P8160205Apolló feltámad.

Az előző cikkben odáig jutottam, hogy a bringát szétszereltem, alkatrészeit megtisztítottam, illetve a villa festését kijavítottam.

Következő lépésként a kerekeket vettem szemügyre. Az első kerék még elment, de a hátsóban hatalmas nyolcas lakozott. És küllő is hiányzott belőle. Mivel a célom egy 100 km-es túra gond nélküli letekerése, így nem kockáztathatok. A kerekek teljes generálon mennek át, ami azok újra fűzésüket is jelenti. Ezt most nem én végeztem, hanem a Duna Kerékpárboltban Kriszre bíztam. Én csak a régi küllők kivágását, agyak és a felnik tisztítását csináltam meg.

Miután a kerekek újjászülettek, elkezdtem a bringa összerakását. Először a vázat és a villát illesztettem össze. A kormány csapágyat épphogy meg húztam. Ilyenkor az az elvem, hogy a csapágyakat akkor fixálom véglegesre, ha a kerék bekerült a bringába és ismét az ismét a „lábán" áll.

 P8140192

Az első lépések

Beraktam a helyére a kormányszárat, a kormányt, majd a nyeregcsövet és a nyerget is. A kormány színfoltja a bringának. Ha ma újként veszem, szitkozódva vittem volna vissza a boltba és a gyártót egy életre leírnám. A tisztításnál vettem észre, hogy a koskormány hajlításába hiba esett. Nem szimmetrikus. Az egyik szára kicsivel hosszabb mint a másik, illetve a hajlítás szöge is letér. Ez külön egyéniséget ad az Apollónak.

A kormányra felraktam a fékkarokat, a csavarokat nem rögzítettem még véglegesen, csak gondoltam szokták a helyüket.

Ezek után a világítás kábelezése következett. Lehet, hogy furcsán hangzik, de igen ez volt a következő lépés, mivel az a vázban megy, és a középcsapágyat csak ezután lehet be rakni.

 P8140197

Féktest az új pofával

Miután ezzel végeztem kezet mostam, hiszen a piszkos munkákon túl voltam. Következett a sárvédők felrakása. Itt eltértem az eredeti csavaranyáktól. Tapasztalatom szerint a hagyományos anyák folyton kilazulnak és csörög-zörög az egész rendszer. Menetrögzítőm nem volt, így önzáró anyákkal próbálom ezt a problémát megoldani.

Sikerült egy korban hozzá illő hátsó lámpát találnom, így ezt is felraktam a bringára. Majd a kerekeket a helyükre tettem, hogy lássam hogyan is állunk.

 P8160203

Kerekek a helyükön

A kerekek után a féktesteket, illetve a hátsó váltót szereltem fel. Illetve a váltó bowden vezetőket. A féktestek új fékpofákat kaptak.

A kormány pedig új bandázst. Sajnos olyan műbőrjellegűt nem találtam mint az eredeti, így szövetet raktam fel, ami kesztyű nélkül is kényelmes fogást biztosít.

 P8160207

Az új bandázs

A következő lépés a bowden házak méretre vágása volt. Majd ezek után természetesen a bowdeneket bekötöttem.

 P8160211

 Bowdenezés közben

P8160210

Az első fék bekötése 

Már szinte kész is van a bringa. Felraktam a hajtóművet, a pedálokat, bekötöttem a hátsó váltót és egy rövid próbakört meg is tettem a garázsban.

 P8170214

A hajtó és a váltó rendszer 

Ezek után beállítottam a fékeket, meghúztam az összes csavart, csapágyakat pontosan beállítottam és újjászületett az Apolló, gyűjteményem legújabb darabja.

P8180218

Íme!

Összegzés:

A kerékpár: 0 Ft
(Köszi Levi és Henrik)
A kerék újjáépítése: 5 000 Ft
Bowden ház: 1 000 Ft
Bowdenek: 600 Ft
Fékpofák: 400 Ft
Bandázs szallag: 2 000 Ft
Sallangok: 200 Ft
Összesen: 9 200 Ft

Kapcsolódó cikk:

Csepel Apolló újjászületése 1.rész