UjruhabanWoodlands vázam új ruhát kap

A megvásárolt kerékpárvázzal sajnos vannak problémáim.

Megvételnél nem néztem meg mindent tüzetesen. A támvillára forrasztott csomagtartószemben egy beletört csavar éktelenkedett, ami megnehezíti a csomagtartó beszerelését.. Vásároltam egy törtcsavar kiszedő készletet, amelyet sikeresen beletörtem a szembe. No ebből túrabringa már sosem lesz...

Javitas

A Mester pirítja a vasat

A mentőangyalom Pilisvörösvárról érkezett, azaz én érkeztem hozzá. Az angyal neve Horváth András, aki egyedi kerékpárvázak készítésével foglalkozik. Hozzá vittem a vázat és ő forrasztott rá új szemet. Andrással készítettem egy riportot, amit a holkerékpározzak.hu-n ITT olvashattok.

A váz immáron harcra kész, akár kezdődhetne is a bringaépítés. Viszont a megtépázott harci színeit is fel fogom újítani. Feleségem egyáltalán nem rajongott a lila színéért, (pedig ez annak idején nagyon menő volt) így újrafestése mellett döntöttem.

Két technika jöhet szóba ha valaki feste(t)ni szeretne. Egyik a fényezés, másik a színterezés.

Hagyományos festési eljárás során a tisztított, zsírtalanított felületre egy alapozó festék réteget visznek fel, amely jól tapad a fém felülethez.

Erre jön a fedőszín 1-2 rétegben, majd a lakk réteg szintén 1-2 rétegben.

Mint látható, elég sok vele a macera, így nem egy olcsó eljárás.

Ha igazán szép felületet szeretnénk kapni, akkor mindenképpen szóró pisztolyt kell használnunk, ami jelentősen növeli a fölöslegesen kijuttatott festék mennyiségét, valamint az oldószer (amely ugye elpárolog) jelentős környezetkárosító.

A porfestést alapos előkészítés és zsírtalanítás előzi meg. A kiváló minőség eléréséhez elengedhetetlen a tökéletesen fémtiszta felület, amelynek elérésére kiválóan alkalmas a szemcseszórás. Ez ráadásul kiváló tapadást biztosít a színterezéshez.

Ennek a lényege, hogy elektrosztatikus úton és levegő segítségével porfestéket szórunk a fémfelületre, majd ezt követően kemencében megfelelő hőmérsékleten beégetjük.

A porfestett felület lényegesen jobban ellenáll az időjárásnak, valamint a mechanikai behatásoknak.


Ennél az eljárásnál a fölöslegesen, tehát nem a vázra kijuttatott festékport össze lehet gyűjteni és újra hasznosítható, ami takarékos és környezetbarát megoldás.

Én a porfestés mellett döntöttem, mivel a fenti tulajdonságok alapján ez volt a szimpatikusabb, ráadásul olcsóbb is!

1

Szemcse szórás után

2

Frissen szinterezve

A weben böngészve találtam rá a Flocking Kft-re, amely kerékpáralkatrészek szinterezését is elvállalja.

A cég 1999-ben kezdte meg tevékenységét családi vállalkozásként, amely mára már az ország egyik legjelentősebb flokkoló üzeme. Tevékenységüket később bővítették fémmegmunkálással, szinterezéssel (szerencsémre!).

A Flocking Kft. szíves örömest elvállalja kerékpáralkatrészek színterezés az előkészítéstől az alábbi árakon:

  • Szemcseszórás 3-4000 Ft állapottól függően
  • Váz+villa szinterezés 5-6000 Ft színtől függően

Bármi óhaj-sóhaj nyomja szívedet hívd őket a 06-30-649-1395 telefonszámon, és segítenek.

Az elkészült vázat örömmel vittem haza, az eredmény tökéletesre sikerült.

Kicsit egyhangú volt matricák nélkül. A Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt a korábbi Schwinn-Csepel Zrt utódja sietett a segítségemre és valahonnan előtúrtak a bringára egy halom régi Woodlands matricát, vázanyag matricát. Köszönet érte! Ezek alapján készítettem el a bringa új matrica készletét.

Kicsit „cégesítettem" még a bringát és holkerékpározzak.hu, illetve bringadoki.hu feliratokat terveztem rá, amit egy barátom vágott ki öntapadós matricából. Az eredményt itt ti is megszemlélhetitek.

3

Hazaért a váz

4

Cégesítve

A következő részben kereket építek.

Kapcsolódó cikkek:

Túrakerékpár építés 1. rész