Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cube Cargo Hybrid
  Egy igazi különlegességet sikerült a tavasszal kipróbálni, amelynek a tapasztalatait megosztom most veletek.
Balaton kerülés 360 km-en keresztül
  Ez az igazi Balaton kör.
Hogyan kerüljük meg a Balatont kezdőként?
Tanácsok kezdő túrakerékpárosoknak.
Vár Palócföld! 4/4
  Várnak a Mátra ösvényei.
Vár Palócföld! 4/3
  A Cserhátban jártunk.
prev
next

BuBiadokkoloban

Jövő tavasszal modernebb közösségi kerékpár rendszert vehetnek birtokukba a fővárosiak.

  • új mobilapplikáció
  • könnyebben tekerhető kerékpárok
  • többszintű árazás
  • rugalmasabb használat

Ezek lesznek az új közösségi kerékpárrendszer jellemzői.

Számokban a Bubiról

  • A 2071 darab almazöld biciklivel
  • megközelítőleg 3 milliószor utaztak,
  • jellemzően 8 percig használták a bringákat alkalmanként, amelyekkel
  • összesen kb. 6 millió kilométer utat tettek meg, ezért
  • kb. 1 millió kilogramm kibocsátott széndioxidtól óvták meg Budapestet.

A rendszer hibái

A közbringa népszerűsége a kezdeti lendület után alábbhagyott, ugyanis megmutatkoztak annak hibái:

  • a nehéz kerékpárok,
  • a bonyolult, személyes jelentlétet igénylő regisztrációs rendszer,
  • a 25 ezer forintos kaució,
  • a nehézkes kerékpárfelvétel.

Idén tavasszal a 100 forintos havi díjnak, az online regisztrációnak és a kaució eltörlésének köszönhetően sokan visszatértek a Bubihoz, a rekordszámú új ügyfél miatt pedig átlépte a százezret a regisztrált ügyfelek száma.

BuBiadokkoloban

Milyen lesz az új Bubi?

Ahhoz, hogy a BKK növelni tudja a kerékpárok kihasználtságát, hatékonyabbá váljon a működtetés, korszerűbb legyen a rendszer, számos ponton fejleszteni kell a rendszert:

  • 1200 teljesen új, a jelenleginél könnyebb kerékpár érkezik Budapestre, ez az állomány – igény esetén – további 400 biciklivel bármikor bővíthető. A közbeszerzésben előírt kerékpárok számát az elmúlt hat év statisztikái alapján határozta meg a cég. A kimutatások alapján nincs szükség ennél nagyobb mennyiségre.
  • A kiírás szerint a leendő szolgáltatónak defekttűrő, fújt gumikkal kell felszerelnie a kerékpárokat, amelyek a jelenlegi szivacstömlős kerekekkel szemben könnyebb és gyorsabb haladást biztosítanak.
  • Tervek szerint egy rugalmas tarifarendszer lép életbe, amelyben a BKK-bérlettel rendelkezők jelentős kedvezményekre számíthatnak. Az üzemeltetéséhez új informatikai háttér épül ki.
  • Felhasználóbarát, új applikáció érkezik, amellyel egyszerűen és gyorsan lehet igénybe venni a szolgáltatást.
  • Az üzemeltetési modell is megváltozik, ezáltal jóval kedvezőbb lehet a rendszer fenntartása. A BKK lízingszerződés keretében bérelné az eszközöket a leendő szolgáltatótól a következő 5 évben, így nem kellene megvásárolnia a bicikliket. A logisztikáért és a karbantartásért is ez a társaság felel majd.
  • Városszerte megmarad a jelenleg rendelkezésre álló 158 dokkoló, de a BKK a jövőben újszerű – ún. free-floating – megoldásokat is tesztelni fog a felhasználók kényelme érdekében. Ezzel egy esetleges későbbi bevezetés esetén az is lehetővé válhat, hogy az ügyfelek a kerékpárokat előre kijelölt virtuális dokkolóknál helyezzék el.

Az új MOL Bubi rendszerben azonban nem lesznek elektromos meghajtású biciklik. Ennek az az oka, hogy az e-kerékpárok jelentősen növelnék a közbringarendszer fenntartását, ugyanis ezeknek a bicikliknek nem csak a beszerzése, hanem a későbbi üzemeltetési költsége is többszöröse egy hagyományos kerékpárénak.

Mikortól tekerhetünk az új Bubival?

A Bubi közbeszerzése jelenleg is fut, ez alapján választja ki a BKK a leendő szolgáltatót, aki már jövő tavasszal elindítja az új rendszert. A BKK a megújult MOL Bubi pontos indulási dátumát a folyamatban lévő közbeszerzési eljárás sikeres lezárása után, a szerződéskötést követően jelenti be.

A BKK közleménye nyomán