Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
Kérdések a PEDELEC támogatással kapcsolatban
Örömteli hír, de felmerült bennem jó néhány kérdés is...
prev
next

Manyag_csapgy01A technika fejlődése néha meghökkentő dolgokra képes. Itt a következő érdekesség a lehetséges jövő. (A terminátorban biztos ez volt! Cool)

A „Saint-Gobain Performance Plastics” egy elterjedt márka a kerékpárgyártók körében, hisz számos teleszkópos villához és hátsó rugós elemekhez, ők szolgáltatnak speciális szimeringeket, csapágyakat. Nemsokára azonban bővítik a palettát, és piacra dobják legújabb fejlesztésüket, a műanyag csapágyakat. Kisebb súrlódást, alacsonyabb tömeget és szervízelés mentességet ígérnek. Túlnyomó részt kormánycsapágyakban, pedáloknál, fékeknél, illetve agyak területén hasznosíthatóak majd az új, csodaanyagból készült csapágyak.

{reklam}

Manyag_csapgy02A kormánycsapágyaknál, a legújabb NORGLIDE® csapágyanyagtól igen sokat várnak. Hosszabb élettartam, és kevesebb szervízelés jellemzik, hagyományos golyós társaikhoz képest. A csapágy súrlódó felületeit egy speciális Fluorpolymer anyaggal vonják be. Egyszerű gumi tömítéssel, első ránézésre rém egyszerű szerkezetnek tűnnek, azonban számos új technológiát hordoznak magukban. A normál csapágyakat minden téren, állítólagosan felülmúló csodacsapágyakat hosszú ideje tesztelik. Nagy előnyük, hogy szinte immunisak a korrózióra.