cube 2019 launch 01

Avagy: "CUBExpo2018"!


Cube showroom bejarat
Cube Showroom, Waldershof – bejárat a lounge felől

A németországi Waldershofban (ahol most egyébként a helyieket is sokkolta a rekkenő meleg) minden évben nagy a nyüzsgés, mivel az 1993-ban alapított és azóta tartalmas életutat bejárt Cube, szokásához híven, ismét szakított a berögződésekkel és nem a tömeg után ment. Így történt, hogy az Eurobike világkiállításra vándorlásuk helyett minden nyáron pár hétre kinyitja gyárkapuit és vendégül látja magánál a piac képviselőit, hogy bemutassa jövő évi portfolióját. Szerintem e döntéssel többen egyet tudunk érteni: egy tömegrendezvényen csak kóstoló morzsa jut mindenből, egy saját expón viszont nincs sok lehetőség marketinggel elkendőzni az igazságot, hiszen a minden lében kanál újságíró mindenhol ott lebzsel, fülel, kukucskál, tapogat, tényleg minden részletre kiterjedő vizslatásban tudja bizonyítani elképzeléseit.


Cube sisak rendszer
Ez nem kommandóstól lopott felszerelés, csupán egy felspécizett Cube trail sisak, mount rendszerrel, saját világítással

Mi sajtósok a mai nappal kaptunk engedélyt, hogy reflektorfényt vonjunk a CUBExpo-n látottakra. (Széljegyzet: a rendezvénynek nincs spéci neve, ezt én adtam neki, ne gugglizzátok.) Odaúton a kollégákkal beszélgettünk róla, vajon hogyan leszünk képesek a 100+ modellt és temérdek kiegészítőt tervező és előállító céget érdemi módon bemutatni az olvasóinknak és persze tudtuk, hogy fel lesz adva a lecke. Ahogy a gyártó több napra tagolta a bemutatást, úgy én is 3 részt ajánlok a figyelmetekbe, tehát a mai a kezdet.

A holnapi cikkben a tradícionális kerékpárok köréből emelek ki újdonságokat, majd holnapután jönnek a hibridhajtások és kiegészítők az ínyenceknek és akár fanyalgóknak. A 3 nap leteltével jó hír: a kereskedők titoktartási időszaka is lejár, tehát a 3. cikkemet követő napon már látogathattok is el a további részleteket egyeztetni a legközelebbi komoly márkakereskedőhöz. (Akiket jelenleg azzal biztosan meg tudtok különböztetni a többiektől, hogy csak nekik van 2019-es CUBE nyomtatványuk - ha össze nem firkálták a látogatásuk során.)


Cube Coffee
Üljünk le egy kávé mellett, és válaszoljuk meg végre a kérdést...

Miért gondol a Cube-ra, ha valaki minőségi bringát szeretne?

Nem részletezem ki én is a történelmüket, viszont kiemelem a lényeget. A Cube kvázi a bezárásától menekült meg (és 2 elég mókás márkanévtől, és a tucatgyártók összes rossz tulajdonságától) amiért megtalálta a küldetését és vele az igazi vásárlóit. A kerékpározás szeretete ott lüktet a dolgozókban, legyen az tervező, designer, marketinges, bemutatótermi dolgozó … gyakorlatilag bármelyik pozícióban. Ez extra hitelességet, minőséget és ötleteket hoz a közösbe, hatalmas potenciál lehet benne, ha kiaknázzák.

És a Cube-nál ezt teszik. Átgondolt, igényes, remek ár/érték arányú kerékpárokat gyártanak, melyek már-már rutinszerűen hoznak el tesztgyőzelmeket, eladási mutatóik pedig szépen cseperednek, még akár cyclocross piacon is, ahol aztán tényleg nem számítanak nagyöregnek, még EU viszonylatban sem. Éppen „csak” annyira komolyak, hogy a Shimano vadiúj csúcsa, a 9100-as XTR szettjéhez is adott nekik felkérést prototípus építésre, tesztgép megalkotására (egy ilyen figyel Magyarországon is).


Cube váztervezés belső hidraulikacső elvezetéssel
Na ÍGY néz ki egy teljesen esztétikus belső fékcsőelvezetés - ráadásul egy össztelóson. Zér sőn!

A Cube magára és kerékpárjára igényes jelenlegi és leendő tulajdonosokat megannyi apró figyelmességgel kényezteti, amit csak felsorolni is hosszú volna. Például régóta vázon belüli bovdenvezetéssel dolgoznak – mint sokan mások. Például ezeket a belső bovdenházakat hangtompító habcsőbe húzzák, hogy ne kelljen hallgatnod a vázhoz kocogás finom percegését! Hogy a bringáikhoz már csak azért is terveznek meg minden kiegészítőt, hogy az összképet ne rontsa el valami univerzális csomagtartó vagy sárvédő. Hogy a hátsó hidraulikus fék csövét is tudják támvillán belül vinni, mégpedig akár egyenes, akár fordított irányból – szemet gyönyörködtetően.

Egy szó, mint száz: azon embereknek szállít prémiumot (napi átlagban 2500 kerékpárt termel a gyárkomplexum, amihez most húzzák fel a következő épületet, hogy tarthassák a piac által igényelt tempót), akik nem a legolcsóbb árcédulát keresik, hanem a nívós terméket, akik azonosulni tudnak az olyan életekkel, hogy pl. a srác, aki az MTB-ket mutatta be nekünk, délután 5-kor letette a lantot, de este 8-ra visszaért - egy kiadós montizásból, majd kollégáival együtt még este 10-ig bent lógtak a bemutatóterem bárjában, velünk együtt. És másnap jött reggel. Bizony. Ezeket a bringákat nem csak az fogja szeretni, aki megveszi. Ezeket a bringákat azok is szeretik, akik eladják – és 3 nap alatt egyszer sem láttam másként. (Az milyen, hogy pl. a csapos ugrott ki egy csapatot országúti teszttúrára vinni?)

CUBExpo2018

Sajnos nem lehet mindent versenyző szettekkel felszerelni. De az alapokat igyekeznek olyan árszinten tartani és olyan alkatrészekkel felvértezni, hogy a tulajdonosa büszke legyen rá és büszke lehessen magára is, hogy áldozott arra, amit szeret! És amire áldozott, az utolsó pedálfordulatig támogatja majd. Akár sziklák között cikkcakkozik, akár az országúti szerpentinen ereszkedik 80 km/h-val, akár felpakolva túrázik át a fél országon. Ezt a lelkesedést ti is átélhetitek, ha valamelyik elkötelezett kereskedőjéhez ellátogattok.

Márpedig CUBExpo ide vagy oda, az is hatalmas öröm volt, hogy közben láttam, hallottam, beszéltem néhány olyan hazai értékesítővel, akik készek csatlakozni ehhez és a legjobbat megtalálni a vásárlónak, hogy a végén, pár hónappal később talán egyszer hallják „köszönöm még egyszer a tanácsukat, nagyon szeretem ezt a bringát”.

És hogy holnap is legyen mit szeretni? Még Németországban is csak néhány tesztlabor van, ahol extrém nyúzásnak tehetnek ki bringát, vázat, villát, kereket, kormányt, miegymást. Már magától értetődő, hogy a bajorok nem csak az tesztelésre előírt gépeket építették meg, kínkamrájuk felszerelése és így tesztjeik spektruma is többet ad a szabvány által előírtaknál. Ami a Cube-nál sorozatgyártásra kerülhet, azzal azt kapjuk, amit ráírtak. Ha például méteres ugrásokra engedélyezték, akkor valóban el fogja viselni és nem csak szerencséből. Ha csak egy sima bringa és egy kátyú találkozik – akkor azt maximum a fenekünk fogja észlelni, nem a szerkezet.

„Felkészültünk a 2019-es szezonra”

A kerékpárok terén általánosságban elmondható, hogy szín és felszereltség tekintetben szűkítették a palettát és az eddigi eladási adatok azt mutatják, sikerült ezzel könnyebbé tenni a választást a vásárlóknak, gyorsabban és többen voksoltak egy-egy Cube kétkerekűre, mint a korábbi években. Nyilván ez áldozatokkal is járt, de összességében magam is jó iránynak találom.


Cube Stereo 150 TM 29 2019
Egy „TM” szintű felszerelés és fényezés csillan a vadiúj geometriájú Stereo 150 29er endurón

A gyártó szíve csücske az MTB szakág, bevezették a Trail Motion kiadást ("TM"-ként találod a katalógusban), mellyel az adott modell feltuningolt, reaktívabban irányítható verzióját vásárolhatod meg. Röviden egy kis extra downhilles vénát löknek a gépbe, élményfokozás céljából, némi kényelmet beáldozva. Nagyon szimpatikus túracsomagokat láthattunk az „Allroad” kiadásokban, ahol megmutatkoztak a gyári kiegészítők és most először láttam valóban szexi, urbanizált MTB-t. Az agydinamó sajnos nem mindenkinek plusz pont ugyan, főleg, mert ebből is minden típus mást tud (tehát nem kell elvből utálni/imádni az agydinamót), de minden esetre szintén adott.


Cube Reaction HD
Másfél mázsa már szerintem is HEAVY Duty – de ha a Cube ráírja, akkor ez tényleg bírja!

Egyre komolyabb kínálattal találkoztam hibrid fronton, ezek az elektromos rásegítéssel dolgozó kerékpárok sokaknak fognak még meglepetéseket hozni a közeljövőben. Mivel a teljesítmény nő, így fontos, hogy a kerékpár alapjai is megerősítést kapjanak. Erősebb fékek, vastagabb teleszkópszár, megfelelő szélességű gumikülső – ezekre és hasonló nézőpontokra is figyelnek a Cube tervezői. Nem vagyok (voltam?) nagy támogatója az e-forradalomnak, de ezt mindenki maga döntse el, én mindenképp javaslom majd elolvasni a holnaputáni publikációmat róluk - lehet, ti is rácsodálkoztok majd. Mint például én, amikor megláttam, hogy 150(!) kilogrammra hitelesítve is árusítanak majd e-MTB modellt (ő a Reaction típus "HD", azaz Heavy Duty kiadása).


Cube showroom lounge
Hangulatos a lounge, ahol erőt meríthetsz a folytatáshoz, vagy akár megbeszélheted a tapasztalatokat

A pazar vendéglátás mellett, ahol az egész napos bár, grillezés, kerti nyugisarkok igyekeztek feltölteni az egyébként felpörgetett elménket, módunk nyílt éles tesztelésre, így pár órára magunkhoz édesgethettünk: 29er össztelós MTB fronton egy Cube AMS 100 TM-et, egy Stereo 150 TM-et, továbbá e-MTB fronton egy 27.5” kerékméretű Stereo Hybrid 140 TM-et és végül egy „országúti” Agree Hybrid SL-t.

A környék adottságai megvoltak mind a montik, mind az országúti megfelelő teszteléséhez. Sajnos a hegyen némi baleset is bekövetkezett a csapatunk egyik tagjával (szerencsére semmi komoly, innen is kívánok neki jobbulást), de ettől eltekintve a táj, a gépek, a hangulat, mind-mind maximálisan pozitív volt.


Cube Stereo 150 Action Team 29 2019
Elöl a Cube Stereo 150 Action Team 2019, körötte a család többi tagja (TM, SL, Race)

Ki merem jelenteni, hogy most szinte minden szakágban van komoly fegyver a Cube 2019-es tarsolyában. Ami mellé akár prémium minőségű kiegészítőket is lehet majd vadászni a bringára és/vagy bringásra. És melyek mellé pár igazi meglepetés is összejött.

Mint például cikkem fenti záróképe: a Cube Stereo 150 Action Team, mely az Enduro World Series versenyein túl immáron hivatalosan is itt van, kapható, van árcímkéje – a 9100-as vadiúj Shimano XTR szettel bizony 6000 EUR magasságaiban. Tessék nyálat csorgatni, és maradjatok velünk holnap és holnapután délben is, a 2. és 3. részért!


Ha a Cube 2019-es bringakínálatáról és ruházati kiegészítőiról olvasnál:  itt találod a 2. részt
Ha pedig a pedelecek és bringakiegészítők érdekelnek: erre leled a 3. részt