36er01Még el sem terjedt igazán - bár szinte már minden neves gyártó palettáján megtalálható a 29-es kerékméretű bringa - már is itt az új őrület a 36-os.

Honnan máshonnan, mint a tengeren túlról…

36er03Mikor megjelentek az aluvázak, azt hittük itt vége a kerékpár törzsfejlődésének. Főleg, miután a magnézium, mint alapanyag nem váltotta be a hozzá fűződő reményeket. Aztán jött az újabb áttörés a karbon. Úgy tűnt a gyártók (egyelőre) az alapanyagot tekintve révbe értek, így elkészült az első 29" kerekű bringa acélból, alumíniumból, majd karbonból. Majd megjelentek a full-karbon össz-telós masinák is.

Merre lehet tovább menni? Kérdezték az egyedi bringákat gyártó jenki barátaink, és hoztak újat a nap alá…

Ime a 36-o ZAMer!

Titán váz, titán villa, 1 colos fejcsővel.

Esztétikailag gyönyörű egy teremtmény, no és persze kellőképpen egyedi. Manapság ha egyedi, deviáns szeretne lenni valaki, nem elég a single speed 29er. Ma már nem tud „kilógni” a sorból azzal egy sznob bringás. Lassan telítődik a piac és mint új és egyedi megszűnik hóbortnak lenni.

36er02

Ha erős fent marad, ha gyenge elbukik.

Európában a 36er elterjedésétől egyelőre nem kell tartani, hisz a 29er is csak most kerül csúcsra. Lehet ez a kezdeményezés is csak néhány lelke különc számára marad igazi kuriózum és tiszavirág életű lesz, mint néhány olyan kezdeményezés, mint a „Biopace” hajtómű vagy a soft tail felfüggesztés.

Hogy mi lesz belőle? Majd Időapó megmondja a Hupikék Törpikékből.

Utólagosan kipótolom ezt a cikket az alábbi videóval. Arra a kérdésre hogy mire is jó? Itt a válasz (Olaf):

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass.