Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

A-GE_01Hidraulikus váltó rendszert fejlesztett ki az Acros német prémium kerékpár alkatrészeket gyártó cég.

Igazán nem is új keletű a fejlesztés, hiszen a 1990-es évek közepén Kaliforniában Scott Fyfe downhill versenyző tervezett és forgalmazott hidraulikus váltó rendszer SAFE márkanév alatt, amely nem volt túl sikeres.

{reklam}

A történet 2006-ban a Eurobike kiállításon kezdődött, amikor Christoph Muthers az általa kitalált rendszert bemutatta a nagyközönségnek. Ekkor kezdődött a kapcsolat Acros és a fejlesztő között. 2009-ben vették meg a szabadalmat, és szabványosították a rendszert. Christoph jelenleg az Acrosnál dolgozik a Kutatás+ Fejlesztés csoportban.

A váltó rendszer egyik legnagyobb előnye, hogy kisebb súrlódás lép fel működtetése közben, mint a hagyományos rendszereknél. A váltókar egy lapát, amely amely közepén hosszában elhelyezkedő tengely mentén fordul el, ezt hüvelykujjunkkal működtetünk. A teljes tartományt egy hosszabb nyomással át tudjuk váltani. A váltókar nagy előnye, hogy hagyományos irányú váltást, illetve fordított irányú váltást is beállítható rajta, amelyik a kerékpáros számára jobban kézre esik.

A-GE_03

Kompatibilis az összes forgalomban lévő hajtókarral, valamint a 8 9 10 fokozatú racsnikkal, és láncokkal. Extrém körülmények között is jól teljesít. Az eső, a sár és a fagy nem befolyásolja a működését.

A rendszer nagy súlyt takarít meg azzal, hogy fölöslegessé teszi a bovdenek használatát, valamint nincs szükség a váltóban a vissza húzó rúgóra. Ezen kívül a gyártási folyamat során, minden fölösleges gramm lekerül a váltók testéről, így a csúcs kategóriás SRAM és Shimano rendszerektől is könnyebb.

A-GE_02

Acros A-GE rendszer számok:

Váltókarok: 64.85g

Hátsó váltó: 159.84g

Első váltó: 79.15g

Hátsóváltó hidraulikus csőrendszere: 24.26g

Elsőváltó hidraulikus csőrendszere: 17.16g

Olaj a hátsóváltó rendszerében: 9.00g

Olaj az elsőváltó rendszerében: 7.25g

A rendszer súlya:361,51 g

Ára: 2300 USD vagyis kb 419 600 Ft (futás a boltokba, el ne kapkodják Laza)

Összehasonlításként:

  • Shimano XTR váltó szett: súlya 513 g + bowdenezés, ára kb 140 000 Ft
  • Sram XX váltó szett: súlya 482 g + bovdenezés, ára kb 200 000 Ft


A fejlesztő bemutatja a rendszer működését

Hátsóváltó működés közben)

Acros életérzés