Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Balaton kerülés 360 km-en keresztül
  Ez az igazi Balaton kör.
Hogyan kerüljük meg a Balatont kezdőként?
Tanácsok kezdő túrakerékpárosoknak.
Vár Palócföld! 4/4
  Várnak a Mátra ösvényei.
Vár Palócföld! 4/3
  A Cserhátban jártunk.
Vár Palócföld! 4/1
 Szeretnél teljesen feltáratlan vidéket megismerni, itt a szomszédban?
prev
next

 szegyenfoltbol fenypont elkeszult a kerekparut budapest es szentendre kozott

Az elkészült, 5,61 km hosszú új út kellően széles, tükörsima, kielégíti a legmagasabb igényeket (Videóval)

Kínos volt, hogy az EuroVelo 6-os nemzetközi kerékpáros útvonalon érkezők Szentendre után egy poros, sáros, hepehupás erdei földúton, majd minősíthetetlen állapotú, lepusztult aszfaltozású gátkoronán találták magukat. Ennek már vége: az elkészült, 5,61 km hosszú új út kellően széles, tükörsima, kielégíti a legmagasabb igényeket. Elegáns hídon íveli át a Dera-patakot, nemsokára feltárul a Pilis panorámája, útba esik a Lupa-tó, majd a Duna árterében, Natura 2000 területen kanyarog, ahol le lehet menni a partra, csobbanni egyet, és egészen a városhatárig, a Barát-patakig tart – azt a részt is pazarul felújították. Egészen más benyomásokat kap az ember, mint eddig! Olyan szép az egész, hogy alig tudtam betelni vele, az átadás előtt négyszer is végigjártam – egyszer a „hivatalos” avatómenetben, többek között Révész Máriusz kormánybiztos, a beruházásban részt vevő szervezetek képviselői és Valter Attila bringaversenyző társaságában.

Az új nyomvonalú kerékpárút építésén kívül leburkolták a meglévő földutakat, felújították a közvilágítást. Épült három kulturált pihenőhely, a nívós berendezést két helyen ivókút egészíti ki. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrásból valósult meg. A HE-DO Kft. kivitelezte, nettó 850 millió forintért.

Az átadáson elsőként Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese szólalt fel: mióta polgári-nemzeti kormány van Magyarországon, mintegy 1300 kilométer kerékpáros út épült, így jelenleg összesen több mint 9000 kilométer kerékpározásra ajánlott létesítmény található hazánkban, és ebből mintegy 4000 kilométer önálló kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút. A Budapest és Szentendre közötti szakasz most különösen fontos, hiszen Magyarországnak működnie kell, a kerékpározás pedig a járvány terjedésének megfékezése szempontjából is biztonságos közlekedési mód.

Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kiemelte, hogy nemcsak a kerékpáros túrázóknak fontos, hanem a biciklis munkába járást, a mindennapos kerékpározást is nagymértékben segíti a most átadott kerékpárút, amelyet már az átadási ünnepség előtt birtokba vehettek a bringások.

Nyul Zoltán a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató helyettese elmondta, hogy a NIF Zrt. beruházásában intenzív kerékpárút-fejlesztési munkálatok folynak szerte az országban. Jól halad például a kivitelezés az Eurovelo 6 Győr, Mártírok úti szakaszán is.

A rendezvény meglepetés-vendége, Valter Attila, a Tour de Hongrie győztese is a mikrofonhoz lépett: olyan jó minőségű az új kerékpárút, hogy nagy sebességű bringázásra is alkalmas, ő ezentúl erre jár majd pilisi edzéseire.