Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
prev
next

penzkidobasHacsak nem akarod a pénzed az ablakon kidobni...

Az alábbi cikket a Duna Kerékpárbolt oldalán találtuk. Mivel mondanivalójával teljes mértékben azonosulni tudunk, így népművelés céljából leközöljük. Ha már egy embert meggyőzünk arról, hogy ne a multiban vegyen magának kerékpárt, akkor megérte!

Vasárnap délután beugrottunk egy hazai sportáruházba, zoknit venni...

Bringaboltos lévén, a kíváncsiság hajt és amerre járunk, megnézzük az aktuális bringabolt vagy egyéb áruház bringás kínálatát. Nevezzük ezt piackutatásnak, vagy szimplán csak a sport iránti érdeklődésnek.

Esetünkben is körül néztünk kicsit a bringa osztályon... Az árak kiegészítők terén elfogadhatóak voltak, alkatrészek terén pedig, fogalmazzunk úgy, hogy nagyker árakkal találkoztunk.

Persze, persze, értem én, hogy a multi külföldről rendel, eleve szerződött partnerekkel áll kapcsolatban és azt is értem, hogy a végfelhasználó is inkább a multit választja, ha alkatrész kell, hiszen a kiskereskedőnél, mint amilyenek mi is vagyunk, magasabb árakkal találkozik.

Ebből adódik, hogy azt gondolja a kedves végfelhasználó, hogy a kiskereskedő lehúzza őt, mert a multinál 2/3-ad áron látta ugyanazt a kazettasort, mint amennyiért én a pultra teszem. De tekintsünk el ettől a témától, mert ez egy egészen más téma, melyről egy másik bejegyzésben írok majd...

Szóval, vasárnap délután, kb 4 óra magasságában tömve volt az áruház kerékpáros részlege.

Gyerekek próbálgatták a bringákat, élvezettel tekerték, a színeket vizslatták, hogy a kék vagy inkább a narancs színűt vigyék el egy körre... Egy kissrác, olyan 12 év körüli egy 27,5-es "fuly" bringán tekert körbe-körbe, ami enyhén szólva sem volt üzembe helyezve. Nyeklett-nyaklott alatta, bár szemmel láthatólag ez nagyon tetszett neki.

Gyorsan szemügyre vettük a kínálatot. Szó mi szó, hatalmas volt a választék minden téren. Rengeteg szín, ami valljuk be csábítóan hat, ha mondjuk gyerek vagy női bringát kell vennünk.

És itt be is fejezhetjük az elismerő szavak halmozását.

Ugyanis a minőség, mint olyan erősen kifogásolható volt szinte az összes bringánál.

300.000 Ft alatti kategóriában egyet sem láttam, amire azt mondanám, hogy biztonsággal ráültem volna.

gagyi

Még a 125 ezres kategóriában is olyan trekking bringákkal találkoztam, melyek menetes hátsó aggyal rendelkeznek, no name alkatrészekkel felszereltek, lemez fékkarokkal ellátott bringák. Ezekkel csak az a baj, hogy ha egy cca. 100 kilós ember ráül és elkezd vele bringázni, egyrészt megállni nem tud majd vele, másrészt a hátsó kerék tengelye záros határidőn belül megadja magát, eltörik.

Sokan nem tudják, mielőtt kerékpárt vásárolnak, hogy milyen alap felszereltséget kell figyelembe venniük! Nem a szín és a kinézet a fontos, hanem a felszereltség!

És ez a hiány máris maga után húzza a következő kérdést is, hogy akkor a helyszínen lévő eladók majd segítenek kiválasztani a számunkra megfelelő kerékpárt. Hát nem!

Ugyanis ez egy multi!!!! És ebből adódóan a profit a lényeg és az eladások száma. Tehát az eladóknak az a lényeg, hogy minél nagyobb darabszámot produkáljanak eladásból a hónap végi kimutatásban és nem az, hogy a kedves vásárlónak ajánljanak vagy esetleg ne ajánljanak megfelelő kerékpárt. Hiszen hogyan is nézne ki ha az áruházi eladó lebeszélné a vásárlásról a fiatalembert, aki 190 cm magas és 100 kg, hogy meg ne vegyen egy előbbiekben említett trekking kerékpárt... És hogyan nézne már ki, hogy ha elmondaná neki, hogy amennyiben ezt a konstrukciót választja, úgy fél éven belül garantált a tengelytörés, a szimpla falú kereke nem fogják bírni a terhelést és a lemez fékekkel sem fog tudni megállni, pláne nem esős időben!

Egyértelműen ezt nem tehetik meg az áruházi dolgozók! Érthetőek az okok! Produkálni kell!

Csupán ilyenkor az a kérdés merül fel bennem, hogy ezek a vásárlók akik megveszik a hőn áhított kerékpárt, amire esetleg gyűjtögettek is, nem kapnak a pénzükért cserébe semmit!

Se műszakilag, se hozzáértés tekintetében nem láttunk olyat, ami miatt azt merném állítani, hogy a nagy áruházban vásárolt kerékpár jó vétel lenne.

Valóban fontos az ár! Hiszen valljuk be, csábítóan hangzik, hogy új kerékpárt lehet venni már 27.000 Ft-tól, ugyanakkor ne felejtsük el azt, hogy azt a kerékpárt üzembe is kell helyeztetni, ami plusz kiadást jelent. Ha ugyanis az üzembe helyezés kimarad, máris ugrott a garancia!

Továbbá az sem elhanyagolható, hogy az áruházi kerékpár bár egyszerre kevesebb kiadást jelent, sajnos biztosra mondható, hogy egy éven belül a többszörösét költjük majd el szervizre és alkatrészekre, melyek szépen tönkre mennek és cseréjük nem tartozik a garanciális szerviz bűvkörébe.

Továbbra is az a tapasztalatunk, hogy jobban megéri akár gyűjtögetni és egy jobb modellt választani, mint megvenni az áruházi bringát és csak szívni vele.

Mindenhol vannak akciók, csábító ajánlatok, kerékpár beszámítás, stb... Használjuk ki a lehetőségeket!

Írta: Duna Kerékpárbolt