Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Vadászat!
Mikor korlátozzák erdeink látogatását a vadászat miatt?
Keresztül az Északi-középhegységen
   Hungarian (half) Divide élménybeszámoló
Schwalbe Marathon Mondial
  Az igazi mindenes gumi.
Cateye Micro Wireless computer
  Avagy van-e hagyományos kerékpáros computerekre szükség az okostelefonok világában?
Cube Cargo Hybrid
  Egy igazi különlegességet sikerült a tavasszal kipróbálni, amelynek a tapasztalatait megosztom most veletek.
prev
next

bicycle 1838605 1280

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleménye.

Elkészültek a Kőbányán tervezett kerékpáros fejlesztések műszaki tervei. A 2022 közepéig megvalósuló beruházás elsődleges célja, hogy a hálózat hiányos szakaszainak megteremtésével biztonságos és gyors kerékpáros kapcsolatok jöjjenek létre a kerületen belül és más városrészekkel.

Az új hálózatnak köszönhetően 10-15 perc alatt elérhetőek lesznek a Kőbánya központjában található köz- és oktatási intézmények, üzletek, a közösségi közlekedés megállói, észak-déli irányban pedig könnyebb lesz a kerület átjárhatósága. Ezen túlmenően a kerület zöld övezetei - Óhegy park, Rákos-patak – is elérhetőek lesznek kerékpárral.

A tervekben szereplő biciklis szakaszok összekötik a X. kerületet a szomszédos kerületek már meglévő kerékpáros hálózatával is. Így az Örs vezér téri, a Határ úti vagy a Kőbánya-Kispesti főbb közösségi közlekedési csomópontokba, az ott található bevásárlóközpontokba negyedórán belül, míg a Kálvin térre a Kőbányai út mentén akár 25 perc alatt el lehet majd jutni kerékpárral.

Fontos szempont a beruházás tervezésében, hogy a mindennapi ügyintézés, munkába, óvodába, iskolába járás biciklivel is minden korosztály számára elérhető legyen, illetve az új fejlesztéseknek köszönhetően egyre többen döntsenek a kerékpározás mellett. A tervekben ezért övezeti sebességcsillapítások, gyalog- és kerékpárút kialakítása, kerékpáros átvezetések biztonságos kialakítása, útburkolati jelek felfestése, járdaépítés, egyirányúsítások, kerékpársávok kialakítása szerepel. A kivitelezés várhatóan 2021 végén kezdődik, és 2022 közepén fejeződik be.

A kőbányai beruházás egy nagyobb kerékpáros fejlesztési program része. Az Európai Unió támogatásával 2023 nyaráig a Versenyképes Operatív Program keretében összességében 8,39 md forint forrás jut a főváros biciklis infrastruktúrájának fejlesztésére.

A kerékpáros hálózat fejlesztése azért kiemelt jelentőségű, mert a járványhelyzet következtében fordulat történt a fővárosi közlekedésben. Felértékelődött az egyéni közlekedés és ezen belül a kerékpározás szerepe, amely tendencia a felmérések szerint tendencia a jövőben is fennmaradni látszik. A Magyar Kerékpárosklub legfrissebb mérései is azt mutatják, hogy 2020-ban 57 százalékra nőtt azon budapestiek aránya, akik különféle rendszerességgel kerékpárt használnak. 2020-ban a fővárosban működő számlálók 15 százalékkal nagyobb biciklis forgalmat mértek, mint 2019-ben. 

Az infrastruktúra fejlesztési projektek mellett a BKK aktív és mikromobilitási stratégiája célkitűzéseként folytatódik a 2021-2027 közötti időszak azon kulcsfontosságú projektjeinek tervezése, előkészítése, amellyel további gyaloglásra, kerékpározásra, kis elektromos járművek (például roller) gyakoribb használatára ösztönöznék a fővárosiakat.