Opel-RAD-e-2A RAD e üreges, préselt acél lemezvázát autós tömeggyártási módszer alkalmazására terveztek.



Az Opel a koncepció megvalósítása érdekében együtt dolgozott a KISKA design céggel. Az Ampera és a RAK e hagyományait követően jött létre a RAD e kerékpár, amely kibővíti és tökéletesíti az Opel's e-mobilitási stratégiáját.

Opel-RAD-e-1

Opel-RAD-e-5

A RAD e az első e-bike, amelyet autógyártási technológiára terveztek. Üreges váza préselt acélból áll, könnyű, szilárd, rugalmas és könnyen előállítható.A kerékpár jellegzetessége, hogy a dinamikus vonalvezetésű váza az akkumulátort magában foglalja, és hajtásrendszere a karbantartási igény minimumra csökkentése érdekében, teljesen tokozott. A lítiumion-akkumulátorral táplált 250 wattos villanymotorjának indítási nyomatéka, a Vauxhall/Opel számítása szerint, 40 Nm. A gyártó szerint "könnyedén tartható" a 20 km/órás átlagsebesség – remélhetőleg a gép teljes elektromos hatótávján, ami 64 - 145 km. Ha az Opel FlexFix kerékpártartóján szállítják a bringát, akkor menet közben töltődik az akkumulátora.

Opel-RAD-e-3

Opel-RAD-e-4

"A tervezés nagy kihívás volt egyrészt a maximális gyártási hatékonyságot, másrészt a minél előremutatóbb és tetszetősebb design kialakítását tartottuk szem előtt," mondta Marcus Waldmann, a RAD e projektvezetője a KISKA cégnél.

Forrás: sinbadesign.com