Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Az északi Tisza-tó kör
  Egy kevesek által ismert részt mutatunk be.
Az erdőtörvény bringás szemmel
Nézzük a minket, bringásokat érintő részt.
Vadászat!
Mikor korlátozzák erdeink látogatását a vadászat miatt?
Keresztül az Északi-középhegységen
   Hungarian (half) Divide élménybeszámoló
Schwalbe Marathon Mondial
  Az igazi mindenes gumi.
prev
next

000

Vasút, hajó és kerékpárút fejlesztések a régióban

A kerékpáros turizmusban robbanás várható - hangzott el a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) közlekedésfejlesztésről tartott csütörtöki szakmai online-fórumán. A rendezvényen ismertették a vasút, a hajózás és a kerékpárosutak fejlesztésének eredményeit és a közel jövőben megvalósuló terveket

Vasút fejlesztések

Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgató-helyettese arról számolt be, hogy a Balaton felé tartó, illetve ott közlekedő vonatokon már tavaly is 32 százalékkal nőtt a kerékpárjegy-értékesítés. Idén az első 3 és fél hónapban pedig már százezer balatoni kerékpárjegyet értékesítettek, ami 60 százalékos növekedés a 2019-es, bázisnak tekinthető év azonos időszakához képest. A MÁV-csoport ezért a maximumra növeli a kerékpárszállítási kapacitásait - tette hozzá.

Az utasforgalomban a vasúttársaság a tavalyi visszaesés után az idén újra a 2019. évihez hasonló, 1,7 millió balatoni utasra számít - mondta a vezérigazgató-helyettes. Az autózással szembeni versenyképesség javítása érdekében a nyáron jelentős menetrend- és szolgáltatásfejlesztést hajt végre a vasúttársaság.

0069

Kormányos László kiemelte, hogy a nyári menetrend hatályba lépésétől, június 19-től az északi part egy szakaszán befejezett villamosításnak köszönhetően sűrűbb és gyorsabb lesz az utazás; átszállás nélkül, modern, klímás, alacsonypadlós Flirt motorvonatokkal lehet majd utazni Budapesttől Balatonfüredig. Az északi part fővárosáig óránként közlekednek az új InterRégió-járatok, Tapolcáig kétóránként indulnak InterCity-k, a déli partra pedig felújított kocsikon utazhatnak az InterCity-ket választók. Várhatóan július közepétől pedig új, saját gyártású IC+ 1. osztályú és bisztró-kocsikat állítanak forgalomba – sorolta.

Az éjszakai bagolyvonatok a korábbi szezonokhoz képest gyakrabban, és az északi parton Keszthelytől Székesfehérvárig közlekednek majd. Javulást ígér a MÁV-Volán-csoport az autóbuszos ráhordásban is.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese arról tájékoztatott, hogy befejeződik a Szabadbattyán-Balatonfüred vonalszakasz villamosítása, a folytatás, azaz a Füred-Tapolca-Keszthely szakasz villamosításának tervezése pedig elindul az ősszel.

Ismertetése szerint a következő egy-két évben kerül sor öt dél-balatoni vasútállomás rekonstrukciójára (Zamárdi, Balatonföldvár, Balatonszemes, Balatonboglár és Balatonfenyves), és a felújítás további 8 helyszínen folytatódhat, ha lesz rá forrás. Balatonfenyvesen csatlakoztatni kívánják a kisvasút végállomását a helyi vasútállomáshoz. Az észak-balatoni vonalon is terveznek állomásrekonstrukciókat és akadálymentesítéseket, ezekhez azonban még nem biztosított forrás.

Balatoni hajózás

Veigl Gábor, a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) vezérigazgatója szintén arról számolt be a fórumon, hogy tavaly  mintegy 25 százalékkal nőtt a kompokon szállított kerékpárok száma a korábbi évhez képest. A "boom" az idén  folytatódott: az első hónapokban megduplázódott a komppal átkelő kerékpárok száma a korábbi évek hasonló időszakához képest.

0151

Kerékpárút-fejlesztések

A kerékpárút-fejlesztésekről szólva Nyul Zoltán elmondta, mind a Budapest-Balaton, mind a Balatoni Bringakör nyomvonala körül akadnak viták, amelyek késleltethetik a kivitelezést. Megkezdődött a Siófok-Pécs útvonal megvalósításának előkészítése, ami összesen 174 kilométernyi kerékpárút-fejlesztést jelent. A Zalaszentiván-Kehidaskustány (EuroVelo 14) közötti közel 11 kilométeres kerékpárút tervezését az idén befejezik - tájékoztatott.

Az MTI híre nyomán