Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

tuz

A tanácsi tag törvényjavaslata betiltaná az e-bike-okat, e-rollereket NYC-ben

Robert Holden, a New York-i tanácstagja egy héttel ezelőtt törvényjavaslatot terjesztett elő, amely betiltaná a villanybringákat és e-rollereket, amíg nem sikerül biztonságosabbá tenni őket. Felszólított arra, hogy úgy kezeljék őket, mint a gépjárműveket. Az általa benyújtott törvényjavaslat hatályon kívül helyezné azt a 2020-as törvényt, amely legálissá tette az e-bike-okat és villanyrollereket a városban..

"Elég volt! ... Albanynak (New York) meg kell követelnie, hogy regisztrált, biztosított és biztonságos legyen a működésük, töltésük és tárolásuk, mielőtt újra engedélyeznénk a használatukat" - posztolta Holden csütörtökön a Facebookon.

Nem ezen eszközökkel okozott balesetek száma miatt kelt ki magából a képviselő, hanem a bennük lévő akkumulátorok tűzbiztonsága volt az ok. A lítium-ion akkumulátorok tűzbiztonsága komoly témává vált a város számára, miután az elmúlt években folyamatosan nőtt az incidensek száma. Tavaly november közepéig az New York-i tűzoltóság szerint 191 tűzeset és 140 sérült és 6 halálos áldozat volt a városban lítium-ion tüzek miatt. A városban a tavalyi évhez képest több mint kétszeresére, 2020-tól pedig négyszeresére emelkedett a lítium-ion akkumulátorokkal kapcsolatos tűzesetek száma.

A városi tanács novemberben 5 törvényjavaslatot kezdett tárgyalni a lítiumion-akkumulátorok tűzbiztonságával kapcsolatban, válaszul az incidensek kirobbanására. A New York-i tűzvédelmi tisztviselők elmondták, hogy egyetértenek a törvényjavaslatokkal, többek között azzal, hogy a mobilitási eszközök akkumulátorait egy országosan elismert vizsgáló laboratóriumnak vagy más jóváhagyott szervezetnek fel kell sorolnia és fel kell címkéznie ahhoz, hogy eladhatók legyenek.

Heather Mason, az Országos Kerékpárkereskedők Szövetségének elnöke elmondta, hogy találkozik New York város tisztviselőivel, hogy megvitassák az akkumulátorok biztonságát.

"Szorosan együtt akarunk működni a várossal, hogy olyan megoldásokat találjanak ki, amelyek megvalósíthatóak a kiskereskedők számára" - mondta Mason.