Kép 117aMég a végén lesz belőle valami.

Ne reménykedjetek, a bringa még nincs kész, de már látni az alagútból a fényt. Rendesen szopóágon voltam, de mára összeálltak a dolgok, de legfőképp az alkatrészek. Igaz nem teljesen, mert hát mit is csinálnék 1-2 internetes áruház szívatása nélkül. De csak sorjában...

Elkészült a váz, a villa, és minden amit festeni akartam. A színek tetszenek, a többivel vannak problémáim, legközelebb magamnak fogok fújni. Persze csak akkor, ha lesz mivel.

Kép 109a

Sajnos nem vagyok egy fotomágus, a színek a Mercedes kódjai alapján lettek kiválasztva.

A váz közepén az időközben elkészült árvízkárosult bringa. A végén még lesznek képek róla is.

 Kép 113a

Azért annyira nem rossz....

2 réteg alapozó, 2 réteg szín, 3 réteg karcálló lakk.

 Kép 115a

A gyári Alesa felni. Ez már nem lesz felgumizva, sajnos későn vettem észre a hajszálrepedéseket a küllőfuratoknál. A fűzésnél hamar láthatóak lettek, 5-6 lyuknál is.

 Kép 099a

Az agyak viszont maradnak. Nem volt egyszerű menet a hátsó felújítása, mivel a jobb oldali kónusz egyben a fékszerkezetet is tartja. Egy teljes napomba került, de megérte. Az egész belseje felújítva.

Az első: Sachs VT5000

A hátsó: Sachs HT5020

 sachs vt5000 rajz

 A Sachs VT5000 szerkezei felépítése. 1-2 cuccot még lehet venni hozzájuk. Pl. hátsó fékszerkezet 19,50 euró. Ha valakit érdekel: www.jakuba.com/sachs/203.1-2D-E-F.pdf a Sachs dobfékekről, német, angol, francia nyelven.

 Kép 104a

 Sikerült a stucnit is megmenteni. Szerintem egy igazi szépség bújt meg a fekete festék alatt. A króm kicsit meggyötört.

 Kép 107a

 A Sugino hajtómű. 48-38-28, 175mm karhossz. Kiváló az állapota.

 Kép 096a

 Changistar fékkar. Ez is fekete volt, most alu. Elektromos bicajokról lehet ismerős ez a fékkar. (de nem biztos)

Nagyjából ennyi maradt meg az eredeti Herculesből, ami vissza is kerül rá. Meg egy-két apróság, pl. csomagtartó. Nagy bánatomra nem sikerült Suntour XCD 6000 első váltót és váltókart beszerezni, így a hátsó dobozba kerül.

Viszont örülök, mert sikerült beszerezni egy-két Shimano Deore cuccot a 90-es évekből, ezek egy része adoptálódik a Herkibe. Már beépítésre kész állapotban vannak. (úgy látom ez a rész egy fényképalbumhoz kezd hasonlítani)

Kép 117a 

Az elsőn még van egy kicsi javítani való. De csak esztétikailag. 

 Kép 118a

A karok nagyjából egyidősek a váltókkal, csak LX-ek. A bowden már új bennük.

 Kép 121a

A pedálok a DX szériából kerültek. Nem csak szépek, elképesztő jó állapotban vannak. Friss zsírral, beállítva.

 Kép 120a

Balra az eredeti, jobbra az XT kormánycsapágy. Mind a kettő tökéletes. Sajnos a fekete nem passzol a színekhez, a Hatta Vesta (Made in Japan) lesz visszaépítve. De egyenlőre bizonytalan

Szóval itt tart most a Hercules projekt. Tarthatna előrébb is, de sokat időztem alkatrészek felkutatásával, és még mindig hiányoznak dolgok. Nincs nyereg, gumi, felni. Ezeket megrendeltem a netről, aztán pár nap múlva gyanús lett a dolog, sem visszaigazolás, sem szállítás infó, semmi. Újabb e-mail. Jön is válasz, a rendelést rögzítettük, mis meg rendeltük, jövőhéten szállítjuk. Itt kapott el az idegbaj, miért nem képes kiírni a nyomorultja, ha nincs neki raktárkészleten!!! De már ki kell várnom, elég nehezen tudtam összeállítani a csomagot.

Mára befejezem. Hercules elemei lassan összerázódnak, reményeim szerint a következő részben már egyben is látható lesz.

Addig is jó szelet minden bringásnak, és kevés lengyel kamionost.

Kapcsolódó cikkek:

Bicikli felújítás, avagy Hercules új élete 2. rész

Bicikli felújítás, avagy Hercules új élete 1. rész