Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
prev
next

slorencephoto xt

Erősen műszaki cikk következik.

A világ legjobb hegyi kerékpáros versenyzőinek tapasztalataira építve a Shimano átülteti teszi a csúcs verseny technológiát az átlag montisok számára tervezett alkatrészcsaládokba. Az új DEORE XT M8100 sorozat, 2019. június közepétől, az új SLX M7100 sorozat pedig júliustól lesz elérhető.

DEORE XT – tartósság és teljesítmény a ma hegyikerékpárosának

Az új DEORE XT M8100 sorozat rendelkezik többek között a Shimano 12 fokozatú MICRO SPLINE fogas-koszorújával 10-45, vagy 10-51 fogkapacitással, 1x12, vagy 2x12 HOLLOWTECH II hajtóművekkel, szuper erős 2, illetve 4 dugattyús fékekkel, több irányban is állítható ISPEC-EV váltókarokkal, 12 fokozatra tervezett precíz első- és hátsó váltókkal, gyorsan hűlő ICE TECHNOLOGIES FREEZA féktárcsákkal és teljes XC, vagy Enduro kerék-szettekkel természetesen mind a mai modern hegyikerékpárosok igényeire tökéletesítve.

 xt group set m8100 01

Hajtóművek

DEORE XT 1x12 hajtómű

Az új DEORE XT 1x12 hajtómű HOLLOWTECH II technológiával, integrált tengellyel és üreges hajtókarral készül.

A lánckerekek Dynamic Chain Engagement+ fogprofillal érkeznek, mely a szélesebb és keskenyebb fogaknak köszönhetően kulcsfontosságú a megfelelő lánc feszesség, a könnyed hajtás és halk működés eléréséhez. A lánckerék gyors és biztos rögzítéséhez a hajtómű egy közvetlen felfogatási rendszert alkalmaz, ami nagyban leegyszerűsíti a lánckerekek cseréjét. 28, 30, 32, 34 és 36 fogú lánckerekek egyaránt elérhetőek hozzá, ráadásul kompatibilisek mind az XTR, mind az SLX rendszerekkel.

4 hajtókar hosszal (165mm, 170mm, 175mm és 180mm) és 3 féle láncvonallal lesz elérhető:

  • 52mm (FC-M8100-1) a 142 és 148mm-es Over Lock-Nut Dimensions (O.L.D.)-hez. Ez a legkeskenyebb Q-factor 172mm-el.
  • 55mm (FC-M8120-1) 148, vagy szélesebb O.L.D.-hez. Jól jön a széles gumikhoz (Q-factor 178mm)
  • 56.5mm (FC-M8130-1) 157mm-es O.L.D. és széles, 181mm-es Q-factor.

deore xt m8100 crank

Hajtómű súlyok:

  • FC-M8100-1: 620g,
  • FC-M8120-1: 628g,
  • FC-M8130-1: 636g

(Mind 32F lánckerékkel; 175mm hosszal, középrész nélkül mérve.)

DEORE XT 2x12 HOLLOWTECH II hajtómű

A DEORE XT 2x12 HOLLOWTECH II hajtómű 36-26F lánckerekekkel a 10-45F fogas-koszorúval maximalizálja a lehetőségeket mindenféle terepviszonyok között miközben a legkisebb lépcsőfokokat kínálja a fokozatok között, így biztosítva az egyenletes pedálcsapás számot.

fc m8120 b2 36 26t c219 1 std s1

Kétfajta 2x hajtómű lesz elérhető, mindkettő egy 2 csavaros rendszert használ a bal hajtókar rögzítéséhez:

  • az FC-M8100-2 142mm-es O.L.D.-vel 48,8mm-es láncvonalhoz és 172mm-es Q-factor-al rendelkezik, 654g súlyú
  • az FC-M8120-B2 148mm-es O.L.D., 51,8mm láncvonallal és 178mm Q-factor-al érkezik 672g súlyú

(A súlyok mindkettőnél 36-26T lánckerékkel; 175mm hosszal, középrész nélkül mérve.)

Fogas-koszorú

A 12 fokozatú DEORE XT fogas-koszorúk MICRO SPLINE rögzítéssel rendelkeznek, 10-45 (a kisebb fokozatok közötti lépcsőkért ) és 10-51 (a maximális áttétel tartományért) fogkiosztással lesznek elérhetőek.

Mindkét fogas-koszorú HYPERGLIDE+ rendszerű, ami a gyors le- és felfelé váltásokat és a rendkívül csendes működést segíti elő. Alumínium tartóbakokon ül a 10 db. acél fogaskerék, van továbbá 2 db. alumínium a tartósság és súly optimális szinten tartása miatt.

A CS-M8100-12 súlya 10-51 fogkiosztással 470g, míg 10-45 fogkiosztással 461g.

m8100 kasette

Lánc

Az új DEORE XT 12 fokozatú HG lánc belső kialakítása újra lett tervezve, hogy az tovább növelje a láncfeszességet és mindig a megfelelő helyen tartsa a láncot. Krómozott rögzítő szemek biztosítják a tartósságot, a finom siklást, valamint a gyors fel és lefele váltásokat. A CN—M8100 lánc (113 szem + QuickLink) súlya 252g.

Váltók

Mind a szimpla (RD-M8100-SGS), mind a dupla (RD-M8120-SGS) rendszerhez való váltó SHADOW RD+ kialakítást kapott, így csökkentve a sérülés veszélyét és a rázkódást egyaránt. Ez, valamint a 13 fogú vezetőgörgők is hozzájárulnak a bringázás csendesebbé és élvezhetőbbé tételéhez. Az RD-M8100-SGS 284g, az RD-M8120-SGS pedig 290g.

143056 irmo keizer1

A DEORE XT első váltók ugyan azzal a kialakítással tudják kiszolgálni mind a 48,8 és az 51,8mm-es láncvonalat is, persze a felfogatások természetesen különböznek. D-type, E-type, vagy M-type rögzítésekkel lesz elérhető. Az első váltók súlya FD-M8100-D esetében 135g, az FD-M8100-E 106g, míg az FD-M8100-M esetében 114g.

Váltókarok

Mind oldalirányban, mind dőlésszögben állítható ISPEC-EV váltókarok, melyek letisztult formában rögzülnek a fékkarokhoz és magas személyre szabhatóságot garantálnak, a textúrázott gumiborítások a karok megfelelő részén és a kétirányú kioldás pedig tovább segíti a váltásokat. A jobb váltókar (SL-M8100-IR) multi-release funkciója lehetővé teszi több fokozat gyors váltását, míg a 2x12 rendszert használók a bal oldalon egy MONO lever kart találnak (SL-M8100-IL), mely egyetlen karral oldja meg a precíziós le- és felváltást. A DEORE XT váltókarok egyaránt elérhetőek lesznek bilincses kivitelben is. A váltókarok súlya: SL-M8100-IR: 120g, SL-M8100-IL: 73g, SL-M8100-R: 117g, SL-M8100-L: 78g.

142763 irmo keizer

Fékek

A DEORE XT féktestek 2 verzióban lesznek elérhetőek. Egy XC specifikus 2 dugattyús, valamint egy Trail/Enduro 4 dugattyús változatban. A 2 dugattyús rendszer azonos kialakítású a korábbi XT M8000 kiadással, ami azt jelenti, hogy a G02A/3A/J02A/3A műgyantás betétek és a G04S/J04C fémes fékbetétek csereszabatosak, míg a 4 dugattyús verzió egy teljesen új konstrukció, mely az XTR M9100 design alapján készült és gyárilag az új N03A (műgyanta) vagy N04C (fémes) fékbetétekkel érkezik. (kompatibilis továbbá a D03S és D02S betétekkel is).

142762 irmo keizer

A DEORE XT fékkarok egyaránt működnek az XC és a Trail/enduro fékekkel, s a Shimano SERVO WAVE rendszerének köszönhetően gyors a fékreakció, nagyobb a fékerő és rövidebb a holtjáték. A fékkarok immár 2 ponton érintkeznek a kormánnyal, ezzel rendkívül merev érzetet biztosítva. A karok továbbá rendelkeznek fékkar-távolság állíthatósággal, valamint holtjáték állító csavarral is az egyszerű és gyors finomhangolásért akár útközben is.

Az XC stílusú fék rendszerek (BR-M8100-BL-M8100) tárcsával (160mm RT-MT800) és fékbetéttel 392g, míg az Enduro rendszerek (BR-M8120-BL-M8120) 410 g súlyt nyomnak tárcsával és fékbetéttel.

Féktárcsák

Az újratervezett DEORE XT szintű ICE TECHNOLOGIES FREEZA tárcsa (RT-MT800) maximalizálja a hűthetőséget, mely egyenletes fékhatást biztosít, s a fékbetétek élettartamát is növeli. A szendvicsszerűen összepréselt alumínium mag és acél külső rész a belső oldalon elhelyezett ventilátor-szerű lemezek segítéségével vezeti el a hőt. 140mm (88g), 160mm (109g), 180mm (132g) és 203mm (164g) méretekben lesz elérhető.

rt mt800 m c260 2 standard s2

Kerekek

Az XTR M9100 szériával ellentétben a Shimano DEORE XT sorozat mind 27,5” és 29” méretekben kínál teljes kerék-szettet XC és Trail/Enduro felhasználásra egyaránt.

A Shimano XC kerekek 24 mm-es Tubeless-ready kialakítású teljesen zárt felnivel fogadják a külsőket 2,35” méretig. A 28 db. duplán egyenesen húzott küllő tökéletesen egyesíti a merevséget az alacsony súllyal (WH-M8100-27.5: 1764g, WH-M8100-29: 1840g) a gyors XC bringázás érdekében.

wh m8100 tl r12 b 275 c219 s2 draft

A másik oldalon a DOERE XT Trail/Enduro specifikus kerék-szettje 30mm-es belső felni-szélességgel akár 2,6” gumi fogadására is képes. A zero-dish hátsó agyak 148mm O.L.D.-vel bírnak, az alumínium felnik pedig 28 db. J-bend küllőt fogadnak, melyek nagyon merevvé, ugyanakkor könnyűvé varázsolják ezt a tubeless kereket, mely így igazán alkalmas az agresszív felhasználásra. (WH-M8120-27.5: 1846g, WH-M8120-29: 1932g).

Mind az XC, mind a Trail/Enduro kerék-szett E-THRU tengelyekkel szereltek (elöl 15mm, hátul 12mm), 148mm O.L.D.-vel rendelkeznek és Shimano MICRO SPLINE kazetta testekkel vannak szerelve.

Önálló DEORE XT első- és hátsó agyak szintén elérhetőek lesznek 100mm és 142mm, valamint 110mm, 148mm és 157mm-el. Az agyak súlya: HB-M8110: 142g, HB-M8110-B: 147g, HB-M8110-BS: 158g, FH-M8110: 305g, FH-M8110-B: 307g, FH-M8110-BS: 306g, FH-M8130-B: 310g.

Ára

Várhatóan minimálisan feljebb lesz pozícionálva a mostani XT családnál (azonos konfigurációval kalkulálva a %-os árkülönbség 1 számjegyű)

Ilyen még nem volt. Június 14-től Magyarországon 4 kerékpárboltban (2 Budapesti, 1 Kelet Magyarországi, 1 Nyugat Magyarországi) korlátozott mennyiségben elérhető lesz az új komplett XT szett díszdobozos, ajándékkal spékelt kiadása!