Traction01Egy bringa, amely a hobbisták kedvenc gépe lehet.

Műszaki, technikai paraméterek
Szürke színben érkezett hozzám a Csepel Traction 200 trekking bringa teljes felszereléssel, ami tartalmazza a világítást, a csomagtartót, a sárvédőket és természetesen a KRESZ által megkövetelt összes tartozékot.

A kerékpár színben teljesen harmonizál. A szürke színű vázhoz kék bowdenházat szereltek, a kiegészítők feketék. Ezt megvadították fehér teleszkóppal, illetve sárvédőkkel. A nyereg és a markolat fekete/barna színű, ami ízlésesen illeszkedik a többi alkatrészhez. Aki konzervatívabb, biztos túl színesnek tartja, de jelenleg ez egy elegánsan visszafogott bringa. (Nézz rá a mai montikra! :D)

Traction02

A kerékpár alkatrészei színben szépen harmonizálnak

A váz alumíniumból készült, félintegrált a kormánycsapágya, papucsa tárcsaféket is fogad, ráadásul belül, a támvilla felől vannak a felfogató szemek. Teleszkópja a Suntour 63 mm-t mozgó SFNEX4110 névre hallgató darabja. Ezen sajnos nincs tárcsafék felfogatásra alkalmas szem. Ez sajnálatos, mivel így az agyakon kívül a villát is cserélni kell, ha valaki tárcsásításban gondolkodik.

A bringa tele van saját márkás alkatrészekkel. A nyereg, a markolat, a kormányszár, a felnik, a gumik, a hajtókar, a kormánycsapágy, a nyeregrúd mind-mind Csepel logóval ellátott, saját márkás darabok.

Traction03

A bringa agydinamót kapott

A V féket a Promax, a váltót és a fékváltókart a Shimano szállította. A bringa érdekessége a Shimano agydinamós első agy, ami hatalmas pozitívom ezen az elsősorban városi használatra tervezett kerékpáron. Ezáltal teljes mértékben megfelel az (agyament) KRESZ szabálynak. A lámpái együtt!!! kapcsolhatóak, sőt a beépített akkumulátor segítségével kikapcsolás után is világítanak egy ideig.

A súlya 16.5 kg, ami ebben a kategóriában (pláne teljesen felöltöztetve) teljesen rendben van. Az ára (2016) 146 200 Ft.

Menet közben
Egyenes háttal, kényelmesen, városi pozícióban tekerhetsz rajta. Nem kell megijedned egy Balaton kerüléstől, vagy a murvás utaktól sem. Ezt munkába járásra, szó szerint biciklizésre tervezték.

Nekem a nyereg kényelmetlen volt, de ezt teljesen egyedi probléma, mindenkinek más jön be.

Traction04

A nyereg kicsit kényelmetlen volt, de ezt leszámítva kellemes volt rajta a bringázás

Hogy mennyire tetszik a bringa a hobbistáknak, azt mi sem bizonyítja jobban, mint egy barátom, aki nálam volt, és kérésére megmutattam a bringáimat. Kíváncsi volt milyen egy szuper bringán ülni. (Nem hitte el, hogy olyan különbségek vannak, mint a Trabant és a Merci között.)

Először felültettem az össztelósomra, majd a Csepel Tractionra, egy profi városi bringára, végül egy sportos merev farúra. Utána visszaült a Csepelre és azt mondta neki ez jött be a legjobban. Tudjátok mit? Igaza van, biciklizni az egyik legjobb választás.