Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Bikepacking táskák
  Szerkesztőségünkben landolt egy hatalmas csomag, amelyet kibontva bikepacking táskák tömkelege bukkant elő. Most ezeket mutatjuk be nektek.
Bikepacking stílusról kezdőknek
  Soha nem volt még könnyebb "csak úgy elindulni", egy bringával és néhány táskával.
Thermo kulacsok
  Hőtárolós kulacsok a kellemes folyadék bevitelért.
Cateye Kinetic hátsólámpák
  Három „majdnem féklámpa” a legendás japán gyártótól.
prev
next

cateyevolt300 01

Kicsi, erős, praktikus!

Az idei évben a Paul-Lange Hungary Kft -a CatEye hazai forgalmazója- jóvoltából a CatEye Volt300 lámpát nyúzom. A lámpa két részből áll, egy fém első egységből, és egy műagyag akkumulátorból, amely egyszerűen belecsavarható a lámpatestbe. Szürke színe szemet gyönyörködtető.

cateyevolt300 02
CatEye Volt 300 csomag tartalma: lámpa, plusz akkumulátor, gyorstöltő, rögzítőbilincs.

Technikai paraméterei:
1 db fehér LED
fókuszált „Opticube” lencserendszer
300 Lumen (lm) fényteljesítmény
2 db Li-ion akkumulátor, 3.7V-2200mAh kapacitás
5 üzemmód
3 óra töltésidő gyorstöltővel (a csomag tartalmazza), vagy 6 óra micro USB kábeles töltés
FlexTight™ rögzítőrendszer
Kb. 3 óra üzemidő maximális teljesítmény mellett, vagy akár 60 óra láthatóságot biztosító villogó üzemmód.
bekapcsoláskor az utolsó üzemmód jelentkezik
120 g tömeg akkuval
11 x 3 x 4 cm külső méret

cateyevolt300 03

A lámpa FlexTight™ rögzítőbilincse igen praktikus

Első körben vessünk egy pillantást a lámpa rögzítésére, ami keresztségben a FlexTight™ rögzítőrendszer nevet kapta. Ezt egy igen jó és stabil megoldásnak találtam, mivel egyszerűen kezelhető, nincsen rajta semmi extra pöcök, ami könnyen letörhető lenne. Szerettük benne a jól variálható felszerelési lehetőséget. Csak hogy egy példát említsek: a kormánytáska ugye a legtöbb esetben blokkolja a lámpa kormányra szerelhetőségét, és különböző házi barkács módszerekkel lehet olyan adaptert gyártani, amire a lámpát szerelve tudjuk azt használni.

Nos, ennél ilyenre nincs szükség. Elég a markolatra felszerelni és már mehetünk is tovább az éjszakába.

cateyevolt300 04

Kormánytáska és lámpa barkács konzol nélkül.

A lámpa két akkumulátorral (3.7 V - 2200m Ah Li-Ion) kapható. Ami igen jó mivel, mindig tuti akkor merül le amikor kellene, és így egy másodperc alatt működőképessé lehet tenni a szerkezetet. Az aksit, mint egy izzót a foglalatból ki kell csavarni és mehet bele a másik (remélhetőleg feltöltött).

A mellékelt gyorstöltővel méréseim szerint 3 óra alatt tölthető fel a a lámpa. Az alacsony töltöttségi szintet a nyomógomb pirossá válása jelzi. Kipróbáltam, hogy ha a gyorstöltővel egy fél órát töltjük, -ez talán egy életszerű idő elindulás előtt- akkor az akkumulátor felveszi a teljes töltöttségének az egyharmadát.

cateyevolt300 05

A lámpa és az akkumulátor

A lámpa teste egy elegáns szürke színű fém ház, amely a szerkezet hosszú élettartalmát garantálja. (Sajnos a fém testre nyomott feliratokra ez nem igaz, mivel a közel féléves folyamatos hordozgatás eléggé elkoptatta azt. Tény, ez a működését nem zavarja.) Ebben kapott helyet egy 300 lm teljesítményű fehér led. Az akku ha nincs nálunk a gyors töltő, egy micro usb kábellel az össze szerelt lámpával is tölthető.

A lámpa fontos alkatrésze a lencse, amely egy „Opticube” lencse, ez emeli ki a lámpát a kínai tömeg termékek közül. A fényt nagy részét eléd koncentrálja (ez az amit a gagyi is tud), de egy jó részét szétteríti, úgy hogy a felfelé és az úttest baloldalára történő szóródást korlátozza (ez az, amit a gagyi nem). Így gyakorlatilag az egész úttestet látod, nem érzed azt, hogy egy szűk (fény) csőben haladsz, és a szemből jövőt sem vakítod el.

cateyevolt300 06

Legerősebb üzemmód. Segítőm bő 100 m-re van. A felvétel egy sötét völgy katlanban készült. Itt látszik, hogy a lámpa elegendő fényt ad terepezéshez is.

cateyevolt300 08

Közepes erősségű folyamatos fény. Aszfaltos éjszakai tekeréshez kiváló, kb. 8 órán át ontja a fényt

cateyevolt300 07

Energiatakarékos folyamatos fény. Kb. 18 órán át bírja egy akkumulátor.

A CatEye Volt 300 öt üzemmódban képes fényt kibocsájtani. Két villogót és három eltérő erősségű folyamatos fényű világítást tud.

A legerősebb fény mellett a lámpa 3 órán át volt képes világítani. (Lemértem!) Közúton gyakorlatilag fölösleges használni, viszont erdőben akár egynyomos úton is tökéletes koordinációt biztosít. Ehhez opciókén beszerezhető egy adapter, amivel a sisakra is rögzíthető. Az alacsonyabb intenzitású fény tökéletes aszfalt utas éjszakai kerékpározáshoz, ráadásul kb. 8 órás üzemidőre számíthatunk. A legkisebb folyamatos fény mellett, az éjszakai tekerés már nem volt olyan kényelmes, de cserébe 18 órán át működő képes maradt. (Abszolút hozta a gyári adatokat.)

cateyevolt300 09

És ilyen szemből. Ha megfigyeled, fölfelé és a szemből jövők felőli oldalra (bal) kevesebb fényt enged.

A két villogó mód közül az egyszerűbb, a legalacsonyabb intenzitású folyamatos fényt használja fel. Így 60 üzemórát képes működni. Érdekességként megemlítem, hogy ezt az üzemmódot csak a kapcsoló gyors kétszer egymás utáni megnyomásával lehet elérni. Ha elkapcsoljuk róla, akkor szintén a kétszeri megnyomással tudjuk újra előcsalni.

Az úgynevezett Hyper Constant mód a legerősebb, 300 lm erősségű fény villogtatja. Na ez brutális. Szürkületben is igen figyelem felkeltő. Gyalog és kerékpárúton az előttem sétáló gyalogosok megfordultak, hogy megnézzék mi villog mögöttük. Koromsötét éjszakában szerintem a vakok is látják a villogását. Sőt a kerékpáros számára is zavaró ha gyenge a közvilágítás.

Az üzemmódok között a bekapcsológomb egyszeri megnyomásával lehet váltani. A váltás a gomb megnyomása után kb 1 mp múlva történik meg. Addig az előző program fut.

Javasolt fogyasztói ára: 24 990 Ft

Kattints a képre a galéria megnyitásához!

Hogy miért is jó éjszaka bringázni? A galéria képei elárulják. Megszépülnek a települések, illetve sok olyan érdekes dolgot látsz, ami mellett nappal elmennél.

Összefoglalva

Egy profi lámpát kapunk 25 000 Ft -ért, ráadásul plusz egy akkumulátorral. Igen, tudom most sokan megjegyzik, hogy Kínából a töredékéért rendelnek erősebb fénnyel lámpát. Viszont a lámpa használhatóságát nem csak a fényereje határozza meg, hanem a lencse csiszolata, üzemórák száma, felszerelési lehetőségek. (Esetleg így zárójelben megjegyezve: hogy mennyire zavaró/elvakító a többi közlekedőnek.) Nem tetszett benne hogy a szimpla villogó módot csak a dupla kattintás hozza elő. Ha nem keresem az 5 üzemmódot lehet, hogy sosem találom meg.

Tetszés index 4/5

A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.

Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.

5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett