Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb 27-es lista.
Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
prev
next

 indexkp uj kerekparsav villanyi 300x226

BKK közleménye

Egyre többen veszik igénybe a fővárosban kialakított új kerékpársávokat. Az elmúlt időszak forgalmi adatai szerint a Nagykörút lett mára Budapest egyik leggyakrabban használt bringás útvonala.

hamar nepszeruek lettek budapest uj kerekparsavjai 01

Ideiglenes forgalomszámláló a Teréz körúton

A Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten. A város több pontján működő forgalomszámláló eszközök elmúlt hetekben mért adatai alapján már most kijelenthető, hogy a fővárosban közlekedők szívesebben ülnek biciklire, ha a megfelelő infrastruktúra is a rendelkezésükre áll. Ez utóbbiban jelentős előrelépés történt április eleje óta.

A tavaszi jó időben rendszeresen növekedni szokott a kerékpárral közlekedők száma, de a mostani mérések adatai túlmutatnak az ilyenkor szokásos általános forgalmi változáson. A nagykörúti kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát. A friss adatok szerint naponta 2500-3000-en bicikliznek ezen a szakaszon, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált.

 kerkpros grafikon v2

A forgalomszámlálók segítségével készült statisztika (Forrás: BKK)

A Bartók Béla út is hasonlóan erős kerékpáros forgalmat bonyolít, a mérések alkalmával ez az útvonal is rendszeresen meghaladta a kiskörúti kerékpársávon mért számokat. Az elmúlt hetekben voltak olyan napok, amikor a Bartók Béla úton közlekedő járművek közül minden negyedik bicikli volt.

Két hónapja tart a munka

Az új kerékpársávok kialakítása április elején indult. A munka a Bartók Béla úton kezdődött el, amit a Tétényi út, az Üllői út, a Nagykörút, majd a Villányi út követett. A fejlesztésekkel megvalósuló mintegy 20 kilométernyi új kerékpársáv nem csak a hossza miatt kiemelten fontos. Az új sávok jellemzően a leginkább hiányzó szakaszokat pótolják, így a korábban széttöredezett budapesti kerékpár-forgalmi főhálózat összefüggőbbé, gyorsan és kényelmesen használhatóvá vált. Ennek köszönhetően a járványhelyzetből visszatérő közlekedők közül jó néhányan nem az autót, hanem a kerékpárt választották.

A Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút szakemberei a megvalósítás óta folyamatosan figyelik az új kerékpársávok forgalmát, kihasználtságát, és ha szükséges, megteszik a kellő intézkedéseket. Arról, hogy az új kerékpársávok közül melyik lesz ideiglenes, és melyik marad meg végleg, várhatóan nyár végén, közel fél évnyi tapasztalat ismeretében születik majd döntés.

Fotó: BKK és a szerző