Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

 cube nature pro01

Saját bringám tesztje.

Mint előző cikkemben megírtam, ez a kerékpár lett szívem választottja, amelyet munkába járásra, aszfaltos könnyű terepes túrázásra tervezek használni.

Ez egy trekking bringa, ami a Cube Tour típusának Nature családjába tartozik. Annak is közepes felszereltségű változata. (Nature, Nature Allroad, Nature Pro, Nature Exc, Nature SL és Nature Exc Allroad.) Igazat megvallva igényeimnek megfelelt volna az eggyel ez alatt lévő bringa is, de ennek a színe (black´n´red) megfogott, mint az egyszeri embert a legényfogóleves.

cube nature pro02

De mit is tud ez a bringa, hogy mellette döntöttem?

A váza minő meglepő: alumínium. A marketing halandzsát félretéve a láncvilla hossz volt számomra a lényeg. Ennek bizony 420 mm fölött kell lenni, hogy a csomagtartóra szerelt túratáskába ne ütközzön bele az ember sarka pedálozás közben. Igen, jobb lenne egy acél váz, de majd ha Közép-Ázsiába tervezek kerékpártúrát, akkor szerzek egyet. (Vagy leporolom az egyik ősmontim.)

Teleszkóp? Nekem kell! Ezzel egyrészt az alumínium váz élettartamát növelem meg, másrészt városban jó az a kényelem amit ad. Itt jegyezném meg, hogy választásnál sokáig gondolkodtam merevfarú 29”-os kerekű montiban is, amiben tuti egy jobb teló lenne, viszont a trekking bringa mellett szólt a meghajtás áttételezése, ami viszont az én célomnak megfelelően van optimalizálva.

cube nature pro03

A vázban lévő teló az SR Suntour gyermeke, ami 63 mm-t hivatott mozogni, acél rúgó és olaj csillapítás jellemzi. Mozgása minden, csak nem az amit a montizáshoz szokott énem várt. Úgy mozog, mint egy 1990-es évek közepén készült MTB teleszkóp. Van rajta LockOut is csak azt nem tudom minek. Ez nem az a hiperérzékeny rendszer, ami mászásnál a bólogatás miatt rengeteg energiát veszít. Jó hír - a rúgó előfeszítése állítható. (A gomb a villa bal vállán lévő műanyag takarólemez alatt lakozik.)

A kormány, a kormányszár, a markolat, a nyeregcső a pedál és a középcsapágy a Cube saját márkás termékei. A hajtás –, a váltó- és a fékrendszer a Shimano Acera és Altus alkatrészeiből került ki. Egyetlen kirívó alkatrész a hátsó váltó, amely két kategóriával magasabb szintű Deore. Hogy miért? Azt sajnos nem sikerült megfejteni.

Külön dicséret érdemli Cube-ot, hogy nem spóroltak az agyakon sem. Bevállalták a Shimano Center Lock-os rendszerű egységeit. Igaz, hogy csak a TX sorozatból, de még mindig jobb mint egy „no name” 6 csavaros felfogatású agypár.

cube nature pro04

Az üzembe helyezés és a meglepetés pofonok

A bringát én helyeztem üzembe és ennek során ért egy két kellemetlen meglepetés is. Magával a kerékpárral semmi gond nem volt. Kivettem a dobozából, meghúztam az összes csavart, ellenőriztem a fék- és a váltórendszer beállítását. (Nem kellett után állítani.) Felhelyeztem és beállítottam a nyerget, majd magamhoz igazítottam a bringát. Tökéletes volt az előkészítés, ezt leginkább a kerékpárboltok szerelői fogják értékelni, hisz rengeteg időt spórol meg nekik a gyár.

Eddig minden rendben, viszont hiányoltam a kerékpárról a KRESZ alapvető kellékeit. Sajnos csengőt és prizmákat nem mellékeltek hozzá, pedig egy túrakategóriába található kerékpárnál ezt elvárnám. (Megjegyzem: az össztelós montimhoz, ami igencsak verseny kategóriájú gép mindezeket megtaláltam a dobozban.)

A másik pofon, amibe belefutottam a bringán az sokkal nagyobb volt. Gyakorlatilag a fal adta a másikat. Nevezetesen nem lehet ám csak úgy kiegészítőket szerelni a bringára, csak a Cube saját termékeit. A kitámasztó annyira nem érintett érzékenyen. Kacérkodtam ugyan a gondolattal, hogy mi lenne, ha... De megoldódott a probléma nem veszek rá. Sárvédőből én most a francia Zefal Trail Set-et vásároltam meg. (Az utóbbi két SKS-el nem voltam elégedett) Felszereléskor, tehát már a kiegészítő megvétele után jöttem rá, hogy a Cube nem szabvány felfogatást használ. Nem baj kicsi sufni tuning (nem is lett csúnya) és egy nagyon kellemetlen szerelési pozíció, de tökéletes siker! Csomagtartónál viszont sajnos ez nem működik. Oda bizony a saját rendszerét kell megvennem, ami megjegyzem nem is olcsó.

 cube nature pro06

Mi a problémám ezzel, hiszen úgy is megvettem volna ezeket a kiegészítőket? Teheted fel ezt a kérdést kedves olvasóm. Egyrészt megfosztottak a választás szabadságától, azaz a hatalmas kínálatból történő válogatástól (viszont könnyebb választani! :D), másrészt ha kell, muszáj kiadnom azt az árat, amit a Cube kér érte (nem nézhetek olcsóbbat), ha tetszik, ha nem ez van, így néz ki (nincs nagyon forma és szín választási lehetőségem).

A kiegészítőkre specializálódott cégek hoznak egy az árhoz tartozó minőségi színvonalat. A Cube kiegészítőkkel sincs is addig semmi probléma, amíg azok tökéletesen teszik a dolgukat és az ár/érték arányuk elfogadható. Ne legyen soha egy gyengébb széria, mert ugye a kedves vásárló akkor is csak azt tudja megvenni. És ha elégedetlen, nem a kiegészítővel lesz az, hanem a márkával.

cube nature pro05

Menet közben

Mint előző cikkemben írtam: „Ez a pillanat is eljött. Felültem vadi új kerékpáromra és hatalmas vigyorral a képemen megtettem vele az első 75 km-es túrámat.„ Szóval összességében teljes mértékben elégedett vagyok. A bringán kényelmes testtartásban ülök és teszem bele a kilométereket. Már 400 km fölött járok. Első túrámon még a hátizsákban volt egy jól bevált nyereg (Rutinos vagyok na!), de nem volt rá szükség a gyári is nagyon kényelmes. Egyedül a Cube pedál volt az amit lecseréltem. Szerencsére ez nem csak Cube kompatibilis.

hogyan valasszunk kerekpart04

Úgy gondolom remekül meg leszek ezzel a géppel és éveken át ki fog szolgálni. Amit beszámolóim alapján ti is látni fogtok, hiszen jó néhány képen szerepelni fog. Keresztségben egyébként a Kalóz nevet kapta.

Tetszés index 4/5

A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.

Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.

5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett