Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
 Kerékpárlánc waxolása 2. rész
  A waxolás folyamata, és amiket kipróbáltunk
A hónap megyéje: Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
  Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei kerékpártúra ajánló.
Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb lista.
prev
next

KetKerekÚj kerekeken

Míg a váz a festőnél pihent, addig szemrevételeztem milyen alkatrészekre van szükségem, és mi az amit fel tudok használni.

Amit találtam:

  • egy pár fékváltókar
  • egy hátsóváltó
  • egy első váltó
  • egy pár kerékagy
  • egy pár fék
  • egy ülés
  • egy használható kormánycsapágy

Amit be kell szereznem:

  • egy monoblokk
  • az agyakba kónusz illetve golyók
  • két 32 lyukas felni
  • küllők küllő anyák
  • egy fogaskerék sor
  • egy hajtókar
  • egy lánc
  • nyeregcső, kormány, kormányszár
  • markolat
  • bowdenek és bowdenházak
  • fékpofák

A lista tekintélyes, de a húzósabb árú alkatrészek megvannak. Mivel ez a bringa új és használt alkatrészekből épül fel, adok majd alternatív javaslatot ma is kapható új alkatrészere. Így tanácsaim alapján bárki megépítheti túrabringáját.

Szóval azt ígértem a mai cikkben a két kerékről mesélek. A donorbringa kerekeit sajnos nem használhattam a szimpla falú felnik miatt: az én igényeimnek csak dupla falú felel meg. Ezek sokkal erősebbek és jobban bírják a terhelést. Kevesebbet kell centrírozni, és nehezebb is tönkretenni. Mint fentebb említettem túrtam otthon két megfelelő kerékagyat, amelyeket felújítás után használni fogok.

AgyTisztitva

Az agyak kónuszos rendszerűek. Jobb megoldásnak tartom hosszú távú túrázáshoz, hiszen könnyen, speciális szerszámok nélkül javíthatók, alkatrészt Vietnam legutolsó falujában is nagy valószínűséggel találunk. Egy zárt csapágyas agy karbantartása, illetve alkatrész-utánpótlása viszont nehézkes lehet.

AgyZsirozva

A hátsó agy kazettás fogaskeréksor fogadására alkalmas. Ez a csapágyak felfekvése szempontjából előnyösebb mint a menetes rendszer, hiszen a váz papucsához közelebb helyezkednek el. Ez a tengelytörés, illetve hajlítás kockázatát csökkenti, sőt megszünteti. A hátsó agy beszerzése előtt el kell döntenünk, hogy az agyon hány lánckerék legyen. Ennek szempontjait a következő cikkben fogom a sebességváltónál kifejteni.

Ha valaki menetes agynál dönt, maximum 6 fogaskerekes racsnit alkalmazzon, minimalizálva a fentebb említett kockázatot.

Elokeszuletek

Személy szerint a gyorszáras agyakat preferálom, ami egy villáskulccsal kevesebb szerszám hordozását teszi lehetővé, így az agyak is ilyenek.

A kerékabroncsot vásárolnom kellett. 32 lyukas agy, 32 lyukas felnit igényel. Mindenképpen dupla falút kerestem, ami (mint fentebb említettem) jobban ellenáll az igénybevételnek.

F1 F2
F3 F4

A Vetta legolcsóbb fekete remekét vásároltam meg. Sajnos úgy, hogy nem láttam a terméket. Amikor átvettem láttam az olcsóság okát. A küllőfuratok sorjásak, ami spórolásra vall a munkaórákkal. Remélhetőleg ezenkívül semmi más hátránya nem lesz. Ami biztató, hogy a márka matricát nem a felni illesztésére ragasztották, így ott legalább nem akarnak semmit elrejteni.

F5

A küllőket és küllőanyákat vásároltam. Márkáját tekintve CN névre hallgat és rengeteg jót meséltek róla, így ezt választottam, ráadásul árban is igen baráti.

Mindent megszerezve teljes generálnak vetettem alá az agyakat. Miután kotyogásmentesen és szépen futottak, befűztem a küllőket a kerékbe, majd centríroztam. Így kapta a két (szinte) új kereket.

Kenda

Gumit is választottam újat. Kipróbálom a Kenda K 935 Khan névre hallgató külsőt, amelynek mintázata igen szimpatikus. Kellemes meglepetés, a gumi Schwinn-Csepel névre van márkásítva, és ez az én bringámnál...Szóval hogy is mondjam? Elő jött belőlem a sznob.

Kapcsolódó cikkek:


Túrakerékpár építés 1. rész

Túrakerékpár építés 2. rész