Favorit01Mit lehet egy öreg vasból kihozni?

Egy barátom kért meg rá hogy csináljunk egy vagány városi biciklit, amit klasszikus országúti bringa vázára építünk fel.

Hamarosan meg is jelent nálam egy Favorittal, amely beindította az én fantáziámat is. A beszélgetésünk folyamán az alábbi terv jelent meg előttünk: Egy szép zöld bringa, barna nyereggel gumival és bandázzsal. Néhány fehér kiegészítő, illetve krómozott alkatrészek, valamint egy agyváltó.

d9c7 1 bigEbből is lehet szépet építeni

A váz
A vázzal volt némi munka. Legyártattam az eredeti matricaszettet hozzá, majd Hunornál kötött ki némi átalakításra. Kapott a váz és a villa féktüskéket, és néhány bowdenház vezető szemet.

Közben András elmesélte, hogyan készítették a Favoritok csöveit anno, és kicsit megingatta a Favoritok királysága képet bennem.

Hunortól a váz ment a szemcseszóróhoz, majd a kedvenc szinterezőmhöz. Az eredmény magáért beszél.

Favorit02Az "irányítópult"

Az egyebek
A régi kerékpárból gyakorlatilag, csak a váz, a kormány a kormányszár maradt meg. A kormányt lefűrészeltem bikaszarvkormánnyá, szóval ez sem teljesen az eredeti.

A bringa fehér felniket, krómozott agyakat küllőket és barna gumit kapott. A váltó rendszer a kukában végezte, egy Sturmy Archer 3 sebességes agyváltó és a hozzá illő hajtókar gondoskodik a meghajtásról.

Favorit03

A bowdenház vezetése

Apropó meghajtás a bringa hagyományos golyóscsapágy/kónusz középagyhoz lett tervezve, ami nagyon jól tolerálja a középcsapágyházba jobban benyúló vázcső végeket. A monoblokk viszont eléggé kitölti a teret. Szóval volt némi ütközés, amit több napos óvatos reszeléssel sikerült megoldani.

Ha erre a bringára jól fogó féket szeretnél, akkor az eredeti féket felejtsd el. Az minden, csak nem fék. Mi cantilever fékeket terveztünk felrakni rá, amihez ugye a vázra féktüskéket kellett forrasztani. (Ezt azért hangsúlyozom így ki nektek, hogyha hasonló munkába kezdetek, akkor már az elején legyetek tisztába ezzel. Mivel kínos lenne a szépen színterezett vázat elvinni egy vázépítőhöz és utólag megcsinálni a féktüske forrasztást.)

Favorit04

Itt még kicsit lóg a lánc, de a hajtókar szépen mutatja magát

A kerekeket természetesen én magam fűztem. Az első kerék radiális fűzést kapott, a hátsó háromkereszteset.

A fékkart szétszedtük és egy részét szintén színterezésre vittük, hogy szép, összhangba kerüljön a bringa. A végeredmény magáért beszél.

Favorit05És kész