is kiszakítják, és defektet okoznak. A hegyes fémtárgyaknak mindegy, hogy milyen az időjárás, az esős idő, viszont az üvegszilánkoknak kedvez, mivel a nedves gumi puhább, és jobban tapad hozzá az üvegszilánk. (A gumi nedvesen könnyebben vágható. Próbálj otthon száraz pengével elvágni egy (rossz) belsőt, majd egy nedvessel.)

Kígyóharapás defekt (a belső becsípődik a talaj és a felni pereme közé) azért gyakoribb a hátsó keréken, mivel nagyobb terhelés nyugszik rajta, mint az elsőn. Ezen felül az első keréknél az effektív súly azért is kisebb, mivel a nagyobb ütődéseket a karjaid automatikusan csillapítják, míg a hátsó feled, pedálozás közben, ennél sokkal merevebb. A hátsó kerék nagyobb ütődéseket kap, mint ami a két kerék közti súlyeloszlásból következik.