Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Látni és látszani. Nappal is!
  Az hogy te látsz, nem jelenti azt, hogy téged is látnak.
Okostelefon a balszerencsés bringás védelmében
   Ha egyedül tekersz, ott az esély egy olyan balesetre, amikor senki nem tudja rólad, hol és milyen állapotban fekszel.
Nyugati Bástya kerékpártúra 3/1
   Korán keltünk, hogy az augusztusi forróságot és a budapesti forgalmat minél jobban elkerüljük.
Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb 27-es lista.
prev
next

 forgalomcsillapitassal uj busz es kerekparsavokkal valik biztonsagosabba a baross utca

A Budapesti Közlekedési központ közleménye

Új kerékpársávok, illetve buszok és biciklik által közösen használható forgalmi sávok kialakítása kezdődött el 2020. június 29-én a VIII. kerületi Baross utcában. Az átalakítás mellett a forgalomcsillapításnak is fontos szerep jut, ennek köszönhetően biztonságosabbá válik a közösségi és a kerékpáros közlekedés Józsefváros főutcáján.

Tovább bővül a kerékpárral biztonságosan járható úthálózat Budapesten, ezúttal a VIII. kerületi Baross utcában. A Budapest Közút szakemberei 2020. június 29-én, hétfőn új kerékpár-útvonal kialakítását kezdik el szakaszosan, a Baross utca teljes, 2,1 kilométeres hosszán.

Busz- és bringasávok a Nagykörúton kívül

A Baross utca Orczy tér és Nagykörút közötti szakaszán önálló kerékpársávokat, egyes részein pedig busz-kerékpársávokat alakítanak ki. Ennek köszönhetően már nem a személyautók által használt sávokban kell haladni kerékpárral, ami biztonságosabb megoldás az autóval és a biciklivel közlekedők számára egyaránt. A busz- és kerékpársávok a közösségi közlekedés haladását is jelentősen segítik, ami szintén fontos szempont.

forgalomcsillapitassal uj busz es kerekparsavokkal valik biztonsagosabba a baross utca

Forgalomlassítás a Nagykörúton belül

Nem alakítanak ki kerékpársávot a Baross utcának a Nagykörút és a Szabó Ervin tér közötti szakaszán, hiszen fontos cél, hogy az átalakítás a lehető legkevesebb nehézséget okozza a személyautóval közlekedők számára, és megmaradjanak számukra a parkolóhelyek. Ezen a szakaszon a biztonságos közlekedés feltételeit a megengedett legnagyobb sebesség csökkentésével biztosítják. Az autók maximum 30 km/h sebességgel haladhatnak a jövőben.

Biciklivel Kőbányától a belvárosig

A főváros mellett az VIII. és a X. kerület is elkötelezett abban, hogy javuljon a közlekedési szempontból fontos Baross utca környezete. A Kőbányai úti kerékpárút jelenleg az Orczy térnél véget ér, régi igény, hogy a belváros irányába folytatódjon ez az útvonal. Nem véletlen, hogy a Baross utcát érintő fejlesztés évek óta a tervek között szerepel, hiszen ezzel nem csak a VIII. kerületből, hanem Kőbányáról is biztonságosan lehet eljutni a centrumba. Bár az Orczy tér teljes átépítése és a csomópont közlekedési körülményeinek javítása csak később várható, azonban a Baross utca mostani átalakítása a nagykörúti kerékpársávokkal együtt már jelentősen javítja a környékbeli úticélok megközelítésének feltételeit.

Használják a bringások az új, mostanában kialakított kerékpáros sávokat
A forgalomszámláló eszközök által elmúlt hetekben mért adatok alapján a Nagykörúton kialakított új kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát. Naponta 3500-szor bicikliznek ezen a szakaszon, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált. Az Üllői úton átlagosan 1500, a Bartók Béla úton pedig 3000-3500 kerékpárt mértek a forgalomszámláló eszközök naponta.